یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۲۰:۳۳

ماسک های طبیعی صورت برای روشن کردن پوست

ماسک های طبیعی صورت برای روشن کردن پوست
در این مقاله، ما بهترین ماسکهای صورت برای درخشندگی پوست را ذکر کرده ایم که به بهبود سلامت پوست و روشن شدن رنگ پوست کمک می کند.

تیتربرتر: هر زنی رویای داشتن پوستی بی عیب و نقص را در سر می پروراند و در تلاش برای تحقق بخشیدن به این رویا، ما تقریباً همه محصولات زیبایی و مراقبت از پوست موجود در بازار را امتحان می کنیم، به سختی می دانیم که در این فرایند بیشتر از فایده ما آسیب می رسانیم. پوست ما مواد شیمیایی و سفید کننده های سخت موجود در این محصولات ممکن است درخشش فوری را برای پوست ایجاد کنند، اما در دراز مدت اثرات منفی گسترده ای روی پوست ایجاد می کنند. بنابراین، تغذیه داروهای طبیعی بهترین راه حل برای این سوال است که چگونه از صورت خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

علل تیره شدن پوست

علل تیره شدن پوست
علل تیره شدن پوست

دلیل اصلی پوستی کدر، خسته و تیره، کمبود اکسیژن و خون در پوست است که باعث می شود پوست خسته و بی روح به نظر برسد. برخی دیگر از دلایل تیره شدن پوست عبارتند از:

  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلودگی ، گرد و غبار و ناخالصی ها
  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید که باعث تابش آفتاب می شود
  • پاکسازی نامناسب پوست
  • رژیم غذایی دارای کمبود مواد مغذی ضروری است
  • استرس مزمن

پوست خود را با خواص مغذی مواد طبیعی مانند عسل، شیر، ماست و میوه ها تغذیه کرده و با این ماسکهای خانگی به طور طبیعی رنگ پوست را بهبود بخشید تا از درون درخشان شود.

ماسک عسل و شیر

ماسک عسل و شیر
ماسک عسل و شیر

چه راهی برای سفید کردن طبیعی پوست بهتر از لمس تغذیه کننده شیر و عسل است؟ فواید عسل برای پوست و سلامت نیازی به تأکید جدید ندارد و بدون شک بهترین مورد برای پوست های خشک است. این اکسیر طبیعت برای همه مشکلات پوستی است. مخلوط کردن عسل با شیر خالص احتمالاً بهترین ماسک برای پوست درخشان است. عسل، به عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی شگفت انگیز، به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای آکنه و جوش ها عمل می کند. ظرفیت آن برای حفظ رطوبت در سلول های پوست، به مرطوب شدن پوست بیش از حد خشک و درخشش طبیعی به آن کمک می کند. شیر خام یک پاک کننده عالی پوست است که به بهبود چهره کمک می کند. گفته می شود ملکه کلئوپاترا مصر برای افزایش جوانی و زیبایی خود در شیر غسل می کرد.

عناصر:

عسل -1 قاشق غذاخوری

شیر خام-1 قاشق غذاخوری

مواد را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کرده و روی صورت تمیز بمالید، به مدت 2 دقیقه با حرکات نرم و دایره ای ماساژ دهید، 15 تا 20 دقیقه بگذارید بماند و کاملاً با آب بشویید.

ماسک سیب زمینی و لیمو

ماسک سیب زمینی و لیمو
ماسک سیب زمینی و لیمو

آب سیب زمینی و پالپ یک داروی قدیمی خانگی برای روشن شدن پوست، از بین بردن لکه ها و بهبود سلامت پوست است و تغذیه کننده صورت خانگی برای پوست های چرب است. به عنوان منبع غنی ویتامین C، پوست را از درون تغذیه می کند. به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره عمل می کند. به بهبود رنگ پوست و روشن شدن حلقه های تیره دور چشم کمک می کند. فواید لیمو به عنوان سفید کننده طبیعی به خوبی شناخته شده است. این ماده به پاکسازی پوست، حذف سلول های مرده و ناخالصی ها و خلاص شدن از شر آفتابگردان کمک می کند. ترکیب سیب زمینی و لیمو آن را به بهترین ماسکبرای عدالت و رفع برنزه شدن تبدیل می کند.

عناصر:

سیب زمینی -1 کوچک

لیمو -1

سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده کنید تا به شکل خمیر نرم درآید، آب یک لیمو را بیرون بیاورید و به خمیر اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و روی صورت تمیز بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و با آب بشویید.

مطالب مرتبط:

ماسک ماست و جو دوسر

ماسک ماست و جو دوسر
ماسک ماست و جو دوسر

این بهترین ماسک سفید کننده صورت است که به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای از بین بردن آفتاب، لکه های پیری و رنگدانه عمل می کند. فواید بلغور جو دوسر برای سلامتی کاملاً شناخته شده است، اما همچنین برای لایه برداری از پوست و همچنین حذف سلول های مرده و ناخالصی ها و بهبود انعطاف پذیری پوست بسیار مفید است. ماست طبیعی یا طعم ترش حاوی مقادیر بالایی اسید لاکتیک و آلفا هیدروکسی اسید است که به مرطوب سازی و لایه برداری پوست کمک کرده و آن را صاف و درخشان می کند. به جلوگیری از بروز آکنه و جوش کمک می کند و خواص سفید کننده ملایم آن به اصلاح تغییر رنگ پوست و لکه های پیری کمک می کند.

عناصر:

ماست-2 قاشق غذاخوری

جو دوسر-1 قاشق غذاخوری

ماست را در یک کاسه شیشه ای بزنید و جو را به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و روی صورت، گردن و بازوها بمالید، با حرکت نرم روی صورت، گردن و بازوها به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و کاملاً بشویید. 

ماسک روغن بادام و موز 

ماسک روغن بادام و موز 
ماسک روغن بادام و موز 

یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین ماسک های خانگی برای روشن شدن رنگ پوست را می توان از موز رسیده و روغن بادام تهیه کرد. موز که منبع غنی ویتامین C و B6 است ، به بهبود تولید کلاژن در پوست کمک می کند که به حفظ خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. ویتامین C همچنین به بهبود رنگ پوست کمک می کند. فواید پوست بادام به خوبی شناخته شده است و روغن بادام یکی از موثرترین روغن های طبیعی است که به بهبود سلامت کلی پوست کمک می کند. بادام منبع غنی از ویتامین E  A و D است که به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی موثر برای بهبود سلامت پوست عمل می کند. خواص ضد التهابی شگفت انگیز آن به تسکین عفونت ها و حساسیت های پوستی کمک می کند. این بهترین مرطوب کننده تغذیه کننده عمیق برای پوست های خشک است که همچنین به روشن شدن حلقه های تیره کمک می کند، از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت می کند و گردش خون را در سراسر پوست بهبود می بخشد.

عناصر:

موز رسیده -1

روغن بادام شیرین -1 قاشق چای خوری

موز را خوب له کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود، روغن بادام را به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و روی صورت تمیز بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و خوب با آب بشویید.

ماسک توت فرنگی و شیر

ماسک توت فرنگی و شیر
ماسک توت فرنگی و شیر

ما واقعاً به هیچ دلیلی برای لذت بردن از این توت های قرمز خوشمزه احتیاج نداریم، اما می توان آن را به صورت خانگی برای روشن شدن رنگ پوست و درخشندگی جوانی به پوست اضافه کرد. نکات طبیعی طبیعی بدون گنجاندن توت فرنگی در آن ناقص است. این صورت آنقدر خوشمزه است که ممکن است وسوسه شوید آن را بخورید. آب توت فرنگی حاوی اسید الاژیک است که در درمان آکنه یا جای جوش و لکه ها و کاهش آسیب های پوستی ناشی از اشعه مضر فرابنفش خورشید بسیار موثر است. به عنوان منبع غنی ویتامین C و اسید فولیک، به بازسازی سلول های جدید پوست کمک می کند و تولید کلاژن را بهبود می بخشد. با این ماسک میوه خوشمزه طبیعی از سفید شدن پوست در خانه لذت ببرید.

عناصر:

توت فرنگی رسیده -2

شیر خام-1 قاشق غذاخوری

توت فرنگی رسیده را له کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود، شیر خام را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت تمیز بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند، با آب بشویید.

از نعمت مغذی طبیعت لذت ببرید و هر روز پوست خود را با مواد طبیعی و این نکات سفید کننده آسان پوست برای حفظ سلامت، شادابی و درخشندگی آن نوازش کنید.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی