سه شنبه, ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۰۳
یکی از روش های جوان سازی پوست:

ماساژ صورت و فواید انجام آن

یکی از روش های جوان سازی پوست:
آیا می دانید صورت ما در مجموع از 42 عضله صورت تشکیل شده است؟ ماساژ صورت یک تمرین برای عضلات است. اینکه چگونه ورزش از راه های مختلفی برای بدن ما مفید است  ماساژ صورت نیز با شل کردن عضلات صورت و تقویت گردش خون به ما کمک می کند.

تیتربرتر: از زمان های بسیار قدیم، مفهوم ماساژ به عنوان درمان بسیاری از بیماری های مختلف در زندگی مورد استفاده قرار گرفته است. ماساژ صورت همیشه گوشه و کنار بوده و اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برخی از افراد همچنین یوگای صورت را برای مزایای مشابه تمرین می کنند. ماساژ صورت نه تنها به پوست شما کمک می کند بلکه تأثیرات آرام بخشی بر روی سیستم عصبی شما دارد. همچنین به کاهش اضطراب کمک می کند. بعد از یک روز پرتنش در محل کار، ماساژ صورت با روغن مناسب صورت می تواند مؤثر باشد.

مزایای برتر ماساژ صورت

مزایای برتر ماساژ صورت
مزایای برتر ماساژ صورت

ماساژ صورت را می توان با حداقل تجهیزات یا محصولات در خانه به راحتی انجام داد، اما در صورت تمایل می توانید ماهانه یک یا دو بار ماساژ صورت حرفه ای را نیز انجام دهید.

در اینجا برخی از مزایای خارق العاده وجود دارد که نمی توانید از آنها غافل شوید.

گردش خون بهبود یافته و تخلیه لنفاوی

گردش خون برای پوست ما حیاتی است، زیرا باعث گردش مواد مغذی می شود و به سم زدایی کمک می کند. با ماساژ صورت، گردش خون را بهبود می بخشید و اجازه تخلیه گره های لنفاوی موجود در صورت و گردن را می گیرید که ناخالصی ها را به دام می اندازد.

کاهش چین و چروک

ماساژ صورت به روش های مختلف به تأخیر انداختن پیری پوست شما کمک می کند. این تولید کلاژن را افزایش می دهد، که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود و ظاهری بدون چین و چروک به شما می دهد. افراد زیادی از این موضوع آگاه نیستند، اما استرس مداوم منجر به چین و چروک پوست نیز می شود. ماساژ صورت با شل شدن عضلات صورت به این امر کمک می کند.

صورت شما را سفت می کند

بالا رفتن سن با از دست دادن سفتی پوست باعث می شود صورت شما حالت سستی پیدا کند. وقتی عضلات صورت تحریک نمی شوند، استحکام خود را از دست می دهند. ماساژ صورت به تقویت عضلات صورت کمک می کند، به شما عضلات فک محکم می بخشد و حالت و فرم صورت را افزایش می دهد. ماساژ صورت همچنین با تخلیه مایعات راکد محبوس در داخل، به کاهش پف کمک می کند.

ترمیم پوست را آسان می کند

کلاژن به طور کلی برای رشد پوست مورد نیاز است و به کشش پوست کمک می کند و بافت های پوست را ترمیم می کند. کلاژن با کمک ویتامین C در بدن ما سنتز می شود. با این حال، برای تقویت تولید آن برای پوست، ماساژ صورت مفید است. کلاژن به طور طبیعی به شما کمک می کند تا هرگونه آسیب در پوست را بازیابی کنید.

منافذ و آکنه را به حداقل می رساند

با بهداشت مناسب صورت و ماساژ منظم صورت با روغن های ضروری مناسب می توان از بروز برخی از آکنه ها جلوگیری کرد. روزنه های بزرگ بعد از آکنه دومین مشکل رایج صورت هستند و برخی از آکنه های مزمن حتی پس از از بین بردن آکنه می توانند منافذ بزرگی روی پوست ایجاد کنند. این منافذ بزرگ می توانند از طریق افزایش تولید کلاژن، که در هنگام ماساژ صورت رخ می دهد، کنترل شوند.

ناراحتی های ناشی از سینوس را برطرف می کند

ماساژ نقاط خاص فشاری و مناطق خاصی در اطراف بینی شما می تواند به آزاد شدن مخاط کمک کرده و از سینوس ها راحت شود. ضربه زدن به نقاط فشار خاصی روی صورت، به عنوان مثال، در مرکز ابرو، نزدیک پل بینی شما خاتمه می یابد و قسمت داخلی پلک های بالایی شما در تسکین سینوس ها کمک می کند. با فشار ملایم مداوم و ملایم، در نهایت می توانید احساساتی را احساس کنید که نشان دهنده آزاد شدن تنش یا مخاط در آن منطقه خاص است.

ماساژ صورت را می توان به راحتی در برنامه روزانه یا هفتگی شما گنجانید. همانطور که قبلا ذکر شد، لازم نیست گران باشد و همچنین وقت گیر نیست. بیایید اکنون در مورد اینکه چگونه می توانید در خانه به خود ماساژ صورت دهید صحبت کنیم.

چگونه می توان ماساژ صورت را در خانه انجام داد؟

چگونه می توان ماساژ صورت را در خانه انجام داد؟
چگونه می توان ماساژ صورت را در خانه انجام داد؟

قبل از شروع، شما باید نیازهای لازم مانند سرم یا روغن ماساژ صورت را داشته باشید. در ابتدا می توانید ماساژ دادن را با دستان خود شروع کنید. با این حال، می توانید در صورت مناسب بودن روی غلتک های و سایر ابزارهای ماساژ صورت سرمایه گذاری کنید. همچنین انتخاب نوع مناسب سرم یا روغن بر اساس نوع پوست بسیار ضروری است. بخاطر داشته باشید که قبل از ماساژ، دست ها یا وسایل خود را تمیز کنید تا از بروز آکنه یا هرگونه جوش زدن جلوگیری کنید.

شما می توانید از روش های بسیاری برای ماساژ صورت خود مانند نوازش، ورز دادن با دست خود، حرکت با حرکت دورانی و لرزش استفاده کنید. هر یک از این تکنیک ها را انتخاب کنید یا از ترکیبی از آنها برای بهترین نتیجه استفاده کنید. در طول ماساژ مطمئن شوید که خیلی فشار نمی دهید. نگاه داشتن فشار ملایم را به طور یکنواخت اعمال کنید.

مطالب مرتبط:

مراحل انجام ماساژ صورت

مراحل انجام ماساژ صورت
مراحل انجام ماساژ صورت

در اینجا برخی از مراحل اساسی مبتدی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

  1. صورت خود را با صابون ملایم یا پاک کننده صورت بشویید. از تمیز بودن دست ها و وسایلتان اطمینان حاصل کنید.
  2. سرم صورت یا روغنی متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید. قبل از انتخاب، مطمئن شوید که یک تست وصله روی دست خود انجام داده اید تا بررسی کنید آیا واکنش آلرژیک به روغن یا سرم دارید.
  3. روغن یا سرم را به آرامی روی صورت خود بمالید. با انگشتان به تمام صورت خود ضربه بزنید تا عضلات صورت را فعال کنید. حتی می توانید به آرامی هر ناحیه از صورت خود را فشار دهید.
  4. اکنون، با استفاده از انگشت اشاره و میانی خود به صورت دورانی از پیشانی به سمت شقیقه ها و به سمت گونه حرکت کنید.
  5. به آرامی زیر چشم خود را از حرکت به سمت داخل و به طور مشابه نزدیک ابروهای خود به سمت بالا بچرخانید.
  6.  با استفاده از انگشت خود فشار ملایمی از چانه به سمت عضله استخوان گونه خود در یک حرکت به سمت بالا وارد کنید.
  7. برای تخلیه لنفاوی، می توانید ماساژ را از زیر لاله گوش شروع کرده و با حرکت به سمت پایین و به دنبال گردن به استخوان یقه بروید.
  8. همچنین می توانید نقاط طب فشاری واقع در صورت خود را ماساژ دهید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید، اضطراب را کاهش دهید، خواب را بهبود ببخشید و سینوس را تسکین دهید. شما می توانید این نقاط طب فشاری را در: مرکز پیشانی، بین ابرو، دو طرف پیشانی نزدیک شقیقه های خود، در جلوی تراگوس گوش، زیر لوب گوش، بین بینی و منطقه لب بالا، در مرکز زیر چشمت در شیاری که سوراخ بینی شما صورت شما را بهم متصل می کند.
  9. می توانید به آرامی پنج تا ده بار روی هر یک از این نقاط فشار ضربه بزنید.
  10. اطمینان حاصل کنید که با حرکت یک جهته ماساژ داده اید و می توانید هر مرحله را 3-5 بار تکرار کنید

به راحتی می توانید این کار را در برنامه مراقبت از پوست صبح، عصر یا خواب خود فقط برای 5-10 دقیقه انجام دهید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

برای ماساژ صورت از کدام روغن استفاده کنید؟

برای ماساژ صورت از کدام روغن استفاده کنید؟
برای ماساژ صورت از کدام روغن استفاده کنید؟

حالا بیایید در مورد برخی روغن ها صحبت کنیم، شما می توانید بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. انتخاب نوع مناسب روغن یا سرم ماساژ صورت می تواند تغییر دهنده بازی باشد. همه روغن ها برای ماساژ صورت مناسب نیستند. بسته به نوع پوست خشک، مستعد آکنه، روغنی، لازم است مناسب ترین روغن را انتخاب کنید تا از شکستگی، آکنه ناخواسته یا واکنش پوستی آلرژیک جلوگیری شود.

در اینجا بهترین توصیه ها برای روغن های ماساژ صورت وجود دارد:

1) روغن بادام

اگر نوع پوست شما خشک است، روغن بادام برای پوست شما مناسب است زیرا به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. سرشار از ویتامین E است که می تواند به ترمیم آسیب های پوستی کمک کند. همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی خوبی است. از خاصیت ضد باکتریایی روغن بادام می توان برای درمان آکنه و خاصیت ضد قارچی آن برای درمان مشکلات پوستی قارچ استفاده کرد.

همچنین برای درمان عفونت های حاد پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، درماتیت استفاده می شود. این می تواند به کاهش و روشن شدن تکه های زیر چشم تیره کمک کند. نه تنها این، اثرات روشن کنندگی پوست آن می تواند برای از بین بردن برنزه موثر باشد.

2) روغن مورینگا

روغن مورینگا از مورینگا اولیفرا بدست می آید که معمولاً به عنوان گیاه طبل شناخته می شود. برای پوست های حساس می توان از روغن مورینگا برای ماساژ صورت استفاده کرد. این ماده در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای خواص مفید باورنکردنی برای پوست است. این ماده به دلیل خاصیت ضد پیری در بین مردم مشهور است.

3) روغن نارگیل

برای نوع طبیعی پوست می توان از روغن نارگیل برای ماساژ صورت استفاده کرد. با این حال، اگر منافذ بزرگی، چربی یا پوست مستعد آکنه دارید، از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید زیرا باعث می شود منافذ پوست شما در صورت نگه داشتن طولانی مدت مسدود شود. روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است که سرشار از ویتامین E و اسید لوریک است. این خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد ، به همین دلیل از آن برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما استفاده می شود.

4) روغن درخت چای

روغن درخت چای برای انواع پوست منافذ چرب، خشک و آکنه ایده آل است. به عنوان دئودورانت و دفع حشرات طبیعی شناخته می شود. این ماده ضد باکتری است که به دلیل آن می توان از آن برای درمان آکنه استفاده کرد. با این حال، مهم است که درخت چای یک روغن اساسی است که نباید مستقیم روی پوست باشد. قبل از استفاده از پوست، 2-3 قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی مناسب مانند روغن بادام یا کنجد رقیق کنید.

روغن درخت چای همچنین دارای ضد التهاب است، که می تواند به کاهش قرمزی و تورم در پوست کمک کند. همچنین به کاهش زخم های آکنه و خلاص شدن از خارش کمک می کند.

شما باید نوع مناسب یا روغن سرم ماساژ را برای نوع پوست خود انتخاب کنید. و سپس، با یک روش ماساژ صحیح و مراسم منظم ماساژ صورت، می توانید حداکثر مزایای ماساژ صورت را مهار کنید. اگر پوست حساسی دارید و نسبت به برخی روغن ها، به ویژه روغن های مغز دار واکنش های آلرژیک دارید ، حتماً تست پچ را انجام دهید.

ماساژ صورت یکی از بهترین روش ها برای دل نگران شدن و مراقبت از پوست صورت است. چرا شروع به تمرین آن عضلات صورت برای پوستی جوان و درخشان نمی کنید؟

 

شما چه راهکارهایی برای انجام ماساژ صورت دارید، لطفا تجربیات خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی