پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۳
۹
۰
نسخه چاپی

اولین و آخرین مدل لامبورگینی SC18 معرفی شد

اولین و آخرین مدل لامبورگینی  SC18 معرفی شد
شرکت لامبورگینی زیر مجموعه ای به نام اسکوادرا کورس (Squadra Corse) دارد که در زمینه ارایه مدل های مسابقه ای فعالیت می کند. این زیر مجموعه مدل های خیابانی لامبورگینی را ارتقا داده و یک جنگجوی تمام عیار از آنها برای پیست مسابقه می سازد.

به تازگی اسکوادرا کورس از محصولی جدید با نام SC18 رونمایی کرده است. این خودرو که با هدف حکمرانی در پیست توسعه یافته، بر اساس مدل اونتادور خلق شده و از لحاظ ظاهری اشتراکات بسیار زیادی با آن دارد، به عبارت بهتر می توان SC18 را یک لامبورگینی اونتادور تقویت شده نامید.

جدیدترین اتومبیل مزین به نشان گاو خشمگین بر پایه مدل اونتادور شکل گرفته و در واقع توسط بخش موتور اسپرت Squadra Corse لامبورگینی توسعه یافته است. اگر چه SC18 Alston شباهت های ظاهری زیادی با اونتادور دارد، اما وجود اجزایی مثل شکاف های متعدد، ورودی هوای موجود روی سقف، دیفیوزر و باله بزرگ عقبی نشان می دهند که با مدلی خاص تر و به اصطلاح وحشی تر روبرو هستیم.

باله بزرگ نصب شده در قسمت انتهایی لامبورگینی SC18 Alston جنسی از فیبر کربن داشته و در سه حالت قابل تنظیم است. این حالت ها بر اساس نیاز به نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتر یا مقاومت کمتر در برابر جریان هوا تعریف شده اند.

طراحی

با دقت بیشتر در بدنه متوجه اجزای ایرودینامیکی در قسمت های مختلف خواهیم شد. این اجزا معمولا در مدل های مخصوص پیست دیده می شوند. در نمای روبرو SC18 به ورودی های هوای بزرگی مجهز شده، این ورودی ها هوراکان GT3 EVO را در ذهن تداعی می کنند. المان های دیگری نظیر شکاف های حجیم کاپوت و قسمت های جانبی بیننده را به یاد هوراکان Super Trofeo EVO می اندازند.

در نمای عقب باله عظیم فیبرکربنی شاخص ترین عنصر موجود است. این باله به صورت مکانیکی در سه حالت قابل تنظیم است. علاوه بر این پوشش موتور V12 نیز جذابیت بصری فوق العاده ای دارد، زیرا برای جریان بهتر هوا 12 شکاف قرمز رنگ بر روی آن تعبیه شده است.

مقاله مرتبط:آزرا 2019، سدان فول سایزکره ای ها

در داخل کابین رد پای اونتادور به وضوح مشخص است. استفاده گسترده از فیبر کربن، ترکیب هنرمندانه رنگ مشکی و قرمز و وجود نمایشگر تبلت مانندی که پیشتر در سنتناریو و هوراکان EVO شاهدش بودیم، از بارزترین ویژگی های کابین لامبورگینی SC18 Alston به شمار می روند.

مشخصات فنی و پیشرانه

لامبورگینی SC18 نیروی خود را از همان موتور 12 سیلندر معروف سنت آگاتایی ها دریافت می کند. این موتور به لطف بهینه سازی های انجام شده 759 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که دقیقا با نمونه به کار رفته در اونتادور SVJ برابر است.

درباره شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت SC18 فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما برای مقایسه بد نیست بدانید اونتادور SVJ برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند به نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

البته از آنجایی که بدنه و دیگر بخش های SC18 از فیبرکربن و سایر مواد سبک وزن ساخته شده اند، و همچنین به دلیل بهره گیری از گیربکس هفت سرعته ISR، این خودرو احتمالا از همزاد خود یعنی اونتادور SVJ به طور محسوسی سریع تر خواهد بود.

به گفته لامبورگینی، SC18 Alston در مقایسه با نسخه SVJ اونتادور چسبندگی و پایداری بیشتری داشته و واکنش های آن در برابر فشرده شدن پدال گاز، مثل مدل های مسابقه ای خشن تر و سریع تر است.

با وجود تمرکز بر روی عملکرد بهینه در پیست، لامبورگینی SC18 مجوز تردد در خیابان های عمومی را دارد.

 



+ 9
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری