پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۵۰
۸
۰
نسخه چاپی

آپدیت جدید گوگل کروم با امکانات جالب

آپدیت جدید گوگل کروم با امکانات جالب
به تازگی نسخه بتای گوگل کروم 76 برای اندروید منتشر شده است که دستخوش تغییرات اساسی و شامل ویژگی های جالب و جدیدی شده است.

این به روز رسانی گوگل کروم شامل تغییرات و ویژگی های جدیدی از جمله یک مدیریت رمز عبور است که کلمه عبور قوی و منحصر به فرد برای شما ایجاد می کند و همچنین به شما اجازه می دهد تا رمزهای ذخیره شده را جستجو کنید. همچنین گوگل یک حالت تاریک با سه گزینه اضافه کرده است؛ تنظیم پیش فرض کروم، بروی حالت نور عادی است در این حالت، رنگ متن سیاه و رنگ پس زمینه سفید است، صرف نظر از اینکه آیا حالت Battery Saver روشن است یا خیر، در Dark Mode یا همان حالت تاریک همیشه متن سفید را در پس زمینه سیاه رنگ خواهید دید.

بارگذاری تنبل در نسخه جدید

www.titrebartar.com

این به روز رسانی ما را به نسخه 76 (76.0.3809.21) می رساند و شامل "بارگذاری تنبل" در برخی از وب سایت ها می شود. برنامه نویسی بارگذاری تنبل بدین صورت است که فقط قسمت هایی از وب سایت هارا که شما مشاهده میکنید بارگزاری میکند و برخی از قسمت های پایینی یک صفحه وب بارگیری نمی شود تا زمانی که شما به پایین به آن صفحات پیمایش کنید. اگر می خواهید یک نمونه خوب از این را ببینید، برنامه NewYorkTimes.com را در Chrome باز کنید و به صفحه Desktop بروید. متوجه خواهید شد که تصاویر در پایین صفحه وب بارگیری نمی شود تا زمانی که شما پایین بروید.

گوگل می گوید: "اگر نمای دید هرچقدر دور تر باشد،صفحه از همانجا شروع به بارگذاری می کند.بارگذاری صفحات در برنامه نویسی "بارگذاری تنبل" به عواملی مانند سرعت شبکه فعلی بستگی دارد به طوری که می توان آن را تنظیم کرد تا محتویات بارگیری شده در زمان مشخص قابل مشاهده است. 

مطالب مرتبط:  آشنایی با جایگزین دکمه ها در اندروید Q

صرفه جویی با آپدیت جدید گوگل کروم

www.titrebartar.com

گوگل می گوید که استفاده از تکنیک "بارگذاری تنبل" موجب صرفه جویی در داده ها می شود زیرا تصاویری که کاربر تمایلی به مشاهده آنها ندارد بارگیری نمی شود. در حالت عادی بسیاری از اطلاعات اضافی در صفحات وب بارگزاری میشود که باعث هدر رفتن عمر باتری، زمان ، منابع سیستمی و کند شدن زمان پردازش است. البته به این نکته توجه کنید که در "بارگذاری تنبل" هنگامی که یک تصویر روی صفحه بارگذاری شود، تا زمانی که سایت بسته شود، آن عکس یا اطلاعات بارگزاری شده باقی میماند بین صورت نیست که با پیمایش به قسمت دیگری از صفحه اطلاعات دانلود شده ی قبلی پاک شود و نیاز به دانلود دوباره آن ها باشد.

مطالب مرتبط:  گوگل کرومیوم چیست / تفاوت های آن با گوگل کروم

ویژگی های دیگر

www.titrebartar.com

یکی از ویژگی های جدید گوگل کروم در این به روز رسانی حالت تاریک است. در حالت تاریک وب سایت ها با متن سفید و پس زمینه مشکی نمایش داده خواهند شد.یکی دیگر از ویژگی های جدید نمایش عکس نمایه شما در یک دایره در سمت راست بالای صفحه خواهد بود.گوگل آپدیت جدیدش را دیسک هویتی مینامد که از فیلم Tron برگرفته شده است.در این فیلم تمام خاطرات و اطلاعات افراد بروی دیسک های قابل حمل ذخیره میشد و گوگل این آپدیت را به این اسم نامگزاری کرده تا به یاد آور شود گوگل کروم جدید تمام اطلاعات ما را به همراه خود دارد.

www.titrebartar.com
وبسایت نیویورک تایمز در حالت تاریک

 



+ 8
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری