پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۰۳
۸
۰
نسخه چاپی
استاندار همدان:

60 درصد سیر کشور در همدان تولید می شود

استاندار همدان:
استاندار همدان با بیان اینکه 60 درصد سیر کشور در این استان تولید می شود گفت: همدان ظرفیت های مناسبی در تولید این محصول دارد.

سید سعید شاهرخی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: همدان با چهار هزار و 400 هکتار اراضی زیرکشت سیر و تولید سالانه 60 هزار تن از این محصول، رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تولید محصول سیر در این استان 2 برابر شده است افزود: کیفیت این محصول 25 درصد کاهش یافته است که این مهم نیاز به بررسی دارد.

شاهرخی با اشاره به کم آب بر بودن سیر گفت: تولید این محصول اشتغالزایی بالایی دارد و این محصول یکی از ارقام مناسب برای جایگزینی محصولاتی پر آب بر است.

وی با بیان اینکه سیر ارزش صادراتی دارد اظهار داشت: اگر می خواهیم در مسائلی که برای استان اهمیت دارد موفق باشیم باید رویکرد علمی را سرلوحه کارها قرار دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: مرکز تحقیقات کشاورزی نقش مهمی در توسعه علمی کشاورزی دارد و ضروری است که با سازمان جهاد کشاورزی تعامل خوبی داشته باشند.

شاهرخی گفت: استان همدان در برخی ارقام کشاورزی از جایگاه بالای صادراتی برخوردار است که نباید بازارهای هدف را از دست دهد.

وی با اشاره به نقش صنایع تبدیلی در توسعه کشاورزی افزود: صنایع تبدیلی به عنوان حلقه تکمیل کننده بخش کشاورزی از عوامل توسعه پایدار است.



+ 8
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری