پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ ۰۹:۳۵
۸
۰
نسخه چاپی
هشدار هواشناسی کشور:

آغاز موج جدید بارش‌ها از امشب

هشدار هواشناسی کشور:
سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای از بارش باران شدید در ۲۳ استان طی امروز تا دوشنبه آینده خبر و نسبت به وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

تیتربرتر؛ اخطاریه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه مورخ 99/01/08:

بارش باران و رعدوبرق: جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر)، غرب اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و مرکز کرمان (حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر)

شنبه مورخ 99/01/09:

بارش باران و رعدوبرق: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام و لرستان (حداکثر 30 تا 50 میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از 50 میلی‌متر)، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و نیمه غربی فارس (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر)، آذربایجان شرقی و زنجان (حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر)، غرب هرمزگان، غرب و مرکز کرمان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و بوشهر (حداکثر 15 تا 30 میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از 30 میلی‌متر)

یکشنبه مورخ 99/01/10:

بارش باران و رعدوبرق: خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد و فارس (حداکثر 40 تا 80 میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از 80 میلی‌متر)، چهارمحال وبختیاری و لرستان (حداکثر 30 تا 40 میلی‌متر)، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان و بوشهر (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از 40 میلی‌متر)، شرق تهران، همدان، مرکزی، مرکز و غرب اصفهان (حداکثر 15 تا 20 میلی‌متر)، سیستان و بلوچستان (حداکثر 15 تا 20 میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از 20 میلی‌متر)

دوشنبه مورخ 99/01/11:

بارش باران و رعدوبرق: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق اصفهان، شمال یزد، جنوب و شرق سمنان (حداکثر 30 تا 60 میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از 60 میلی‌متر)، شمال خوزستان و جنوب لرستان (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر)

اثر مخاطره: احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطق مستعد.

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری بر اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی از فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های آینده در مناطقی از زاگرس و مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه از بعدازظهر جمعه سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود، افزود: با ورود سامانه جدید بارشی احتمال بارش باران در مناطق غربی و مرکز کشور وجود دارد.

حقیقت ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق غربی کشور توصیه می‌شود که اگر گندم تولیدی آن‌ها نیاز به کود دارد، تا قبل از آغاز بارش‌ها کودپاشی را انجام دهند‌.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به گلخانه‌داران اظهار کرد: با توجه به آنکه این سامانه بارشی وزش باد هم به دنبال دارد، از این رو به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

کاهش دما در مناطق شرقی کشور در راه است

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه طی روز‌های آتی دما در مناطق شرقی کشور قدری کاهش می‌یابد، بیان کرد: با توجه به کاهش دمای صبح گاهی به کشاورزان این مناطق توصیه می‌شود که مراقب محصولات تولیدی خود بویژه دام‌ها و احشام باشد تا از این حیث آسیبی به محصولاتشان وارد نشود.

به گفته حقیقت، با وجود سرمای هوا در مناطق جنوبی کشور طی روز‌های اخیر خوشبختانه به سبب اطلاع رسانی مناسب آسیبی به محصولات تولیدی وارد نشد.

او با اشاره به اینکه از روز جمعه در مناطق جنوبی کشور روند افزایش دما را خواهیم داشت، بیان کرد: بر این اساس محلول پاشی و سم پاشی باغات پسته و عملیات هرس بهتر است در ساعات روز انجام شود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و شرایط مساعد اقلیمی در صورت مدیریت صحیح مزارع و باغات کمبود آب در سال زراعی ۹۸_۹۷ نخواهیم داشت.

باران و وزش باد شدید در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: سامانه بارشی از اواخر امشب سبب رگبار باران همراه با رعد و برق(به ویژه در مناطق شمالی و شرقی) و وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: همچنین تا اواخر وقت امروز جمعه وزش بادهای متوسط تا شدید در مناطق جنوبی و غربی و شمال خلیج فارس مورد انتظار است.

امروز با عبور موج ضعیف لایه میانی و همچنین ضرایب نسبتا بالای ناپایداری احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی و شرقی و بارش‌های پراکنده و خفیف در دیگر مناطق وجود دارد.



+ 8
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری