پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۳۲
۹
۰
نسخه چاپی

زمان رونمایی از واکسن ضد کرونای ایرانی

زمان رونمایی از واکسن ضد کرونای ایرانی
به‌دنبال اعلام اخباری مبنی بر دستیابی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) به داروی کرونا، عده‌ای کلاهبردار در فضای مجازی با ادعای ارتباط با این دانشگاه اقدام به فروش داروی جعلی می‌کنند.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج)؛ همزمان با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله اعم از بیمارستان بقیةالله الاعظم و مجموعه مراکز تحقیقاتی این دانشگاه به ارائه خدمات تشخیصی و درمانی پرداخته و در صف اول درمان مبتلایان به بیماری کرونا بوده است.

کنار انجام امور درمانی، فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه تقویت شده و با همکاری چند دانشگاه به بررسی مراحل ساخت واکسن کرونا پرداخته و پروژه ساخت هم‌اکنون آغاز شده است و طبیعتاً همچون سایر فعالیت‌های پژوهشی مشابه به انجام کارآزمایی بالینی و بررسی در نمونه‌های حیوانی و نهایتاً انسانی نیازمند است که به‌فراخور دست‌یافته‌ها به حداقل چند ماه زمان نیاز است.

در پی اعلام خبر دستیابی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) به داروی ضدکرونا، عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار در فضای مجازی و سایت‌های نامعتبر اینترنتی با ادعای ارتباط با این دانشگاه اقدام به فروش جعلی داروی مذکور می‌کنند، این در حالی است که داروی ضدکرونا به‌تازگی وارد مراحل تست بالینی شده و پیش از تولید انبوه دارو نیازمند مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و داروست.

بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) این دست اقدامات مجرمانه در فضای مجازی را که امنیت روانی جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد با جدیت مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

بیشتربخوانید: اولین علامت کرونا چیست؟

کلاهبرداری با فروش واکسن ادعایی کرونا به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان!

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از بازداشت کلاهبرداری خبر داد که اقدام به فروش واکسن ادعایی کرونا کرده بود.

سرهنگ محسن محمودی با اشاره به بازداشت کلاهبرداری که مدعی فروش واکسن کرونا بود، در این رابطه اظهار کرد: شخصی به هویت م.ح  که در تبریز از طریق پیج خود در فضای مجازی با توجه به شرایط کنونی اقدام به کلاهبرداری با عنوان "فروش واکسن کرونا " به قیمت 800 هزار تومان می‌کرد توسط پلیس فتا استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان هرگز به چنین خبرها و تبلیغاتی که کلاهبرداران در فضای مجازی منتشر می‌کنند اعتماد نکنند و فقط اطلاعات را در این رابطه از طریق سازمانهای مربوطه دریافت کنند.

روند کاهشی مرگ مبتلایان به کرونا در جهان 

طبق آمارهای جهانی، تعداد افراد کشته شده توسط ویروس کرونا نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است؛ تاکنون ۳ هزار و ۲۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-19) افزایش 3 هزار نفری نسبت به روز گذشته داشته است.

پایگاه اطلاعاتی "worldometer" در جدیدترین آمار خود تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 را در جهان 93 هزار و 186 نفر اعلام کرد.

نکته قابل توجه در این آمار این است که تعداد قربانیان این ویروس، نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است؛ تعداد کشته شدگان تاکنون 3 هزار و 203 نفر اعلام شده است که 3 هزار و 119 نفر آن مربوط به روزهای گذشته است.

این آمار روند مثبتی را درباره بهبودیافتگان از این بیماری نشان می‌دهد؛ تاکنون 50 هزار و 974 نفر توانسته‌اند این ویروس را شکست دهند؛ آمار بهبودیافتگان نسبت به روز گذشته با افزایش 2 هزار و 500 نفری همراه بوده است؛ روز گذشته تعداد بهبود یافتگان 48 هزار و 215 نفر بود.

بیشتربخوانید: کرونا با روش های سنتی درمان می شود؟

با توجه به آمار ثبت شده، کشور ایران همچنان با 2 هزار و 336 مبتلا در رده چهارم کشورهای جهان قرار دارد.

کشورهای چین، کره جنوبی و ایتالیا به ترتیب با تعداد 80 هزار و 270، 5 هزار و 328 و 2 هزار و 502 مبتلا به ویروس کرونا در رده‌های اول تا سوم جهان قرار دارند.

کشور آمریکا نیز که تنها 4 روز از آمار رسمی مقامات آن می‌گذرد، تعداد 125 مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از این تعداد تاکنون 9 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

تاکنون ویروس کرونا 80 کشور و یک کشتی بنام "پرینسس" که در بندری در ژاپن پهلو گرفته است را درگیر خود کرده است.

ویروس کرونا ,



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری