پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۲۱
۱۳
۰
نسخه چاپی

آخرین تلفات ویروس کرونای جدید

آخرین تلفات ویروس کرونای جدید
مقامات چین اعلام کردند که با مرک 242 نفر دیگر،‌ تعداد تلفات ویروس کرونا به 1310 نفر رسیده است.

به گزارش تیتربرتر؛ مقامات دولت چین اعلام کردند که تعداد تلفات مبتلایان به ویروس کرونا به 1310 نفر رسیده است.

استان هوبی چین اعلام کرد که روز چهارشنبه 242 نفر در این استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

همچنین دولت چین اعلام کرد که روز چهارشنبه 14 هزار و 840 نفر دیگر در استان هوبی به ویروس مرگبار کرونا مبتلا شدند تا به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در استان هوبی به بیش از 58 هزار نفر برسد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

بیشتربخوانید: مشاهده فرد مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان

علائم ویروس کرونای جدید و راهکارهای پیشگیری از آن

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه تهران علائم و ویژگی‌های ویروس کرونای جدید و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آن را تشریح کرد.

طلعت مختاری آزاد استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران  با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از کشورها، اظهار کرد:‌ ویروس کرونا از حیوان به انسان منتقل می‌شود که ۶ نوع از این ویروس می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در انسان شود و برخی از انواع این ویروس مانند سارس و مرس باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی در افراد خواهد شد.

او ادامه داد: بیشتر  بیماران مبتلا به عارضه کرونای جدید علائم تنفسی  مثل سرماخوردگی دارند که با استراحت و دیگر مراقبت‌های اولیه خوب می‌شوند.

مختاری آزاد تأکید کرد: از میان افرادی که به بیماری کرونای جدید مبتلا می‌شوند، ۱۰ تا ۱۲ درصد از این افراد نیازمند مراقبت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند که به طور کلی مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری مربوط به گروه سنی بالا و بیماران مبتلا به عارضه‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی است.

بیشتربخوانید: ماجرای مرگ زن مشکوک به کرونا در تهران

رعایت نکات بهداشتی راه ساده پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: به طور کلی بیشتر افراد بین سنین ۱۰ تا ۹۰ سال درگیر بیماری کرونای جدید می‌شوند که راه پیشگیری و مراقبت از آن مانند آنفلوانزا بسیار ساده است و با شست‌وشوی مرتب دست با آب و صابون از بروز و شیوع این عارضه جلوگیری می‌شود.

او بیان کرد: به طور کلی ویروس کرونا در آقایان بیشتر ایجاد حساسیت می‌کند، اما به طور کلی رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از روبوسی باعث پیشگیری از ابتلا به کرونای جدید می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

چین برای مهار کامل کرونا نیروهایش را به کانون شیوع اعزام کرد

گزارش خبرگزاری شینهوا حاکی است : با فرمان شی جین پینگ رییس جمهور و فرمانده کل قوا در چین امروز پنجشنبه دو هزار و ۶۰۰ نفر از نیروهای ارتش به خوبی اعزام شدند.

این نشان می دهد که چین برای پایان دادن به این معضل عمومی عزم خود را جزم کرده است و رییس جمهوری چین می گوید کشور در حساسترین شرایط در مبارزه با بیماری قرار دارد و اقدامات نتایج مثبتی داشته است.

از سوی دیگر هزاران نفر از کادرهای پزشکی و خدمه امور بهداشتی و نیروهای ویژه برای ضدعفونی کردن و اعمال تدابیر پیشگیرانه از شهرها و استان های مختلف به خوبی اعزام شده اند.

این اتفاقات در شرایطی می افتد که چین برای هشتمین روز متوالی موفق شده است شمار مبتلایان در دیگر شهرها و استان ها خارج از خوبی را کاهش دهد و هم اکنون عزم دولت برای مهار کامل ویروس در کانون شیوع است.

تیم های پزشکی از استان های شمالی و جنوبی و شرقی به خوبی فرستاده شده اند و همزمان نحوه ارسال آمارها تغییر کرده است و همه موارد بیماری به شکل مظنون و احتمالی و قطعی یکجا اعلام می شود.

احتمال اینکه جهش کرونا به اوج رسیده باشد، مطرح شده است و همزمان انتظار می رود در روزهای آینده شاهد کاهش شمار بیشتری از مبتلایان باشیم و تعداد بیشتری هم از بیمارستان ها مرخص شوند.

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز امروز نوشت: وقت آن رسیده است که به تمامی محدودیت های مسافرتی که کشورهای دیگر برای چین در نظر گرفته اند، پایان داده شود.

این نشریه افزود : آمریکا شدیدترین تدابیر مسافرتی را در نظر گرفته و حتی اجازه ورود به چینی ها نمی دهد. این در شرایطی است که دهها نفر براثر آنفلوانزا در شهرهای بزرگ آن کشور جان باخته اند اما در پکن فقط ۳ نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند.

گزارش ها حاکی است : آنفلوانزا همچنان جان تعداد زیادی را در آمریکا می گیرد و وحشت مردم در برخی از شهرها و ایالت های آن کشور از آنفلوانزا به مراتب بیشتر از کرونا است، اما پوشش وسیع و یکجانبه رسانه های آمریکایی و غربی باعث شده است کرونا به شکل بسیار خطرناکی در جامعه بین المللی مطرح شود.

دولت چین هم در بیانیه ای بتدریج بر از سرگیری فعالیت ها و تجارت تاکید کرده و همزمان خواستار تولید بیشتر تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مهار کامل ویروس کرونا شده است.

از سوی دیگر بانک های چین برای بازگشت شرکت ها به مدار تولید و کمک به آنها در برون رفت از چالش کرونا بیش از ۵۰ میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته اند.

شمار کل مبتلایان به کرونا اکنون ۶۰ هزار و ۱۰۷ نفر است که ۵۹ هزار و ۵۳۹ نفرشان در چین هستند و شمار درگذشتگان یکهزار و ۳۶۳ نفر  اعلام شده و ۵ هزار و ۵۷۶ نفر نیز درمان شده اند.  



+ 13
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری