پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴
۱۲
۰
نسخه چاپی
در 10 دقیقه بورس ایران 13 هزار واحد ریخت

بزرگترین ریزش تاریخ بورس

در 10 دقیقه بورس ایران 13 هزار واحد ریخت
صف های فروش بسیار سنگین است و 15 هزار واحد ریزش تا اینجای کار ، رکود سنگین ترین ریزش تاریخ بورس تهران

یک روز پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز (شنبه ۱۴ دی ۹۸) با افت ۱۴۲۵۰ واحدی، به کانال ۳۶۹ هزار واحدی سقوط کرد.

هم اکنون در لحظه تنظیم این خبر (۹:۰۹) و با گذشت ۹ دقیقه از آغاز معاملات بورس، شاخص به ۳۶۹ هزار و ۸۴۸ واحد رسیده است.

مطالب مرتبط : بورس‌های اروپایی هم ریختند

بورس پرقدرت به کار خود ادامه می دهد

صبح امروز شنبه چهاردهم دی ماه جلسه فوق العاده شورایعالی بورس برگزار شد و اعضای این شورا ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی دولت ایالات متحده به تداوم عملیات روزانه بازار سرمایه تاکید کردند.

شورایعالی بورس ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به کاروان سردار سپاه اسلام  و گرامیداشت یاد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بر ادامه فعالیت و روند عملیات اجرایی روزانه بازار سرمایه کشور تاکید شد.

این شورا  تاکید کرد بخش های مختلف بازار سرمایه با دقت و هوشیاری به مسیر خود ادامه می دهند و همه تلاش خود را برای تداوم فعالیت های روزانه بازار سرمایه به کار خواهند برد .

شورایعالی بورس با اشاره به نقش صندوق حمایت و تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: در صورت لزوم صندوق تثبیت بازار از سرمایه گذاران بازار سرمایه حمایت خواهد کرد. همچنین بازیگران حقوقی بازار نیز از فرآیند داد و ستد روزانه حمایت خواهند کرد.

در این جلسه شورایعالی بورس ضمن تسلیت به جامعه سهامداری همبستگی و همدلی خود را با ملت شریف ایران اعلام کرد.

مطالب مرتبط : پایان سال سیاه بورس های جهانی

از سهامداران حقیقی حمایت می‌کنیم

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر برگزاری جلسه شورای عالی بورس در روز جاری گفت: اعضای شورا بر حمایت از سهامداران حقیقی با دو صندوق توسعه و تثبیت بازار تاکید کردند.

جلسه شورای عالی بورس صبح امروز برگزار شد و در این جلسه ضمن محکومیت اقدام ددمنشانه و بزدلانه آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانشان، بر ادامه روند و فعالیت بازار سرمایه کشور تاکید شد.

وی افزود: شورای عالی بورس ضمن اعلام حمایت از جامعه سهامداری در عین حال از دو صندوق توسعه بازار سرمایه و صندوق تثبیت بازار سرمایه خواست تا تدابیر لازم برای حمایت از سهامداران حقیقی را به کار گیرند. به گفته مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در این جلسه همچنین از بازیگران حقوقی بازار سرمایه خواسته شد حمایت از بازار سرمایه را به صورت جدی در دستورکار خود قرار دهند.

صحرایی این را هم گفت: اعضای شورای عالی بورس ضمن عرض تسلیت به عموم مردم ایران، همبستگی و همدلی جامعه سهامداری و فعالان بازار سرمایه را مورد تاکید قرار دادند. همچنین از فعالان بازار خواسته شد نسبت به آماده کردن زمینه نقدشوندگی بازار تدابیر لازم را لحاظ کنند.

مطالب مرتبط : تنور بورس خاموش نمی شود

سرمایه "فملی" افزایش می‌یابد

سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۳۰ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران از محل سود انباشته موافقت کرد.

افزایش سرمایه ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی شرکت ملی صنایع مس ایران از مبلغ ۷۸ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سود انباشته از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد.

افزایش سرمایه شرکت صنایع ملی مس ایران به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه‎ای شرکت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه "فملی" حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.



+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری