پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۱۸
۱۱
۰
نسخه چاپی
چالش محبوب سردار در اروپا

بررسی درخشش سردار آزمون در اروپا

چالش محبوب سردار در اروپا
این روزها سردار آزمون با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا دارد برای تیم زنیت روسیه آقایی می کند و افتخار آفرینی برای یک لژیونر ایرانی

بررسی شرایط سردار آزمون در لیگ قهرمانان ارو پا در سال 2019 چالشی شده است که تحریریه تیتر برتر را بر آن داشت تا به نقد و بررسی این سردار غیور ورزش فوتبال ایران بپردازد پس در ادامه با تیتر برتر همراه باشید .

حمایت روس ها از سردار ایرانی

ثبت دومین گل متوالی ستاره ایرانی برای زنیتی ها در مهم ترین تورنمنت باشگاهی دنیا با واکنشی طعنه آمیز از سوی برخی فن پیج های باشگاه روسی مواجه شد.

این روز ها بیش تر از هر زمان دیگر سردار آزمون دارد جای خود را در میان دل هواداران زنیت باز می کند 

سردار آزمون هر روز بر میزان محبوبیت خود در بین طرفداران باشگاه زنیت در شمال غرب کشور روسیه می افزاید. شب گذشته بیش از 60 هزار طرفدار حاضر در ورزشگاه زیبای گازپروم آرنا شاهد گلزنی دوباره ستاره ایرانی بودند تا سردار همچون بازی قبل مقابل لیون طعم گلزنی را چشیده و خیال زنیتی ها از یک برد خانگی را آسوده کند.

یکی از حساب های توئیتری فن پیج های باشگاه زنیت با انتشار پستی با این مضمون که مهاجم شماره 7 آنها موفق به ثبت دومین گل خود در دو بازی این فصل شده به مقایسه تعداد گل های به ثمررسیده از سوی آزمون با تمام بازیکنان سرشناس حاضر در تیم های مطرح این فصل همچون رئال مادرید، بارسلونا، اینتر، ناپولی و حتی میلانی پرداخت که مجوز حضور در اروپا را ندارد.

پست طعنه آمیز  فن پیج ها در تمجید از درخشش سردار آزمون سر و صدای زیادی به راه انداخت تا یک بار دیگر امید اول گلزنی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی با آوازه بیشتری در فوتبال روسیه و اروپا در صدر اخبار رسانه ها قرار بگیرد.

مطالب مرتبط : درخشش سردار ایرانی در لیگ روسیه

سردار متخصص آزمون های اروپایی

سردار آزمون، مهاجم ایرانی باشگاه زنیت سنت پترزبورگ، در حالی دو شب قبل موفق شد سومین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل لیون به ثمر برساند که پیش از این نیز در این رقابت ها موفق به ثبت گل مقابل تیم های بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید شده بود.

سردار فصل گذشته نیز عملکرد درخشانی در ترکیب زنیت داشت و بعد از حضورش در این تیم توانسته بود در خط حمله یاران سرگی سماک تحولی عظیم ایجاد کند. او امسال هم به درخشش خود در ترکیب این تیم ادامه داده است و توانسته دو گل برای تیمش در سوپرلیگ روسیه به ثمر برساند.

اما درخشش سردار همچون فصول گذشته تنها در رقابت های داخلی روسیه خلاصه نمی شود و او دو شب قبل توانست اولین گل زنیت در لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید را به ثمر برساند. نکته جالب دیگر در مورد گل او اینکه او حالا با این گل زننده اولین گل فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفته است. اتفاقی که نام او را در تاریخ این رقابت ها جاودانه گرده است.

سردار با این گل حالا از تعداد گل های مهدی مهدوی کیا در لیگ قهرمانان اروپا عبور کرد و در کنار علی دایی قرار گرفت که او هم پیش از این موفق به ثبت سه گل در این رقابت ها شده است.

نکته جالب دیگر در مورد بازی دو شب قبل سردار آزمون در ترکیب زنیت این که او یک رکورد دیگر را در این رقابت ها به جای گذاشت.

او در این بازی لقب اولین گلزن، اولین گیرنده کارت زرد، اولین مصدوم و اولین تعویضی این رقابت ها را به خود اختصاص داد. اتفاقی که در نوع خود منحصر به فرد به نظر می رسد.

سایت فاکس اسپورت آسیا نیز دیروز در خبری به تمجید از عملکرد ستاره ایرانی زنیت پرداخت و عنوان کرد: "یک آسیایی زننده اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان شد."

سردار که در کنار زیوبا زوج مخوف این روزهای زنیت در خط حمله را تشکیل داده اند در بازی دیشب تیمش دچار یک مصدومیت بد موقع شد و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به اوزدوئف داد.

نکته دیگر این که هنوز هیچ جزئیاتی از میزان مصدومیت سردار آزمون منتشر نشده است.

مطالب مرتبط : درخشش آزمون در تیم زنیت

سردار آزمون کیست؟

سردار آزمون در مهر ۱۳۹۱ از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست.او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.
وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد. وی در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست.

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.
نخستین حضور آزمون در تیم زنیت و دیدار با سرمربی وقت تیم، سرگی سماک
او در زمستان ۹۷ پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست.

وی در 21 فوریه 2019 در لیگ اروپا با زدن 2 گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با 6 گل در این زمینه رکورددار بود ولی آزمون با زدن 2 گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با 8 گل در صدر قرار قرار گرفت.

خبرنگار : امیرحسین بذلی



+ 11
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری