پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۵۷
۱۱
۰
نسخه چاپی

آیا ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

آیا ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟
دیروز بازار ارز شاهد یک رکوردزنی تاریخی بود به طوری که قیمت هر دلار آمریکا تا مرز 11 هزار و 190 تومان هم پیش روی کرد و امیدها به بازار بازگشت.

بازار ارز از سال گذشته با نوسانات قیمتی شدیدی همراه شده بود اما از ابتدای سال جاری از میزان تنش ها کاسته شد و این بازار پرتلاطم به یک ثبات قیمتی و آرامش رسید به طوری که دلار که به کانال 18 هزار تومان و بعضا بالاتر رسید اما به یکباره روند نزولی پیدا کرد.

با وجودی که هنوز سایه تحولات سیاسی بر ایران سنگینی می کند اما بازار ارز دیروز روند ریزشی را در پیش گرفت و بازار رکوردی تاریخی به جا گذاشت و هر دلار امریکا تا مرز 11 هزار و ۱۹۰ تومان عقب نشینی کرد.

بسیاری از صرافان می گویند بازار از ابتدای تیرماه، در حالی که هنوز خبری از تحولات سیاسی نبود، تعدیل قیمت ها را آغاز کرده بود اما اتفاقات رخ داده در دو روز گذشته سبب شده است این روند تشدید شود.

مطالب مرتبط: تب بازار ارز فروکش کرد

بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند که قیمت واقعی دلار، حتی بدون صادرات نفت و با برداشته شدن فشارهای تحریمی قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان را داراست.

به نظر می رسد روند کاهش قیمت دلار در شرایط کنونی ادامه یابد و صرافان کانال ۱۰ هزار تومان را نقطه ایستادگی قیمت دلار ارزیابی می کنند.



+ 11
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری