شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۷

جدیدترین پیکاپ های آفرودی ایران در سال 1401

جدیدترین پیکاپ های آفرودی ایران در سال 1401
جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور را بیشتر بشناسید.

تیتربرتر: در این مقاله به جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور ارائه شده می پردازیم تا با مشخصات فنی آفرودهای جدید ورودی به کشورمان بیشتر آشنا شوید.

همه ما دوست داریم بدون نگرانی از گیر افتادن در چاله‌ها یا مجبور به تکان دادن دست‌هایمان در ماشین‌هایمان به هرجایی که می‌خواهیم برویم تا کف ماشین به سنگ یا سطح سخت دیگری برخورد نکند. مزاحم ما نمی توانیم با یک سدان خانوادگی یا هاچ بک وارد این مسیرها شویم و اغلب نمی توانیم مناظر کنار جاده های بکر را ببینیم.

با این حال، این مشکل به راحتی قابل حل است.بسیاری از خودروسازان در جهان خودروهای ویژه ای با قابلیت 2WD برای عبور از جاده های ناهموار و طبیعی ساخته اند و هم اکنون انواع کامیون های آفرود و پیکاپ های آفرود را به مشتریان خود عرضه می کنند.

سال هاست که بحث استفاده خودروسازان از پیکاپ های آفرود توسط خودروسازان در کشورمان مطرح شده است.چندین نمونه از آنها اکنون در کارخانه های داخلی ساخته می شود و تخصص بیهوده نیست. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین پیکاپ های آفرود در کشور از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب را مطالعه کنید.

جک T8 کرمان موتور

جک T8 کرمان موتور
جک T8 کرمان موتور

وانت جک T8، توسط KMC به عنوان T8 فروخته شد، is one of the newest off-road pickups in our country, که از سال 2018 توسط GEC در چین تولید می شود که خط تولید مجتمع صنعتی تهران است که در سال 1399 ساخته شده است. کرمان موتور حضور دارد.

این خودرو دارای یک موتور دو لیتری توربوشارژ بنزینی است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر توسط این موتور با محدوده سرعت ۱۸۰۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه ارائه می شود. انتقال نیرو به تمام چرخ ها نیز توسط یک گیربکس ۶ سرعته دستی با دو دیفرانسیل تضمین می شود.

KMCT 8 وزنی در حدود 1965 کیلوگرم دارد و قادر است بارهای تا وزن 840 کیلوگرم را با سرعت 150 کیلومتر در ساعت جابه جا کند. باک بنزین 76 لیتری چرخ های آلیاژی و تجهیزات ایمنی راحتی مانند کنترل استارت در سربالایی، سیستم های کنترل پایداری کشش و دینامیک، سنسور فشار تایر، دو کیسه هوا، سنسور و دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نور خودکار، آینه های جانبی برقی با بخاری، روکش چرمی صندلی، تنظیم دستی صندلی جلو، بخاری شیشه عقب، تهویه مطبوع دستی، لذت بسیار، پورت USB، بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو جک هوا، نگهدارنده درب و کروز کنترل، نسخه بازار کشور این پیکاپ جدید آفرود آن را مفیدتر می کند.

علاوه بر این، جک T8 نیز 760 میلیون تومان قیمت دارد، بنابراین اگر آفرودی با موتور توربوشارژ، طراحی جذاب و ترکیبی از امکانات می خواهید، می توانید به فکر تهیه جک T8 باشید.

وانت یاواز پاتریوت

وانت یاواز پاتریوت
وانت یاواز پاتریوت

مدل پاتریوت روسی به تازگی توسط شرکت سروش دیزل مبنا در قالب شاسی بلند و بدنه وانت به بازار ایران معرفی شد. مدل شاسی بلند این خودرو ابعاد بزرگتری نسبت به مدل شاسی بلند دارد و از سال ۲۰۰۵ وارد بازار شده است.

وانت یاواز با وزنی در حدود 2135 کیلوگرم، آن را به یکی از سنگین ترین ها در سگمنت خود تبدیل می کند. برای مقابله با حدود 2860 کیلوگرم اضافه وزن، پاتریوت دارای یک موتور 259 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 149 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور به اضافه گیربکس پنج سرعته دستی هیوندای است. با پیکاپ Yvaz، گیربکس سه حالته دو دیفرانسیل، راننده می تواند بین یک دیفرانسیل عقب سبک، یک چهار چرخ متحرک سبک و یک چهار چرخ محرک سنگین، یکی را انتخاب کند.

پیکاپ های آفرودیت می توانند با میانگین مصرف سوخت ۱۱۵ لیتر به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابند. باک بنزین ۶۸ لیتری آب ورودی به عمق نیم متر، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه های عقب، دو کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای، سیستم کنترل موقعیت انتقال الکتریکی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، گرم کن صندلی، بخاری فرمان، کروز کنترل، دوربین دید عقب، و بسیاری ویژگی های دیگر این پیکاپ آفرود روسی را در بازار متمایز می کند.

مطالب مرتبط:

موتور V5 دیون متوقف شده است

دیون v5
دیون v5

دیون v5 یا فودا F22 یکی از جدیدترین پیکاپ‌های آفرود در بازار کشور است. که، البته، هنوز در حال توسعه است، و تنها گزارش شده است که Pause Motor Group، یکی از شرکت های تابعه Mammoth Auto، قصد راه اندازی آن را دارد. پیکاپ های آفرود مانند این دارای طراحی شیک و مدرن هستند و احتمالاً از موتور 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی برای ایران استفاده خواهد شد. موتوری با 204 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور برای انتقال نیرو به چرخ ها به گیربکس شش سرعته دستی با سیستم دو دیفرانسیل سه حالته متصل می شود.

طبق گزارش ها، این خودرو احتمالا در هر ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۱۰ لیتر سوخت مصرف می کند، در حالی که سرعت و شتاب نهایی آن حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

از جمله ویژگی های ایمنی ارائه شده توسط این پیکاپ مکث موتور می توان به صندلی های چرمی اشاره کرد. رینگ های آلومینیومی، تهویه مطبوع دستی دیجیتال، انتخابگر قدرت، نوع انتقال نیرو، آینه های جانبی تاشو با بخاری، کروز کنترل، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، شروع دکمه ذکر شده، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، ترمزهای کمکی، سنسور پارک جلو و عقب سیستم کمکی استارت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری با استفاده از اطلاعات به دست آمده، به احتمال زیاد شاهد اولین نمونه اولیه پیکاپ موتور مکث در بازار کشورمان در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

فوتون نیو تونلند ایران خودرو

فوتون نیو تونلند ایران خودرو
فوتون نیو تونلند ایران خودرو

در پایان مقاله، ما یکی از جدیدترین و احتمالاً جذاب ترین پیکاپ های آفرود در کشور را ارائه می دهیم. که به احتمال زیاد در آینده نزدیک به سبد خرید محصولات ایران خودرو دیزل اضافه و برای فروش عرضه خواهد شد. فوتون تونلند، یک پیکاپ آفرود خانوادگی قدرتمند با فناوری نسبتاً مدرن، به عنوان محصول جدید تونلند به بازار ما عرضه خواهد شد.

در این خودرو موتور چهار سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی یک واحد دو لیتری و از خانواده چهار سیلندرهای دو لیتری توربوشارژ است. گفته می شود ایران خودرو مدل اصلاح شده خود را با قدرت 238 اسب بخار و گشتاور 368 نیوتن متر، با توجه به توانایی های موتور در تولید 204 اسب بخار قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته است. فوتون تونلند جدید دارای فناوری آلمانی مانند گیربکس شش سرعته اتوماتیک ZF و سیستم توربوشارژ Burgwarner است.

همانطور که انتظار می رود، ما همچنین دارای ویژگی هایی مانند کیسه هوای دوگانه، ترمز دستی برقی، سیستم های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، تنظیم توان الکتریکی، صفحه نمایش لمسی تهویه مطبوع دیجیتال، لذت بسیار، شروع با دکمه، کروز کنترل، پورت USB، و دوربین عقب از جمله امکانات این خودرو است.

طبق شایعات، این پیکاپ دوگانه اتوماتیک در نیمه دوم سال عرضه خواهد شد و با رقبایی مانند جک T8 و آمیکو آسنا رقابت خواهد کرد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: حمیرا فغانی