چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۴۲

چگونه می توان هوس قند را برای بیماران دیابتی کنترل کرد/ هفت نکته شگفت انگیز و موثر

چگونه می توان هوس قند را برای بیماران دیابتی کنترل کرد/ هفت نکته شگفت انگیز و موثر
چرا فرد مبتلا به دیابت اینقدر هوس قند می کند؟ و چگونه می توان جلوی این میل را گرفت؟

تیتربرتر: مدیریت دیابت کار ساده ای نیست و به تلاش اختصاصی نیاز دارد و جایی برای ناسازگاری ها وجود ندارد. حفظ وزن سالم یکی از جنبه های مهم مدیریت بیماری است. با این حال، عاملی که اغلب تهدید به از بین بردن این تلاش می کند، اشتیاق مداوم به غذا است. نکاتی برای کنترل میل به غذا برای افراد مبتلا به دیابت در حالی که تمایل به خوردن در فواصل منظم به خودی خود مضر نیست، اما می تواند برای فرد مبتلا به دیابت مضر باشد. این اصرارها بیشتر اوقات فرد را ترغیب به مصرف غذاهای غنی از قند و چربی می کند. این منجر به افزایش وزن می شود که می تواند مانع تلاش های انجام شده برای کنترل بیماری شود. دلایل بیشماری وجود دارد که منجر به چنین اشتیاق شدیدی می شود و شناسایی و عمل به این دلایل گامی اساسی در مهار این خواسته است. در این مقاله، دلایل این گرسنگی سیری ناپذیر و مراحل مدیریت آن را بررسی می کنیم.

دلایلی که باعث می شود فرد مبتلا به دیابت همیشه گرسنه باشد

دلایلی که باعث می شود فرد مبتلا به دیابت همیشه گرسنه باشد
دلایلی که باعث می شود فرد مبتلا به دیابت همیشه گرسنه باشد

آیا آن احساس گرسنگی مزاحم دائمی را دارید که از خاموش شدن خودداری می کند؟ آیا شما یک وعده غذایی کامل داشته اید، اما گرسنگی شما را تنها نمی گذارد؟ برای افراد مبتلا به دیابت، این هوس مداوم نه تنها آزاردهنده است، بلکه می تواند مانعی برای اهداف کاهش وزن و مدیریت دیابت باشد. اما چه چیزی باعث می شود فرد مبتلا به دیابت اینقدر گرسنه باشد؟ گرسنگی شدید مرتبط با دیابت یکی از علائم مشخص بیماری است و یکی از 3 نشانه اصلی دیابت است. اصطلاح پزشکی که برای تعریف این افزایش اشتها استفاده می شود، پلی فاژی است. هنگامی که سطح گلوکز بالا است، گلوکز نمی تواند به سلول ها برسد. بنابراین بدن شما نمی تواند غذا را به انرژی تبدیل کند. این منجر به سطح پایینی از انرژی می شود، بنابراین منجر به گرسنگی می شود. خوردن غذای بیشتر قند خون را حتی بیشتر افزایش می دهد. بنابراین، چرخه گرسنگی بیش از حد ادامه می یابد. اما چرا فرد مبتلا به دیابت اینقدر هوس قند می کند؟ و چگونه می توان جلوی این میل را گرفت؟

چگونه می توان هوس قند را برای بیماران دیابتی متوقف کرد؟

چگونه می توان هوس قند را برای بیماران دیابتی متوقف کرد؟
چگونه می توان هوس قند را برای بیماران دیابتی متوقف کرد؟

نظریه های زیادی در مورد هوس شدید قند افراد مبتلا به دیابت وجود دارد. اما آیا تا به حال در مورد دلایل پزشکی ولع مصرف قند فکر کرده اید؟ شکر اعتیادآور است و تأثیرات مشابهی با داروها و سیگارها دارد زیرا هنگام حذف آن از رژیم غذایی با علائم ترک مانند افسردگی روبرو می شوید. دلیل اعتیاد آور بودن شکر به دلیل مواد شیمیایی است که مغز ما هنگام مصرف آن را آزاد می کند.

با خوردن هر نوشیدنی یا نوشیدنی شیرین، مغز ماده شیمیایی "دوپامین" را آزاد می کند. ما شروع به هوس قند می کنیم تا آن احساس هیجان انگیزی را که هنگام مصرف شکر تجربه می کنیم، احساس کنیم. بنابراین، چگونه می توانید این اشتیاق را متوقف کنید؟ ما در مورد راه های کنترل گرسنگی به طور کلی و میل شدید به قند در زیر صحبت خواهیم کرد.

در صورت ابتلا به دیابت، 7 راهکار برای جلوگیری از هوس قند

دیابت
دیابت

عوامل متعددی مسئول احساس گرسنگی مداوم هستند که در نتیجه دیابت تجربه می کنید. هنگامی که این علل را شناسایی کرده و بر اساس آنها اقدام کنید، کنترل این خواسته ها آسان خواهد بود. نکاتی برای کنترل هوس در صورت ابتلا به دیابت آنهایی که به عنوان یک دیابتی میل به غذا دارند، حداقل تا زمانی که روش های زیر را برای مهار آنها امتحان نکرده اید به جایی نمی رسند. اینها برخی از ساده ترین کارهایی هستند که می توانند بدون هیچ زحمتی در عادات روزانه شما ایجاد شوند. این نکات برای مهار هوس ها ارزش یکبار دقت کردن را دارد.

عوامل محرک را شناسایی کنید

هوس های غذایی همیشه نتیجه گرسنگی نیست. آنها می توانند به دلیل استرس یا عوامل دیگر رخ دهند. افرادی که اضطراب را تجربه می کنند اغلب برای مقابله با احساسات از شکلات یا دسر استفاده می کنند. پیدا کنید که چه چیزی باعث محرک می شود و یک راه حل جایگزین برای مقابله با آن پیدا کنید نه اینکه به درمان مورد علاقه خود بپردازید.

حواس خود را پرت کنید

بیشتر اوقات، گرسنگی هایی که هنگام دیابت تجربه می کنید واقعی نیستند. این یک علامت مرتبط با این بیماری است. بنابراین، دفعه بعد که هوس ناگهانی می کنید، تمرکز خود را از طریق برخی از فعالیت هایی که از آن لذت می برید، بردارید و ببینید که "گرسنگی" در یک لحظه از بین می رود.

مطالب مرتبط:

به طور مداوم به بدن خود سوخت دهید

سطح گلوکز خون نقش مهمی در اشتهای شما دارد. پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می کنند که در طول روز غذا بخورند تا مبادا سطح قند کاهش یابد. این کاهش می تواند باعث افزایش گرسنگی شود. بنابراین بهترین راه برای مقابله با این مشکل این است که بدن خود را در طول روز با قسمت های کوچک غذا تغذیه کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

این یک ترفند رایج است که مردم برای مهار گرسنگی بی وقفه از آن استفاده می کنند. آب معده را پر کرده و گرسنگی اضافی را از بین می برد. همچنین، گاهی اوقات، "گرسنگی" می تواند تشنگی باشد که به عنوان گرسنگی تجسم می یابد.

خواب مناسب داشته باشید

اهمیت داشتن خواب مناسب را نمی توان به اندازه کافی در مورد دیابت، چاقی یا هر شرایط دیگری که تحت تاثیر وزن است، تاکید کرد. کمبود خواب با افزایش وزن ارتباط دارد زیرا باعث افزایش میل به غذا می شود. یک برنامه زمانبندی مناسب را دنبال کنید و مقدار مناسبی از چشمان خود را ببندید تا از این هوس ناگهانی جلوگیری کنید.

یک وعده غذایی متعادل داشته باشید

بسیاری از این احساسات گرسنگی می تواند با خوردن یک وعده غذایی متعادل اجتناب کنید. یک وعده غذایی که دارای تعادل مناسبی از درشت مغذی ها مانند پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی باشد ، ایده آل است. این نوع غذا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. خوردن غذای سالم و کامل باعث جلوگیری از عطش های گرسنگی می شود.

جایگزین های سالم را امتحان کنید

اگر یاد بگیرید چگونه گرسنگی را در دیابت از طریق جایگزین های سالم برای سلامت مطلوب کنترل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذای ناسالم را با جایگزین سالم با طعم مشابه عوض کنید. به عنوان مثال، اگر هوس چیز شیرینی می کنید، می توانید به جای خوردن دسرهایی با چربی و قند زیاد، از موز و ماست بدون شیرینی چیزی تهیه کنید. همچنین می توانید شکلات های تیره بدون قند مصرف کنید.

شما اکنون از اقداماتی که باید برای مهار هوس خوردن غذاها، اغلب ناسالم انجام شود، آگاه هستید. اما آیا رژیم غذایی متعادلی وجود دارد که بتواند به شما در رسیدن به آن کمک کند؟ در زیر یکی از برنامه های رژیم غذایی است که توسط متخصصان تغذیه متخصص ایجاد شده است تا به شما در کنترل بیماری های گرسنگی و مدیریت دیابت کمک کند.

چگونه یک فرد مبتلا به دیابت می تواند هوس قند را متوقف کند؟

چگونه یک فرد مبتلا به دیابت می تواند هوس قند را متوقف کند؟
چگونه یک فرد مبتلا به دیابت می تواند هوس قند را متوقف کند؟

در اینجا برخی از بهترین نکات برای جلوگیری از هوس قند برای افراد مبتلا به دیابت آورده شده است:

  • میوه بخورید
  • مقدار زیادی آب بنوشید
  • خوب بخوابی
  • استرس را مدیریت کنید
  • سعی کنید حواس خود را پرت کنید
  • با محرک ها مقابله کنید

افراد دیابتی میل به خوردن چه غذاهایی دارند؟

افراد مبتلا به دیابت غالباً هوس غذاهای ناسالم با قند، چربی و کالری بالا می کنند. آنها وسوسه می شوند که روی دسرها و شکلات ها پرخوری کنند.

یکی از بزرگترین موانع برای مدیریت موفقیت آمیز دیابت، اشتهای مداوم به غذا است. متأسفانه، این اصرارها معمولاً منجر به خوردن غذاهای ناسالم می شود. ممکن است هوس مصرف چیزی کنید که یا سرشار از قند یا چربی است. این میان وعده می تواند برای تلاش های شما در کنترل بیماری مضر باشد. خوردن مداوم می تواند باعث کاهش وزن شود، که گامی اساسی در مدیریت بیماری است. این غذاها همچنین می توانند منجر به افزایش قند خون و سایر اثرات مضر بر سلامت کلی شما شوند. از طریق مراحل ذکر شده در مقاله بالا، می توانید با موفقیت از هر گونه هوس و دیابت، هر دو تحت کنترل جلوگیری کنید.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: صادق رمضانی