سه شنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۱۶

حسینی، کپی برابر با اصل فانی است!

حسینی، کپی برابر با اصل فانی است!
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با روزنامه دولتی ایران، نشان داد حرف تازه ای برای گفتن، در آستین ندارد. 

کلام بدون روتوش حسینی ،تکرار دوباره گفتمان بی حاصلی بود که معلمان بارها آن را از زبان فانی شنیده بودند. عباراتی نظیر: "آموزش و پرورش گران اداره می شود"، "توسعه مدارس غیر دولتی گامی در جهت بسط  عدالت آموزشی است."،"کارگروهی را مامورکرده ام تا ظرفیت عظیم  اقتصادی، خفته در درون آموزش و پرورش را بیدار کند".

 به نظر می رسد شتاب بخشیدن به آهنگ خصوصی سازی، توسعه بی امان و نامحدود مدارس غیر دولتی ،تفسیر ناصواب و یک جانبه از مفهوم مشارکت با هدف تحمیل سهم بیشتری از هزینه ها بر مردم در مدارس دولتی ، تنها راهبرد تغییر ناپذیر دولت روحانی در بخش آموزش و پرورش است.

 حسینی در این گفتگو،درحالی با آب و تاب تمام از افزایش بودجه 15 هزار میلیاردی آموزش و پرورش به بیش از 50 هزار میلیارد سخن می راند که گویا فراموش کرده است به فلاکت افکندن هشتاد میلیون ایرانی با کاهش حداقل400 درصدی ارزش پول ملی در یک شب ، تنها بخشی از دست پخت مدیران بی تدبیر دولت روحانی است.

از سوی دیگر ،چنین اتفاقی تنها برای آموزش و پرورش نیفتاده است که حسینی چماق منت آن را بر سر معلمان می کوبد .

دولت روحانی با افزایش خرج عمومی دولت از 104 هزار میلیارد سال 92 به حدود 500 هزار میلیارد در سال 98،نشان داده است در تولید توامان تورم ،بیکاری و رکوداقتصادی ، سرآمد دولتهای پس از انقلاب است. 

حسینی در بخش دیگری از این مصاحبه می افزاید :"ما در بحث منزلت معلمان مشکلی نداریم " چنین اظهار نظری از یک به اصطلاح تحصیل کرده حوزه مطالعات اجتماعی،مایه تعجب است.  به ایشان توصیه می کنم حتما نگاهی به کتاب "کند و کاوها و پنداشته ها "ی استاد رفیع پور داشته باشند.

فقر در معیشت تاثیر شگرف و بی بدیلی بردیگر شاخصهای اثر گذار در منزلت و جایگاه اجتماعی اقشار از جمله معلمان خواهد داشت که این در هم تنیدگی به سهولت جدا شدنی نیست!

 از کدام لشگر خفته اقتصادی در آموزش و پرورش حرف می زنید؟ آیا مراد از این لشگر ،همان گروهی نیست که" تاتار وار" ،بر داراییهای صندوق ذخیره یورش برده ،  هرچه را یافته با خود به یغما بردند!

مطالب مرتبط:

 فانی نیز درباب تکریم از معلمان گفت:"من شعار نمی دهم ،عمل می کنم ". او هم مثل جنابعالی قول داد  با بکارگیری یک تیم زبده اقتصادی این ظرفیت عظیم خفته را ،بیدار کند. 
اما حاصل آن همه پر گویی عبارت بود از :

1-به نابودی کشاندن بیمه تکمیلی فرهنگیان (بیمه طلایی)

2-به تاراج رفتن سهم زیادی از داراییهای صندوق ذخیره 

3- تعطیل شدن ارائه دیگر خدمات رفاهی از طریق بانکها و موسسات اعتباری.

شفاف و پوست کنده توضیح دهید مقصود شما  از "مدیریت بر منابع و مصارف چیست"؟

بیش از 90 درصد از بودجه 50 هزار میلیاردی آموزش و پرورش تنها صرف پرداخت هزینه اجتناب ناپذیر حقوق و دستمزد کارکنان رسمی در قالب بند "واو" می شود.

10 درصدباقی مانده نیز ،صرف دیگر هزینه های اجتناب ناپذیری می شود که در عمل ماهیت حقوق و دستمزد را دارد مانند حق التدریس ،حقوق کارکنان قراردادی،خرید خدمات آموزشی و....

مدارس دولتی شما را، مردم اداره می کنند، بارکلاس های متراکم شده شما در مناطق نابرخودار روستایی،اغلب  بر دوش معلمان خرید خدمات آموزشی است که پس از یک سال تاخیر ،ماهیانه به آنها 580 هزار تومانی پرداخت می شود!

 شماحتی در شفاف سازی دریافتی معاونان و مدیران ستادی خود عاجزید!

رشد چشمگیر مدارس دو نوبته ،افزایش میانگین کشوری نسبت دانش آموز به کلاس از عدد 19/3 سال 91-92 به حدود 23  در سال 97-98 در کنار بکارگیری لشگری 40 هزار نفره از معلمان خرید خدمات آموزشی بخشی از دستاورد دولت روحانی است.

ایا قصد دارید که بیش از این آموزش و پرورش را به زحمت یا ریاضت بکشانید.

انگاری ،تمایل دارید تنها برنده این مناقصه، شما باشید تا ارزان تر از دیگران ، آموزش و پرورش را اداره کنید.

توسعه افسار گسیخته مدارس غیر دولتی ، به ویژه در شهر تهران ، نه تنها گامی در مسیر عدالت آموزشی نیست بلکه نماد آشکار تفاخر،طبقاتی شدن آموزش ، به انروا افکندن مدارس دولتی ،از سکه انداختن جایگاه و منزلت معلم و پرچمدار مرفهان بی درد و نوکیسه های تازه به دوران رسیده ای است که قلب انقلاب مردم را نشانه رفته اند.

این گفتگو نشان داد حسینی ،کپی برابر با اصل فانی است البته با "دز بالا" در نگاه سیاسی به آموزش و پرورش !