دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵

جاسوس ستیزی ایران و ضعف جاسوس پروران

جاسوس ستیزی ایران و ضعف جاسوس پروران
پخش سریال پر بیننده گاندو از شبکه ٣ سیما فرصتی شده تا مردم ما بعد از سال ها تماشاگر نمایشی بسیار متفاوت با نمایشهای سالهای اخیر تلویزیون رسمی ایران مشهور به رسانه ملی باشند.

جذابیت محتوای گاندو به قدری زیاد است که اکثریت قریب به اتفاق خانواده های ایرانی حتی آنان که بیننده نماهای شبکه های خارجی بودند با دقت ، آن را پیگیری کنند.

درست است داستان گاندو منطبق با واقعیات غیر قابل انکار است اما برای آنکه بعنوان یک اثر نمایشی و هنری بتواند ماندگار باشد قطعا برخی چاشنی های سینمایی نیز بر آن افزوده شده است که این افزودنی ها بعبارتی کناره گذاری یا گوشه کاری است چون با وجود اسامی مستعار شاهد آن هستیم که مردم ایران به اسامی اصلی افراد رسیده اند و حتی در صفحات مجازی مایکل و فرزانه یا همان جیسون رضاییان و یگانه صالحی رفته و ذیلِ پستهایشان نظراتی را درباره گاندو و ... داده اند لذا به صراحت باید اعتراف نمود که این بازتاب مردمی واقعا در طول تاریخ سینما و تلویزیون کم سابقه بوده و به عبارتی نشان از تعصب ایرانیان به امور مختلف کشور دارد.

عوامل تهیه و تولید این اثر در عین آنکه کاری بسیار مهم را انجام داده اند با مشکلات و سختی های خاصی نیز دست و پنجه نرم کرده و می کنند و بنظر می آید آنچه که در گاندو نشان داده شد و میشود با وجود موانع اداری یا دولتی و مصالح امنیتی گوشه ای از جاسوسی شبکه ای بسیار حجیم و پرهزینه عوامل آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی در کشور ماست و نمایش بخشی از اقتدار ، ایثار ، تلاش ، بیداری ، هوشمندی و توان اطلاعاتی دلاورمردان مخلص ایران در عرصه مجاهدتهای خاموش است.

اخبار متعددی که همواره از رسانه ها منتشر میشود گویای انهدام شبکه های جاسوسی و تروریستی یا دستگیری عوامل نفوذی بیگانگان است که بشدت در تلاشند ضربات سهمگینی را به کشور و مردم ما وارد سازند و متاسفانه در مواردی نیز مدیرانی ضعیف گرفتارشان شده یا افرادی که در گاندو نیز موسوم به آقازاده ، برادرزاده و خواهرزاده بودند طمع کرده و پشت به ملت ایران جذب آن شبکه ها میشوند و قطعا بسیاری از این دست اخبار نیز به لحاظ حفظ امنیت خاطر جامعه و عدم سوء استفاده سرویس های جاسوسیِ ضد مردمی و ضد ایرانی در رسانه ها منعکس نمی‌شوند.

آنچه که در گاندو نیز بدان توجه شده ، اعمال هزینه های سرسام آور و نجومی دولتهای بی عقل آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای شبکه سازی و جاسوسی از مردم ایران میباشد که کاملا با شعارهای سیاستمداران ارشد آنها در اینکه هیچ دشمنی با ملت ایران ندارند بسیار در تضاد است.

مطالب مرتبط: تیر سریال گاندو به هدف زده شد!

جاسوس پروری علیه ایران و ایرانیان توسط اجانب زورگو و زیاده خواه موضوعی جدید نیست و مسبوق به سابقه است اما در طول چهار دهه اخیر به روشهای پیجیده تر و فنی تر حجم آن تحرکات همراه با اقدامات تروریستی افزایش پیدا کرده تا به خیالی تسلط یابند بر ایران و ایرانیان و کشورهایی که از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی الگو پذیری داشته اند.

ایران و ایرانی هرگز زیر بار هیچ ظلم و ستمی نرفته و نخواهد رفت و این را جیسیون رضاییان ها و اربابانشان در واشنگتن و نیویورک ، لندن و تل آویو بیشتر از بقیه میدانند اما با پوشیدن لباس حماقت نهایت سعی و تلاش را دارند تا این مهم را که تاریخ بارها در تجربیات مکرر به اثبات رسانده باور نکنند.

گرچه برخی از افراد در داخل کشور نیز همان لباس حماقت اهدایی اجانب را می پوشند و با آنها همراهی می کنند اما بخوبی میدانند که عقوبت کارشان نزد ملت ایران قابل بخشش و گذشت نیست که نمونه آن را در همین مقوله جیسون رضاییان بنمایش گذاشته شده که بشدت از آزادی او اظهار ناراحتی می کنند.

در برخورد با جاسوسان و جاسوس پروری روحیه جاسوس ستیزی مردم ما موجب شده تا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انصافا متحمل زحمات بسیاری شده ، خون دلها خورده و گمنامانه جهادی مقدس دارند تا ایرانی آباد ، آزاد ، مقتدر و متمدن و دور از خشونت و پلیدی داشته باشیم.

استقبال مردم از گاندو در حقیقت نوعی مطالبه از مسئولین سیما ، دولت و مجلس هم است که بجای تولید برنامه های بی مخاطب یا کم مخاطب که بعضا دستمایه نقدهای متمسخرانه رسانه های خارج از کشور نیز قرار میگیرند ، چنین کارهای خوب و ارزشمندی را به مردم ارایه دهند.

بدون شک ایران کشوری نیست که برای جاسوسان و خائنان توأم با آرامش باشد.

بی تردید در گاندو هم مانند دیگر کارها جای نقدهایی است اما لازم است قدردانی و سپاس ویژه ای از کلیه دست اندرکاران آن صورت پذیرد.

یاد و خاطره همه شهیدان کشور که برای حفظ امنیت و استقلال میهن آسمانی شدند بخصوش شهدای عرصه های گمنامی گرامی باد.

محمدعلی روشن