شنبه, ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۷:۲۰

آیا قیمت خودرو ریزشی می شود؟

آیا قیمت خودرو ریزشی می شود؟
بازار خودروهای داخلی اولین ماه زمستان را در گیرو دار افزایش نرخ دلار و طلا با ثبات نسبی به پایان رساند.

تیتربرتر: نوسان اندک نرخ دلار در بازار در طول هفته سپری شده از یک سو و عرضه برخی خودروها در بورس کالا از سوی دیگر عمده دلایلی است که برخی فعالان بازار خودرو افت قیمت در آخرین هفته دی‌ماه را به آن نسبت می دهند. در کنار این دو عامل به گفته برخی فعالان بازار خودرو فروش فوری برخی از محصولات ایران خودرو هم در کاهش قیمت اثرگذار بوده است.  

طرح جدید ایران خودرو برای قرعه کشی

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: در طرح فروش فوق العاده ۴ محصول ایران خودرو، ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند. کیوان پناهی با اعلام این خبر گفت: در این مرحله ۲۱ هزار دستگاه خودرو عرضه شد که ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت و ۵۰ درصد هم به مشتریان عادی اختصاص یافت.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: در این دوره ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به تعداد خودرو‌های عرضه شده درصد برنده شدن را برای متقاضیان پایین می‌آورد.وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود بتوانند ثبت نام کنند.

پناهی ادامه داد: در میان خودرو‌های عرضه شده نظیر پژو پارس، سورن و رانا، خودروی پژو پارس با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان مواجه شد. مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: به دلیل مشکلات اینترنت در هفته گذشته و مشکلاتی که برای متقاضیان پیش امد ما هم زمان ثبت نام را تمدید کردیم.

بیشتر بخوانید:

دومین محموله خودرو وارداتی به کشور وارد شد

وی افزود: اعلام نتایج هم معمولا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا شرایط ثبت نام کنندگان مبنی بر داشتن گواهی نامه و پلاک فعال بررسی شود و امروز شنبه اول بهمن ماه اسامی برندگان اعلام می‌شود و پیامک هم برای برندگان ارسال خواهد شد. پناهی در پایان گفت: تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو هم در بورس عرضه می‌شود و هم به صورت عادی عرضه می‌شوند.

www.titrebartar.com

 

قیمت انواع پژو 206

  • قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۴۶۰ میلیون رسیده است و نسبت به هفته اول دی ۱۰ میلیون ارزان شده است.
  • قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به روز هفته اول دی ثابت ماند و ۴۹۰ میلیونی است.
  • قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ۶۰۰ میلیونی ماند و تغییر نکرد.
  • قیمت سمند EF۷ هم ۱۰ میلیون ارزان شد و به حوالی ۴۵۵ میلیون رسید.
  • قیمت تارا دنده ای حوالی ۶۲۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته اول دی ۱۰ میلیون کاهش داشته است.
  • قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس حوالی ۷۱۰ میلیون رسیده است که به معنای افزایش ۲۰ میلیونی طی ۲۰ روز گذشته است.
  • قیمت رانا پانوراما پلاس به ۵۱۰ میلیون تومان رسید که به معنای کاهش ۱۰میلیونی طی مدت گفته شده است.

قیمت کوییک و شاهین

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته دی ماه «کوییکR» با افت 10میلیون تومانی در بازار 302 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم افتی 5 میلیونی داشت و  297 میلیون تومان قیمت خورد. اما در این هفته شاهد افت 8 میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به 499 میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و از مرز نیم میلیارد عبور کرد اما در هفته جاری شاهد عقب نشینی این خودرو در بازار بودیم و قیمت آن به زیر نیم میلیارد رسید.

www.titrebartar.com

 

قیمت خودروهای روز بازار 

 سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفته است که هم‌اکنون بازار خودرو به خواب رفته و رکود سنگینی بر بازار حاکم و معاملات در حد صفر است. به باور او، با توجه به آنکه تحویل خودروهای عرضه شده در بورس کالا از جمله خودرو دنا به خریداران در ماه‌های آینده صورت می‌گیرد و همچنین با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو، عرضه اخیر در بازار فعلا تاثیری نداشته و آثارش در بازار نمایان نشده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P در بازار کاهش ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و ۷۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز بدون تغییر قیمت، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این میان، پژوپارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ در بازار ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۶۱۵ میلیدن تومان فروش رفت.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان رسید. همچنین تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در بازار ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و ۶۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

در این میام، تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵ میلیون تومان گران شده و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر قیمت، به نرخ ۵۷۵ میلیون تومان فروش رفت. این در حالی است که قیمت دناپلاس اتوماتیک ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت و به قیمت ۷۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

از سوی دیگر، راناپلاس مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵ میلیون تومان بالا رفت و ۴۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. این در شرایطی است که ساینا EX دنده‌ای بدون تغییر قیمت، ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت. ساینا پلاس دنده‌ای هم در بازار بدون تغییر قیمت، ۳۱۰ میلیون تومان فروخته شد.