چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۳۶

نیسان ماکسیما؛پیرمرد اصیل ژاپنی

نیسان ماکسیما؛پیرمرد اصیل ژاپنی
نیسان ماکسیما هنوز شهرت و محبوبیت زیادی را دارد و در آن طرف نیسان تینا ( نیسان تیانا ) که به عنوان یک سدان لوکس به صورت وارداتی و تولید داخل در سال های گذشته به بازار ایران عرضه شده است.

تیتربرتر: ماکسیما را می‌توانیم جزو معدود خودروهای بدون تاریخ مصرف بازار ایران بدانیم. چرا که بعد از گذشت 10 سال از توقف تولید کماکان در بازار پرطرفدار است و عده پرشماری ترجیح می‌دهند به جای یک چینی صفر کیلومتر به سراغ این پیرمرد اصیل ژاپنی بروند. 

نسل چهارم نیسان ماکسیما یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای خارجی بود که وارد بازار ایران شد. هنوز هم ماکسیما طرفداران زیادی در بازار کشورمان دارد و این خودرو از محبوبیت خاصی بین ایرانی‌ها برخوردار است. حالا شرکت نیسان مدل جدیدی از ماکسیما را رونمایی کرده است. نیسان ماکسیما 2022 مدتی پیش رونمایی شده بود و مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

طراحی ظاهری

 نسخه اسپرت ماکسیما نسبت به مدل پایه آن تغییراتی را در بدنه تجربه کرده است که از جمله می توان به طراجی سقف و درب های آن اشاره کرد که ظاهری کوپه به این سواری داده اند. از طرفی رینگ 20 اینچی در کنار طراحی جسورانه جلو پنجره ظاهری اسپرت و مدرن به آن هدیه کرده است.

دستیگره‌های درب خودرو از جنس کروم بوده که حس لوکس بودن بیشتری را منتقل می‌کند. در کنار سپرها نیز چراغ‌‌های کوچکی قرار گرفته که چهره ماکسیما را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

www.titrebartar.com

 

در قسمت جلویی خودرو بر روی سپر علاوه بر پروژکتور، چراغی در کنار آن‌ها تعبیه شده که با فعال شدن راهنما، چراغ همان سمت روشن می‌شود تا دید بهتری را در زمان پیچیدن به راننده بدهد که امروزه این آپشن بر روی خودروها با چرخاندن فرمان فعال می‌شود.

طراحی داخلی

ماکسیما اتاقی برای پنج اینچ ارائه می دهد کابینی که به خوبی اجرا شده و مملو از مواد نرم و لطیف است، کنترل های ساده و هزاران ویژگی پیشرفته. فضای پای صندلی های جلو یکی از بهترین ها در کلاس است، در حالی که فضای سر متوسط ​​است. فضای صندلی‌های عقب به اندازه رقبای بزرگ‌تری مانند خودروهای متوقف‌شده، سخاوتمندانه نیست.

www.titrebartar.com

 

صندلی های راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی، فرمان روکش چرمی و دستگیره دنده، کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، آینه دید عقب با کم نور خودکار و استارت دکمه ای به صورت استاندارد در سراسر تخته هستند. یکی از کوچک‌ترین صندوق‌ها در این رده به این معنی است که ماکسیما در حمل بار با یک نقطه ضعف شروع می‌شود، با این حال، کاسه‌های بزرگ‌تر آن مکان مناسبی برای نگهداری وسایل روزمره هستند و پشتی صندلی‌های عقب آن برای قرار دادن وسایل بزرگ‌تر جمع می‌شوند.

مشخصات فنی وپیشرانه

ماکسیما یکی از سریع‌ترین سدان‌های فول سایز است و موتور V-6 آن وقتی به سختی فشار داده می‌شود صدای خوبی دارد. موتور 3.5 لیتری V-6 300 اسب بخار قدرت دارد و ماکسیما را با هدف حرکت می دهد. با این حال، گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT)، از ماموریت اسپرت-سدان ماکسیما می کاهد. در آزمایش ما، ماکسیما پلاتینیوم شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت در ۵.۷ ثانیه، پیشی گرفتن از رقبایی مانند فولکس واگن آرتئون و مدل های V-6 دوج چارجر.

بیشتر بخوانید:

مرسدس‌بنز E250؛ خودرویی اصیل و ماندگار

رنو تالیسمان؛ سدان لوکس و زیبای فرانسوی

ماکسیما با توجه به اندازه خود به خوبی از پس آن بر می آید. سیستم تعلیق به خوبی مرطوب و محکم است تا جایی که شاید برای کلاس خیلی سفت باشد. ماکسیما در مانورهای تهاجمی در پیچ‌ها بدنه کمی از خود نشان می‌دهد، و در آزمایش ما، ماکسیما SR به راحتی از رقبای خود پیشی گرفت.

www.titrebartar.com

 

با رتبه‌بندی مصرف سوخت خوب 20 مایل بر گالن شهر و 30 مایل بر گرم در بزرگراه، و همچنین نتایج بالاتر از حد متوسط ​​در آزمایش‌های واقعی ما، پیشرانه ماکسیما نشان می‌دهد که در ترکیب عملکرد و کارایی مهارت دارد. محدوده بزرگراهی طولانی آن نیز آن را به یک همراه عالی در مسافت های طولانی تبدیل می کند. در طول مسیر تست مصرف سوخت 200 مایلی بزرگراهی خود، از امتیاز EPA ماکسیما فراتر رفتیم و به 32 مایل بر گالن دست یافتیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد مصرف سوخت ماکسیما به وب سایت EPA مراجعه کنید.

امکانات رفاهی و آپشن ها

صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم قدرت، فرمان و دکمه تعویض چرم، کنترل خودکار آب و هوا در دو منطقه، آینه دید عقب و روشن شدن فضای داخلی به صورت استاندارد در همه تریم ها وجود دارد.

www.titrebartar.com

 

ماکسیما همچنین دارای صفحه نمایش ۸.۰ اینچی لمسی استاندارد اطلاعات سرگرمی با اپل کارپلی و اتو اندروید است. این دستگاه دارای یک سیستم صوتی با هشت بلندگو به صورت استاندارد است، اما به همراه فرمان چند منظوره و یک پورت USB عرضه می شود. ترمز اضطراری خودکار استاندارد است، اما بسیاری از فناوری‌های ایمنی فعال دیگر اختیاری هستند. مجموعه رانندگی نیمه خودران کمکی ProPilot نیز موجود است.