یکشنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۵

زمان واریز یارانه های مهر 1400

زمان واریز یارانه های مهر 1400
زمان واریز یارانه های مهر 1400 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ در سخنرانی ها و صحبت هایی که از وزرا بیرون درز می کند به نظر می رسد دولت تصمیمی برای کاهش یا افزایش مبلغ یارانه‌ها در مهر نداشته باشد و واریزی‌های در ماه آینده نیز همانند ماه‌های گذشته انجام شود. غیر از یارانه‌ها، کدام گروه‌ها در مهر دریافتی دارند؟

زمان واریز یارانه های مهر 1400

زمان واریز یارانه های مهر 1400
زمان واریز یارانه های مهر 1400

 

  • یارانه اول یارانه معیشتی

بیست وسومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه 1400/7/10 به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

لازم به ذکر است، این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.

طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود. یعنی یارانه معیشتی مردم در مهر حدود دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.

 همچنین مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون بدون تغییر بوده، به نحوی که خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

همچنین حدود هفت میلیون خانوار یارانه‌بگیر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که اقساط آن از یارانه ماهانه آنها کسر می‌شود. دولت در مهر دهمین قسط این وام را از یارانه برداشت می‌کند.

یارانه نقدی، دومین واریزی مهر است. این یارانه نیز براساس زمانبندی باید در روز بیستم مهر به حساب سرپستان خانوار واریز شود.

مبلغ این یارانه نیز طی چندین سال گذشته بدون تغییر بوده، به نحوی که همه‌ی خانوارهای مشمول مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر یک از اعضای خانواده دریافت می‌کنند.

این خانوارها نیز در خرداد پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی را گرفتند که اقساط آن را از یارانه نقدی خود می‌پردازند. شانزدهیمن قسط از مرحله اول وام کرونا از یارانه نقدی مهر ۲۱ میلیون خانوار برداشت می‌شود.

اما احتمالا اولین پولی که در مهر به حساب مردم واریز می‌شود وام بازنشستگان است که به گروه کوچکی از اعضای صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری پرداخت می‌شود.

در هفته اول مهر چهارمین نوبت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز می‌شود. در خصوص بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز احتمالا در مهر گروهی از متقاضیان وام هفت میلیون تومانی بگیرند.

  • یارانه دوم یارانه نقدی 

 "یکصد و بیست و هشتمین" مرحله یارانه نقدی مربوط به مهر ماه سال جاری روز سه شنبه مورخ 20/07/1400 راس ساعت 24:00 پرداخت خواهد شد.

یارانه پرداختی مهر ماه سال 1400 مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر 45500 تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های انجام شده قبلی، این ماه پانزدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

آیا یارانه دیگری در راه است؟

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۲۰هزار و۳۰۱ میلیارد ریال، برای کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داده است.

امید حاجتی، از پرداخت ۲۰هزار و۳۰۱ میلیارد ریال برای کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار، پرداخت مستمری به حساب سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) و خبر داد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور با اشاره به اجرای بند(۱۱) مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه کل کشور اضافه کرد: از مبلغ اشاره شده، ۶۶۲۸ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور در جهت کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار، پرداخت مستمری و مبلغ ۱۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در جهت کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شد.

حاجتی با برشمردن مبالغ یاده شده به حساب سازمان بهزیستی کشور، گفت: پرداختی‌های صورت گرفته، شامل حمایت از زنان سرپرست خانواربه مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال، پرداخت مستمری و پشت‌نوبتی‌ها و خدمات حمایتی به مددجویان تحت پوشش این نهاد به مبلغ ۲۶۶۷ میلیارد ریال و همچنین بابت کاهش فقرمطلق خانوارهای تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۲۷۱۱ میلیارد ریال است.

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور با اشاره به پرداخت، ۱۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در راستای کاهش فقرمطلق و حمایت از زنان سرپرست خانوار، اضافه کرد: از مبلغ ذکر شده، ۶۲۵۵ میلیارد ریال بابت کاهش فقر مطلق خانوارها تحت حمایت؛ مبلغ ۵۹۶۸ میلیاردریال بابت خدمات حمایتی مددجویا ن و بابت حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور با اشاره به پرداختی‌های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون گفت: مبلغ ۴۱۵۱۸ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور و مبلغ ۹۰۸۴۵ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) از منابع اعلامی در قانون پرداخت شده است.

مطالب مرتبط:

یارانه نقدی آثار مثبت و قابل قبولی در بهبود معیشت مردم نداشته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توزیع یارانه نقدی گفت: با توجه به توزیع یارانه ها در بخش های مختلف آثار مثبت و اثربخشی مطلوب و قابل قبولی در بهبود سفره مردم، شاخص کلان اقتصادی و بخش تولید دیده نمی شود.

جلسه اخیر ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها با موضوع بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها برگزار شد.

وی با اشاره به توزیع یارانه نقدی گفت: با توجه به توزیع یارانه ها در بخش های مختلف آثار مثبت و اثربخشی مطلوب و قابل قبولی در بهبود سفره مردم، شاخص کلان اقتصادی و بخش تولید دیده نمی شود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه نیاز به مطالعه علمی و کارشناسی دارد، تصریح کرد: کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق، مطالعه کارشناسی درباره هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند تا اثرگذاری مثبت یارانه ها در بخش های مختلف جامعه و به ویژه صنعت، دیده شود.

 کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق مطالعه کارشناسی درباره بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند.

رابطه منطقی بین رشد و مصرف وجود دارد به این معنی که وقتی مصرف بالا باشد، در مقابل رشد اقتصادی نیز باید بالا باشد که این مهم تحقق پیدا نکرده است و رشد مصرف، اعداد بالایی را نشان می دهد ولی در مقابل رشد اقتصادی حاصل نشده است لذا با مدیریت علمی و کارشناسی و اصلاح منابع هدفمندسازی تحقق این مهم امکانپذیر است.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی