سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۸:۴۵

سقوط بیش از 10 درصدی بیت کوین و دیگر رمز ارزهای در 30 شهریور 1400

سقوط بیش از 10 درصدی بیت کوین و دیگر رمز ارزهای در 30 شهریور 1400
بسیاری از ارزهای دیجیتالی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزش خود را طی ۲۴ ساعت از دست دادند.

به گزارش تیتربرتر؛ قیمت بیت کوین امروز با 10 درصد کاهش به 42،500 دلار رسید، در حالی که اتر، سکه مرتبط با بلاک چین اتریوم، با کاهش 10 درصدی به 2986 دلار، به زیر 3000 دلار کاهش یافت. کاردانو در 24 ساعت گذشته حدود 10 درصد سقوط کرد در حالی که دوج کوین 9 درصد کاهش یافت و به 0.20 دلار رسید. تتر و بایننس با سود ناچیزی معامله می شدند.

سقوط وحشتناک قیمت ارزهای دیجیتالی

سقوط وحشتناک قیمت ارزهای دیجیتالی
سقوط وحشتناک قیمت ارزهای دیجیتالی

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ارزش بازار ارزهای دیجیتالی در بیستمین روز سپتامبر بار دیگر به زیر دو تریلیون دلار برگشت. در همین زمان السالوادور که به عنوان نخستین کشور جهان بیتکوین را به عنوان پول رسمی پذیرفته است، اقدام به خرید ۱۵۰ بیتکوین کرد. السالوادور اکنون ۷۰۰ بیتکوین در اختیار دارد. نایب بوکله- رییس جمهور السالوادور- در توییتی نوشت: کشور در کف قیمتی اقدام به خرید بیتکوین کرد. یک نصیحت: در کف قیمتی خرید کنید تا نوسانات بازار نتواند به شما آسیبی برساند!

با افزایش میزان استفاده از رمزارزها در اقدامات مخرب هکرها و مجرمان اینترنتی، منابع آگاه از بررسی اقدامات ممکن توسط دولت بایدن برای مقابله با مجرمانی خبر داده اند که با حملات باج افزاری از قربانیان خود طلب پرداخت ارزهای دیجیتالی را می کنند. دولت بایدن امیدوار است جلوی دسترسی مجرمان اینترنتی به درگاه های پرداخت متصل به ارزهای دیجیتالی را بگیرد چرا که این مساله در حال تبدیل شدن به یک تهدید واقعی برای امنیت ملی آمریکا است.  

رییس بانک مرکزی اروپا که سابقه طولانی در حمله به رمزارزها دارد، در سخنان جدیدی ارزهای دیجیتالی را مشکوک و پرریسک دانسته و افزوده است نباید آن ها را به عنوان طبقه جدیدی از ارز در نظر گرفت. کریستین لاگارد با انتقاد از مصرف بالای انرژی برای استخراج رمزارزها گفت: می توان به جای اسکناس، چیزی با کارکرد مشابه را به شکل دیجیتالی داشت اما این کار باید توسط بانک های مرکزی انجام شود.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۱.۶۳ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

قیمت ارزهای دیجیتال در 30 شهریور 1400

قیمت ارزهای دیجیتال در 30 شهریور 1400
قیمت ارزهای دیجیتال در 30 شهریور 1400

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۳ هزار و ۳۳۷.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۹۴ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۲۵.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۶ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۳۵ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۶۶.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۷۰ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۹۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۳۸ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۳۶.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۷۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۱۰ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۸.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۶۲ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۳۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۵۱ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

مطالب مرتبط:

روزهای خوب بیت کوین چه زمانی فرامی‌رسد؟

روزهای خوب بیت کوین چه زمانی فرامی‌رسد؟ 
روزهای خوب بیت کوین چه زمانی فرامی‌رسد؟ 

سال ۲۰۲۱ تا به این جای کار، سال پرفراز و نشیبی بوده است. قیمت بیت کوین از زیر سطح ۳۰ هزار دلار به بالای ۶۰ هزار دلار و اوج تاریخی خود رسید اما کمی بعد مجدد به سطوح ابتدایی سقوط کرد. بیت کوین در ادامه توانست با رشدی ۲۰ هزار دلاری از روزهای تاریک ماه ژوییه (تیر) عبور کند و اکنون پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود. هم اکنون حدود چهار ماه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده است و همچنان بعضی پیش‌بینی‌ها برای رشد ۱۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در این بازه زمانی ادامه دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیت کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار برسد. باید توجه داشت که به تازگی تقاضا برای خرید بیت کوین همواره در حال افزایش بوده است. شرکت‌های بزرگی هستند که چندین میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده و برخی از آن ها گفته‌اند که هرگز دارایی خود را نمی‌فروشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بلندمدت مصمم هستند که در آینده هم از بیت کوین‌های خود نگهداری کنند و حتی سقوط قیمت هم، مانند آن چه در ابتدای این ماه اتفاق افتاد، نمی‌تواند آن ها را مجاب کند که دارایی خود را بفروشند. به این ها باید غول های سرمایه گذاری را هم اضافه کرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران به بانک‌ها فشار می‌آورند تا چهارچوب‌هایی قانونی را در اختیارشان قرار دهند که بتوانند در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. به هرحال بازار رمزارزها این روزها در محدوده حساسی قرار گرفته و ریزش بیت‌کوین از محدوده ۴۲ هزار دلار می‌تواند اعداد پایین‌تر برای این ارز را محتمل سازد اما تقاضا برای بیت‌کوین در قیمت‌های پایین زیاد است و به قولی سرمایه‌گذاران هر ریزشی را فرصت خرید می‌دانند. به عقیده بسیاری از فعالان بازار کریپتو چنان چه بیت کوین شروع به رشد کند، با شکسته شدن مقاومت محدوده ۵۰ هزار دلار می‌تواند صعودتا محدوده ۶۰ هزار دلار را در پی داشته باشد. هرچند که بسیاری معتقدند اکنون زمان خرید برخی آلت کوین هاست اما ریسک آن را باید پذیرفت.

ایده ایجاد بیت‌کوین

ایده ایجاد بیت‌کوین
ایده ایجاد بیت‌کوین

به نقل از تجارت‌نیوز، مخترع مشهور آمریکایی بیت‌کوین را ارزی با پشتیبانی انرژی در دوره بین‌ سلولی تعریف کرده است.

در سال ۱۹۲۱ هنری فورد، صنعتگر آمریکایی پیشنهاد کرد که ارزی بر اساس انرژی جایگزین سیستم پولی باشد. پیشنهاد هنری فورد با سیستم نقدینگی همتا به همتا که ساتوشی ناگاموتو در بیت‌کوین ارائه کرده است شباهت زیادی دارد.

بیت‌کوین به عنوان یک واحد انرژی

در چهارم دسامبر سال ۱۹۲۱ نیویورک تریبیون مقاله‌ای در رابطه با دیدگاه هنری فورد مبنی بر جایگزینی ارز انرژی به جای طلا منتشر کرد. به عقیده هنری فورد با این کار می‌توان تسلط بانک‌ها بر ثروت جهانی را از بین برد.

فورد قصد داشت بزرگترین نیروگاه جهان و یک سیستم ارزی جدید بر اساس واحدهای انرژی ایجاد کند.

«سیستمی که من مد نظر دارم مقدار مشخص از انرژی است که به معادل دلار محاسبه می‌شود. سیستم بانکی آنقدر بر سیستم پولی نفوذ کرده که ما اصلا نمی‌توانیم به سیستم دیگری فکر کنیم.»

اگرچه فورد هرگز نتوانست سیستم پولی خود را راه‌اندازی کند اما ظاهر بیت‌کوین ۱۰۰ سال بعد این ایده را عملی کرد. از سال ۲۰۰۹ حدود ۱۸ میلیون بیت‌کوین بیت‌کوین از طریق انرژی استخراج شده اما این فرایند استخراج انتقادات شدیدی به دلیل ضربه زدن به محیط زیست به دنبال داشته است.

فورد عقیده دارد کنترل اشخاص خاص بر سیستم پولی و طلا باعث سلطه می‌شود.

«طلا را می‌توان کنترل کرد و همین موضوع شروع خیلی از جنگ‌ها بوده. کنترل را بشکن و جنگ را متوقف کن»

فورد و حامیان بیت‌کوین عقیده دارند بخش زیادی از شمش‌های طلا در اختیار سیستم بانکی قرار دارد و کنترل پول باعث می‌شود دولت‌ها با چاپ پول تورم ایجاد کنند.

ساتوشی ناگاموتو هرگز اسمی از هنری فورد نبرده است اما برخی می‌گویند شاید او از هنری فورد و اظهارتش در رابطه با پولی با واحد انرژی الهام گرفته باشد.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: سینا گلستانی