چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۲

کاهش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در 17 شهریور 1400

کاهش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در 17 شهریور 1400
با کاهش شدید قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه همراه با ریپل، اتریوم، کاردانو و موارد دیگر، در اینجا آخرین اخبار ارزهای رمزنگاری شده و قیمت هایی که باید بدانید آمده است.

به گزارش تیتربرتر؛ ساعاتی پس از آنکه السالوادور، کشوری در آمریکای مرکزی، بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی اعلام کرد، قیمت این ارز دیجیتال تا 17 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود طی یک ماه اخیر رسید.

سقوط بیت کوین در اولین روز مناقصه قانونی السالوادور

سقوط بیت کوین در اولین روز مناقصه قانونی السالوادور
سقوط بیت کوین در اولین روز مناقصه قانونی السالوادور

قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه همچنان در حال سقوط می باشد، یک روز پس از سنگین ترین ضررهای خود در دو ماه و نیم پس از رای گیری السالوادور به تصویب دارایی رمزنگاری شده به عنوان وجوه قانونی که باعث اعتراضات خشمگین و خرابی آنلاین شد.

در نقطه ای از روز سه شنبه، ارز دیجیتال تا 18.6 درصد کاهش یافت و بیش از 180 میلیارد دلار (152 میلیارد یورو) از بازار حذف شد.

این سکه آخرین باری که 46.560 دلار معامله شد، معاملات روز سه شنبه را پشت سر گذاشت و شاهد صعود به بالاترین سطح 4 ماه گذشته یعنی 52،956 دلار (44،769 یورو) بود و سپس 11.1 درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط از 2 ژوئن است.

در حالی که السالوادور برای تهیه وجوه قانونی بیت کوین آماده می شود، یک مطالعه جدید نشان می دهد که اکثر مردم آن را نمی خواهند.

در اقدامی تاریخی، السالوادور روز سه شنبه اولین کشوری بود که به طور رسمی ارز رمزنگاری شده را به عنوان وجوه قانونی خریداری کرد، اما شروع آن دست و پا گیر بود.

اشکالات تکنولوژیکی استفاده از آن را با مشکل مواجه کرد در حالی که اعتراضات خیابانی شهروندان بی اعتماد در کشور آمریکای مرکزی آغاز شد.

طرفداران می گویند این اقدام هزینه های کمیسیون برای میلیاردها دلار ارسال شده از خارج را کاهش می دهد اما منتقدان هشدار داده اند ممکن است به پولشویی دامن بزند.

این تغییر بدین معناست که مشاغل باید پرداخت بیت کوین را در کنار دلار آمریکا بپذیرند، که از سال 2001 ارز رسمی السالوادور بوده و همچنان به عنوان قانونی خریداری می شود.

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، در صفحه توییتر خود اعلام کرد که کیف پول دیجیتالی مورد استفاده در پروژه ملی این کشور پس از بسته شدن زودهنگام به دلیل اشکالات فنی، اکنون قابل بارگیری است.

این کیف پول، معروف به چیوو، برای کاربرانی که با کد ملی ثبت نام می‌کنند، دارای بیت کوین به ارزش 30 دلار آمریکا است.

بوکله همچنین اعلام کرد که وی با وجود کاهش قیمت به خرید بیت کوین ادامه داده است و 150 سکه جدید به دارایی‌های این کشور اضافه شده است و این کشور اکنون 550 بیت کوین دارد.

معامله گران همچنین عملکرد ضعیف بیت کوین را به عنوان یک عامل نگرانی توصیف کردند. در دهه گذشته، سپتامبر تنها ماهی است که بیت کوین نتوانسته بازدهی مثبتی از خود نشان دهد. داده‌های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد این توکن طی شش سال از 10 سال گذشته در طول ماه سپتامبر کاهش یافته و به طور متوسط بیش از 6 درصد از دست داده است.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، نیز افت کرد و از 3900 دلار آمریکا به حدود 3000 دلار در چند دقیقه رسید تا ضرر آن به حدود 13 درصد برسد.

بسیاری از تحلیلگران از نوسانات بیت کوین مبهوت مانده اند. این سکه به دلیل نوسانات خود مشهور است اما سرعت سقوط و جبران برخی از ضررها بسیاری را غافلگیر کرد.

بیت کوین امروز چقدر ارزش دارد؟

بیت کوین امروز چقدر ارزش دارد؟
بیت کوین امروز چقدر ارزش دارد؟

قیمت بیت کوین امروز (8 سپتامبر) در حدود 45،362.73 دلار یا 32،963.05 پوند در نوسان بود.

در حالی که ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده در 23 آگوست حدود 946.08 میلیارد دلار یا 693.45 میلیارد پوند بود، تا صبح چهارشنبه به 853.25 میلیارد دلار کاهش یافت.

صبح سه شنبه درست قبل از ساعت 4 صبح، این سکه با قیمت 52،722.34 دلار یا تقریباً 45،327.24 پوند معامله می شد.

سقوط چشمگیر بیت کوین با پذیرش جنجالی سکه السالوادور به عنوان یک نوع وجه قانونی مواجه شد، با قدردانی رئیس جمهور نایب بوکل از بیت کوین با سردرگمی و اعتراض در کشور روبرو شد.

کیف پول دیجیتالی السالوادور، چیوو، روز سه شنبه پس از متوقف شدن تقاضا و ثبت نام کاربران، با مشکلات فنی روبرو شد و به خرابی کشیده شد.

شهروندان السالوادور تشویق شدند تا هنگام بارگیری در کیف پول ثبت نام کرده و 30 دلار BTC رایگان دریافت کنند، اما بارگیری این برنامه در فروشگاه های اپل، هواوی و گوگل پلی دشوار بود.

جف مک کیب، رئیس اکوسیستم پرداخت غیر متمرکز، پروژه Divi و عضو هیئت نمایندگی بروک پیرس، که با دولت السالوادور ملاقات کرد تا در مورد اجرای بیت کوین به عنوان وجه قانونی مشورت کند، اظهار داشت: "این یک لحظه مهم در تاریخ رمزنگاری و مهم است که موفق می شود

"این ابزار بیت کوین و به طور کلی رمزنگاری و قدرت آن برای بازگرداندن حاکمیت مالی و اقتصادی به دولت، ملت ها و افراد را تأیید می کند.

آقای مک کیب افزود: "موفقیت در السالوادور احتمالاً باعث ایجاد اثر دومینو خواهد شد.

"مردم از قدرت بیش از حد دلار آمریکا خسته شده اند و از زورگویی هایی که ده ها سال است ادامه دارد، خسته شده اند.

"20-30 کشور با این هیئت تماس گرفته اند که می خواهند در مورد آنچه در السالوادور می گذرد و نحوه تکثیر آن در کشور خود بیشتر بدانند."

مطالب مرتبط:

آخرین سقوط بزرگ رمزنگاری کی بود؟

آخرین سقوط بزرگ رمزنگاری کی بود؟
آخرین سقوط بزرگ رمزنگاری کی بود؟

در ماه ژوئن، دولت چین عملیات قابل ملاحظه ای در زمینه استخراج رمزنگاری در استان سیچوان انجام داد و از بانک های چینی و کانال های پرداخت درخواست کرد که از تراکنش های رمزنگاری غیرمتمرکز و ناشناس پشتیبانی نکنند.

این امر باعث شد تا قیمت بیت کوین به دلیل موفقیت چشمگیر خود به زیر 30 هزار دلار سقوط کند.

صعود و سقوط این ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد زیرا سایر دولت ها و تنظیم کننده های جهانی قوانین را برای جلوگیری از افزایش فعالیت های رمزنگاری که اغلب به پولشویی و جنایت نسبت می دهند، بررسی می کنند.

در پی اقدام دولت چین، کشورهایی مانند کره جنوبی نیز متعهد شدند که با افزایش پولشویی از طریق ارزهای رمزنگاری شده مقابله کنند، در حالی که پلیس متروپولیتن اعلام کرد که عملیات موفقیت آمیز پولشویی رمزنگاری شده انگلستان را با موفقیت بسته است.

در ماه جولای، مت در عملیات توقیف ارز رمزنگاری شده به ارزش 180 میلیون پوند در بزرگترین توقیف ارز رمزنگاری شده انگلستان تا به امروز دست به دست شد.

به نوبه خود، سیستم عامل های مبادله ارزهای رمزنگاری شده مانند بایننس در سراسر جهان داغ شده اند، زیرا نهادهای نظارتی و دولت ها به دنبال سرکوب جهانی ارزهای رمزنگاری شده ، توجه زیادی به عملکرد این سیستم عامل ها نشان داده اند.

نتیجه این امر باعث شد تا بالاترین قیمت بیت کوین در ماه ژوئن به نصف برسد، در حالی که سکه در تلاش بود تا از محدوده قیمتی پایین تا متوسط 30 هزار دلار خارج شود تا اینکه با استقبال ایلان ماسک موسس تسلا در حضورش در کنفرانس بزرگ بیت کوین در ماه جولای، استقبال خوبی شد. 

ایلان ماسک: تسلا به احتمال زیاد پس از تعلیق به دلیل نگرانی های زیست محیطی، دوباره بیت کوین را می پذیرد.

افزایش صعودی و افزایش اعتماد به بیت کوین احتمالاً باعث می شود که قیمت آن در حدود 50 هزار دلار باقی بماند اما با افزایش مقاومت در آینده 14000 دلار بین قیمت فعلی و بالاترین قیمت آوریل به دست می آید.

قیمت اتریوم، کاردانو و ریپل امروز چقدر است؟

قیمت اتریوم، کاردانو و ریپل امروز چقدر است؟
قیمت اتریوم، کاردانو و ریپل امروز چقدر است؟

به دلیل تاخیر در معاملات رمزنگاری، قیمت ارزهای رمزنگاری شده معروف مانند بیت کوین و اتریوم کاهش یافته است. ارزش محبوب ترین ارز دیجیتال بیت کوین در جهان بیش از 17 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش رویترز، قیمت اتریوم 11.99 درصد سقوط کرده است. این پیشرفت در حالی رخ می دهد که السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان یک مناقصه قانونی انتخاب کرده است. این کشور پرداخت با بیت کوین را در کنار دلار آمریکا، که از سال 2001 ارز رسمی السالوادور بوده است، می پذیرد.

با توجه به اینکه همه سکه ها در حال حرکت همزمان با بیت کوین هستند، اتریوم در 24 ساعت گذشته بیش از 15 درصد در 3،284.50 دلار معامله شد.

ارز دیجیتال معروف مترادف با روند صعودی رمزنگاری NFT، اتریوم دارای بالاترین رکورد 4.382.73 دلار است که در دوران رونق ارزهای دیجیتال در ماه مه به آن رسید، اما از آن پس برای بازگشت به این قله تلاش نکرده است.

به نظر می رسد که هیاهو در مورد کوین محبوب دوج کوین اخیراً کاهش یافته است زیرا آلت کوین های جدید در مرکز توجه قرار گرفته اند.

دوج کوین در 24 ساعت گذشته -19 درصد در 0.241361 دلار (0.175340 پوند) صبح روز چهارشنبه معامله شد.

در همین حال، قیمت کاردانو  (ADA) در حدود 2.28 دلار (1.65 پوند)، XRP ریپل در 1.06 دلار (0.767609 پوند) و استلر در 0.313361 دلار (0.227646 پوند) در نوسان است.

ریپل و استلر اصلی ترین ارزهای رمزنگاری شده بودند که منجر به سقوط اخیر بازار شدند و ارزش هر دو در 24 ساعت گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافت.

افزایش 50 درصدی سولانا رقیب اتریوم

افزایش 50 درصدی سولانا رقیب اتریوم
افزایش 50 درصدی سولانا رقیب اتریوم

ارز دیجیتال مرتبط با شبکه سولانا اخیراً در بین 10 بزرگترین سکه مجازی جهان، با کنار گذاشتن دوج کوین، به رتبه هفتم صعود کرده است، در حالی که خوش بین هستیم که بلاک چین می تواند رقیبی بلند مدت برای اتریوم باشد. به گفته CoinGecko، توکن SOL سولانا در حدود سه هفته سه برابر شده و در حال حاضر ارزش بازار آن بیش از 45 میلیارد دلار است.

همانطور که در وب سایت آن ذکر شده، سولانا ادعا می کند سریعترین بلاک چین در جهان و سریعترین اکوسیستم در حال توسعه در رمزنگاری است که دارای بیش از 400 پروژه شامل DeFi ، NFT ، Web3 و بیشتر است. اعتقاد بر این است که سولانا یک رقیب بلند مدت بالقوه برای اتریوم است که در حال حاضر بیشترین استفاده را از شبکه برای برنامه هایی مانند امور مالی غیر متمرکز و مجموعه های دیجیتال دارد. وب سایت سولانا می گوید که هزینه متوسط هر تراکنش 0.00025 دلار است.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما است و به منظور توصیه برای سرمایه‌گذاری نیست، تیتربرتر هیچگونه مسئولیتی در قبال نتیجه ی سرمایه‌گذاری شما ندارد.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی