یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷

افزایش قیمت طلا در دولت رئیسی ادامه دار است؟

افزایش قیمت طلا در دولت رئیسی ادامه دار است؟
قیمت سکه در بازار امروز به کانال ۱۲ میلیون تومان رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش تیتربرتر؛ در بازار امروز ۱۴ شهریور قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان برگشت و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان رسید.

قیمت روز طلا و سکه در 14 شهریور 1400

نیم سکه نسبت به روز قبل، با ۷۰ هزار تومان افزایش با قیمت شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان اعلام شد. همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

در هفته جاری سرمایه‌گذاران طلا را صعودی پیش‌بینی کردندپس از یک تابستان طولانی و آرام ، بازار طلا شروع به جلب توجه سرمایه گذاران کرده است. بر اساس آخرین نظرسنجی هفته ای کیتکو ، هر دو تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروش آینده طلا را افزایشی پیش بینی می کنند.

پیش بینی کارشناسان از قیمت طلا

پیش بینی کارشناسان از قیمت طلا
پیش بینی کارشناسان از قیمت طلا

 

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش ۱۴ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی اظهار داشت: پس از یک ثبات نسبی در روز‌های گذشته، نرخ جهانی طلا با رشد همراه شد و در بازار امروز به رقم ۱۸۲۸ دلار به ازای هر اونس طلا رسید.

وی تاکید کرد:، اما این افزایش به دلیل افت نرخ دلار در بازار تهران، نتوانست تاثیر چندانی بر قیمت طلا و سکه داشته باشد.

به گفته کشتی آرای در معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش حدود ۲۰۰ تومانی به رقم ۲۷۰۲۰ تومان رسیده است که سیگنال افزایش ۱۴ دلاری اونس طلا را به نوعی خنثی کرده است. در نتیجه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با نوسان اندکی همراه است.

کشتی آرای در خصوص قیمت‌های بازار امروز اظهار داشت: در معاملات اولین روز هفته (شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز در بازار امروز به رقم ۱۲ میلیون تومان معامله شد.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات امروز به رقم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز هر سکه یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر نرخ نسبت به روز قبل، به قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گفته کشتی آرای، امروز در بازار طلا و سکه تهران، هر مثقال طلای آب شده به رقم ۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان قیمت گذاری شد.

وی در پایان با اشاره به کسادی بازار طلا و سکه و کاهش داد و ستد‌ها اظهار داشت: حباب سکه امامی امروز به رقم ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

مطالب مرتبط:

طلا مسیر افزایش را می گیرد یا کاهشی؟

طلا مسیر افزایش را می گیرد یا کاهشی؟
طلا مسیر افزایش را می گیرد یا کاهشی؟

 

قیمت طلا در هفته گذشته نوسان داشت و نهایتا قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار تا مرز یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان پیش رفت. اما بعد از آن کمی عقب نشست. اما روند قیمت طلا چگونه است؟ آیا طلا ارزان می‌شود؟

دو  دسته پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد. دسته اول معتقدند قیمت طلا در بازار ایران در روزهای آینده صعودی است و قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد و سکه هم به راحتی وارد کانال ۱۲میلیون تومان می‌شود.

استناد این گروه به قیمت جهانی طلا است. از هفته گذشته معامله‌گران منتظر انتشار گزارش اشتغال آمریکا بودند. گزارشی که می‌توانست بر بازار تاثیر مستقیم بگذارد. نتیجه گزارش اشتغال در آمریکا چندان امیدوارکننده نبود و همزمان سبب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا شد. اما با وجود افت شدید ارزش دلار و تقویت تقاضا، قیمت طلا نتوانست از ۱۸۳۵ دلار که نقطه مقاومت فنی آن است، فراتر رود.

اکنون معامله‌گران جهانی منتظرند که ببینند آیا طلا می‌تواند این محدوده مقاومت را بشکند و وارد محدوده جدید شود یا نه. اما مشخص است که معامله‌گران جهانی طلا فعلا محتاط شده‌اند و در حال رصد بازارند و معاملات را به آینده موکول کرده‌اند.

اما در داخل، پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش احتمالی قیمت دلار است. ابراهیم رئیسی شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که موضع دولتش مذاکره و رفع تحریم‌هاست. خبری که می‌تواند قیمت دلار در بازار آزاد را کاهش دهد.

احتمال کاهش قیمت طلا جدی است؟

از طرف دیگر قیمت دلار هرات کاهش یافته و صرافی‌‌های افغانستان کار خود را آغاز کرده‌اند. این مساله در کنار وعده رفع تحریم‌ها قیمت دلار را در مسیر نزول قرار داده است. به نظر می‌رسد اگر قیمت دلار به محدوده ۲۶ هزار تومان وارد شود، باید انتظار کاهش بیشتر قیمت دلار را داشت و این مساله بر قیمت طلا هم اثر می‌گذارد.

به نظر می‌رسد که معامله‌گران بازار ارز وارد فاز احتیاطی شده‌اند و منتظرند که شرایط بازار مشخص شود. احتمالا همین احتیاط درباره معامله‌گران حرفه‌ای طلا هم وجود دارد. آنها منتظرند که قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی دلار مسیر مشخصی پیدا کند.

قیمت طلا و سکه تمام بهار آزادی فعلا در مقابل افت قیمت مقاومت کرده‌اند. طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز، قیمت سکه تمام طرح قدیم روز گذشته ۱۱ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت داشت.

اما نیم‌سکه و ربع‌ سکه مقاومت نکردند و کمی افت قیمت داشتند. بازار هنوز منتظر تعیین قیمت دلار و واکنش آن به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی است.

برای اطلاع از آخرین قیمت طلا کلیک کنید

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی