یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۴۴

چگونه با روغن درخت چایی آکنه را از بین ببریم!

چگونه با روغن درخت چایی آکنه را از بین ببریم!
آیا آکنه بزرگترین نگرانی پوست شما است؟ آیا آکنه شما جای زخم هایی به جا می گذارد که با گذشت زمان از بین نمی روند؟ اگر بله، پس شما تنها نیستید. حدود 90 درصد از مردم جهان در برهه ای از زندگی دچار آکنه می شوند.

تیتربرتر: شایع ترین سن شروع آکنه در حدود 18 تا 25 سالگی است، همچنین زمانی است که بدن دچار تغییرات زیادی مانند بلوغ می شود. در این زمان هورمون ها باعث تولید روغن می شوند که باعث آکنه می شود. سایر دلایل شایع آکنه مربوط به رژیم غذایی، ژنتیک و بهداشت است.

صرف نظر از دلیل، آکنه می تواند اضطراب زیادی ایجاد کند و داروهای مورد استفاده برای درمان آکنه اغلب عوارض جانبی خود را به دنبال دارد.

روغن درخت چای برای آکنه

روغن درخت چای برای آکنه
روغن درخت چای برای آکنه

روغن درخت چای به یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است و این بی دلیل نیست. روغن درخت چای یک روش طبیعی برای درمان بیماری های پوستی است. این می تواند طیف وسیعی از مشکلات را درمان کند، از جمله تاول روی پوست شما، زخم های سرد یا ریزش مو یا حتی آکنه. این روغن یک داروی ضد عفونی کننده و ضد قارچی موضعی است که دارای خواص عالی برای مبارزه با آکنه است.

اکنون بیایید بفهمیم که روغن درخت چای در واقع چگونه روی پوست برای پیشگیری و درمان آکنه کار می کند.

روغن درخت چای چگونه آکنه را از بین می برد؟

روغن درخت چای چگونه آکنه را از بین می برد؟
روغن درخت چای چگونه آکنه را از بین می برد؟

آکنه زمانی ایجاد می شود که خاک، روغن یا باکتری در منافذ ما تجمع یابد. کسانی که منافذ بزرگتری دارند در معرض خطر بیشتری برای ایجاد آکنه هستند. اگر از آکنه رنج می برید، برخی از موارد زیر ممکن است برای پوست شما اتفاق بیفتد. غدد چربی ممکن است مقدار زیادی روغن تولید کنند و پوست شما را چرب و میزبان انواع باکتری ها کنند.

روند لایه برداری پوست شما ممکن است کند باشد و باعث شود سلول های مرده پوست در منافذ پوست شما گیر کنند. پوست شما ممکن است از عفونت رنج می برد که منجر به التهاب، قرمزی و خارش می شود. 

 آکنه ناشی از باکتری ها

در اینجا نحوه عملکرد روغن درخت چای روی آکنه وجود دارد. روغن درخت چای به طور مستقیم باکتری های ایجاد کننده آکنه را مورد حمله قرار می دهد

روغن درخت چای حاوی ترپن است، یک روغن معمولی که عملکرد میکروبی روی پوست را از بین می برد. بنابراین ترپن به پروپیونی باکتریوم حمله می کند و از پوست در برابر باکتری های ایجاد کننده آکنه محافظت می کند و سطح بروز آکنه را کاهش می دهد.

روغن درخت چای در صورت استفاده صحیح، منافذ پوست شما را نیز تمیز می کند و هرگونه رشد بیشتر باکتری ها را در آنها محدود می کند.

علاوه بر همه این ها، روغن درخت چای روند بهبود پوست شما را تسریع می کند. این روغن دارای خواصی است که مانع از رشد انگل های مضر بر روی پوست شما می شود. بنابراین، این روغن یک نجات دهنده برای کسانی است که اغلب در چرخه بی پایان آکنه گرفتار می شوند.

روغن درخت چای تولید چربی را تنظیم می کند

روغن درخت چای تولید چربی را تنظیم می کند
روغن درخت چای تولید چربی را تنظیم می کند

در حال حاضر، این تنها راهی نیست که روغن درخت چای از آکنه جلوگیری می کند. برای شما که از آکنه به دلیل پوست چرب رنج می برید، می توانید روی روغن درخت چای حساب کنید تا تولید چربی کلی خود را تنظیم کرده و اندازه منافذ پوست را کاهش دهید تا روغن کمتری در آنها جمع شود.

گاهی اوقات حتی بهترین پاک کننده ها قادر نیستند منافذ شما را به خوبی تمیز کنند و این به این دلیل است که چربی و سلول های مرده پوست گیر کرده در این منافذ آب را دفع می کند. اما، روغن درخت چای می تواند با روغن های طبیعی تولید شده توسط غدد چربی ترکیب شود. به همین دلیل، به راحتی در این منافذ نفوذ کرده و آنها را به طور مؤثر پاک می کند. این به کاهش شانس ایجاد آکنه به دلیل مسدود شدن منافذ کمک می کند.

دارای خواص مغذی است که رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند در حالی که از پوست در برابر آکنه محافظت می کند. جالب اینجاست که روغن درخت چای عاری از مواد سرطان زا است و این یک انتخاب مطمئن برای شما است. در مقایسه با سایر محصولات شیمیایی موجود در بازار، می توانید از آن بیشتر استفاده کنید.

روغن درخت چای یک راه حل ثابت شده برای درمان آکنه فعال است. اما هنگامی که آکنه به عمق پوست نفوذ می کند، منجر به ایجاد زخم می شود و درمان اسکار آکنه با روغن درخت چای هنوز توسط هیچ مطالعه ای پشتیبانی نشده است. بنابراین، شما فقط می توانید آن را امتحان کنید.

اگر مطمئن هستید که روغن درخت چای یک شفا دهنده طبیعی و یکی از مطمئن ترین راه ها برای درمان آکنه است، بیایید نحوه استفاده از آن را برای از بین بردن آکنه بررسی کنیم.

مطالب مرتبط:

چگونه از روغن درخت چای برای آکنه استفاده کنیم؟

چگونه از روغن درخت چای برای آکنه استفاده کنیم؟
چگونه از روغن درخت چای برای آکنه استفاده کنیم؟

اکنون که متوجه شدید روغن درخت چای چگونه با آکنه شما مقابله می کند، مهم است که نحوه استفاده از آن را بیاموزید. برای پوست شما مفید است به طور کلی، توصیه می شود که روغن درخت چای نباید مستقیماً استفاده شود، بلکه باید با روغن حامل مخلوط شده و سپس به منطقه آسیب دیده اعمال شود.

روغن درخت چای هنگام استفاده در غلظت های کم روی پوست عوارض جانبی ایجاد نمی کند. اما اگر مستقیماً در غلظت بالا استفاده شود، ممکن است باعث تحریک شود.

قبل از استفاده از آن به عنوان درمانی برای آکنه، ابتدا یک قطره از آن را روی پوست خود بمالید، اگر باعث تحریک یا قرمزی نشود، می توانید آماده سازی داروی خود را ادامه دهید. در غیر این صورت، آن را تا حدی رقیق کنید که پوست شما به آن واکنش نشان ندهد.

اکنون، بیایید عمیقاً به آن بپردازیم تا با استفاده از روغن درخت چای، بهترین و عملی ترین راه های از بین بردن آکنه روی پوست را بررسی کنیم.

1. بعد از رقیق کردن، مستقیماً روغن درخت چای را بمالید

در حال حاضر، این قسمت احتمالاً آسان است زیرا شما فقط باید 3-4 قطره روغن درخت چای را با عسل ارگانیک، ژل آلوئه ورا یا یک روغن حامل مخلوط کنید.

2. ساخت اسکراب با روغن درخت چای

برای تهیه اسکراب روغن درخت چای، نیازی نیست از به بازار بروید، بنابراین در کابینت آشپزخانه خود به دنبال موادی باشید که در تهیه یک اسکراب مناسب به شما کمک می کند. ما به شما کمک می کنیم تنها چیزی که نیاز دارید ½ فنجان شکر، ¼ فنجان روغن نارگیل، 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و 10 قطره روغن درخت چای است. همه مواد را در یک ظرف بریزید و آنها را خوب مخلوط کنید. در حال حاضر، مخلوط را به آرامی روی پوست خود با حرکات دایره ای به مدت 2-5 دقیقه بمالید. آن را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.

استفاده از مرطوب کننده را پس از خشک شدن صورت فراموش نکنید. 

3. روغن درخت چای را به پاک کننده خود اضافه کنید

روغن درخت چای هر بار که از پاک کننده خود استفاده می کنید با پوست شما تماس پیدا می کند و کوچکترین احتمال وجود باکتری های ایجاد کننده آکنه را در داخل منافذ پوست شما کاهش می دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که 2-6 قطره روغن درخت چای را با پاک کننده خود مخلوط کنید. رقیق شدن روغن درخت چای بستگی به میزان تحمل پوست شما دارد. پاک کننده را به صورت دورانی روی پوست خود بمالید تا روغن درخت چای به راحتی جذب پوست شما شود. هنگام استفاده از این مرطوب کننده تغییر یافته، مراقب چشم های خود باشید، زیرا تماس چشم با روغن درخت چای می تواند باعث سوزش چشم شود.

اگر پوست شما مستعد آکنه است، می توانید این روش را هر روز امتحان کنید. 

4. روغن درخت چای را به حمام خود اضافه کنید

اگر آکنه در قفسه سینه، کمر و دیگر قسمت های بدن دارید، باید این روش را امتحان کنید. شما باید چند قطره روغن درخت چای را در یک سطل آب یا وان حمام اضافه کنید. این کار باعث کاهش احتقان و عطر و طعم به شما می شود. تجربه حمام کردن می توانید این روش را هفته ای یکبار امتحان کنید زیرا استفاده زیاد از روغن درخت چای می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

چگونه از روغن درخت چای برای زخم های آکنه استفاده کنیم؟

چگونه از روغن درخت چای برای زخم های آکنه استفاده کنیم؟
چگونه از روغن درخت چای برای زخم های آکنه استفاده کنیم؟

اسکار آکنه زمانی ایجاد می شود که آکنه به عمق پوست شما نفوذ کند، در حالی که آکنه فعال فقط به منافذ پوست محدود می شود. مطالعات روی روغن درخت چای نشان داده است که اثر آن فقط در آکنه های خفیف تا متوسط است. اما، می توانید با استفاده از روغن درخت چای و مخلوط آلوئه ورا ، زخم های آکنه خود را کاهش دهید.

مشکلات زیاد، یک راه حل؛ این یک خط بطور مناسب با روغن درخت چای ترکیب می شود زیرا هر مشکلی را که به پوست، ناخن و مو مربوط می شود به خوبی درمان می کند.

هنگامی که چرخه آکنه شما شروع می شود  به شما توصیه می شود که یک پارچه یا دستمال تمیز همیشه همراه خود داشته باشید زیرا عدم رعایت نظافت از طرف شما می تواند وضعیت را بدتر کند. مصرف غذاهای چرب را کاهش دهید تا سرعت بهبود بیشتر افزایش یابد.

بنابراین، با آکنه خود نه تنها از داخل بلکه با استفاده از روغن درخت چای مقابله کنید. به دنبال محصولات زیبایی باشید که حاوی روغن درخت چای هستند. روغن درخت چای یا محصولات روغن درخت چای را برای آکنه امتحان کنید، به احتمال زیاد آنها واقعاً برای شما مفید خواهند بود.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: زهرا فرامرزی