دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۲

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ
ر ادامه به معرفی یکی از ارزهای دیجیتال می پردازیم با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ تراست سواپ با نماد اختصاری SWAP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۰۲.۵۴ میلیون دلار، در رتبه ۳۱۶ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۰۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تراست سواپ در این لحظه با قیمت ۱.۱۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۴,۰۲۰ تومان معادل ۲۷,۸۲۸ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۰۷ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲.۴۷% افزایش یافته است.

بالاترین قیمت تراست سواپ در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰(16 April 2021) معادل ۵.۰۱ دلار بوده که همینک %۷۶.۸۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش تراست سواپ ۸۸.۵۱ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۰۰ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تراست سواپ معامله می‌شود، صرافی Uniswap (V۲) با سهم %۳۸.۹۵ از حجم معاملات روزانه است.

معرفی ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP) 

معرفی ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP) 
معرفی ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP) 

 

در واقع باید گفت که تراست سواپ تحول جدیدی در سیستم های مالی غیر متمرکز یا دیفای محسوب می شود که با هدف حل شدن مشکلات این سیستم در زمینه دریافت حق اشتراک، پرداخت ها و مبادلات بین زنجیره ای توکن ایجاد شده است، در این پروژه با ایجاد یک سیستم مبادله هوشمند بین بلاکچینی برای تبدیل کوین یا هر توکن دیگری بیت کوین، لایت کوین، مونرو، ریپل، کاردانو و…) به توکن ERC20 برنامه ریزی می شود. البته این مبادلات بین بلوکچین های مختلفی رخ می دهند.

در حقیقت تراست سواپ با ایجاد یک سرویس ضمانت گذاری غیر متمرکز و بدون نیاز به اعتماد در هسته خود راهی ساده و سریع برای تقسیم پرداخت ها به دسته های زمان دار فراهم می کند. این پروژه روش آسانی برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا بتوانند به راحتی پرداخت های اشتراک سالانه را مدیریت کرده و بپذیرند. در چنین برنامه ای هر دو طرف می توانند اطمینان داشته باشند که پرداخت ها به موقع و در موعد مقرر انجام میگیرد و در مدت زمان مورد نظر معتبر خواهند بود.

مطالب مرتبط:

ضمانت‌گذاری بدون نیاز به اعتماد و تقسیم‌بندی پرداخت‌ها در Trustswap

کاربرد اولیه Trustswap در فضای سرمایه‌گذاری رمزارزی و عرضه اولیه (ICO) می‌باشد، که در آن توزیع توکن‌ها باید به صورت چندبخشی تقسیم شود. Trustswap به طور اتوماتیک این کار را انجام می‌دهد و نیاز به وکیل و قرارداد بیمه برای تکمیل معاملات را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که به جای اینکه به اشخاص ثالث، نماینده‌ها و پروژه‌های واسطه که پرهزینه هستند اعتماد کنید، می‌توانید به طور مستقیم تمام معاملات خود را در این بلاکچین تکمیل کنید.

اشتراک غیرمتمرکز و مدل پرداختی

Trustswap در حال اجرای یک «پرداخت دوجانبه با زمان آزادسازی» است که برای جمع‌آوری حق عضویت و تراکنش‌های مصرف‌کنندگان طراحی شده‌ است. روند فعلی صنعت برای این خدمات، در حال پیشروی به سمت یک مدل اشتراک ماهیانه است (مانند Adobe Creative Cloud، Spotify، تلویزیون اپل یا Apple TV). در حال حاضر، تراکنش‌های رمزارزی، یک پرداخت واحد یا یک مرحله‌ای هستند؛ مدلی که سازگاری مناسبی با شبکه‌های مبتنی بر خدمات ندارد. Trustswap با یک روش ساده، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که از پذیرش اشتراک سالیانه پشتیبانی کنند. این یک پیشرفت در نحوه خرج و استفاده شدن رمزارزها محسوب می‌شود.

پشتیبانی بین‌زنجیره‌ای و چندارزی

TrustSwap از چندین ارز پشتیبانی می‌کند و قابلیت سفارشی‌سازی (برنامه‌ریزی) تراکنش‌های طیف گسترده‌ای از رمزارزها و توکن‌ها را دارا است. Trustswap قادر خواهد بود رمزارزهای مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، مونرو، وی‌چین و دیگر رمزارزها را پوشش دهد. این امر موجب خواهد شد که جوامع مختلف رمزارزی به سادگی با یکدیگر همکاری کنند و پرداخت‌ها را با همکاری یکدیگر تکمیل کنند.

Trustswap گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

همان‌طور که گفته شد، تراست سواپ قصد دارد نسل جدیدی از معاملات حوزه دیفای یا سیستم‌های مالی غیرمتمرکز را ایجاد نماید. این معاملات، برای دارندگان انواع کوین‌ها و توکن‌ها کاربردی خواهند بود؛ چراکه انواع گسترده‌ای از رمزارزهای متنوع که متعلق به شبکه‌های بلاکچین مختلف هستند، قادر به معامله در یک بستر واحد در شبکه اتریوم خواهند بود.

علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند قسمت‌بندی و زمان‌بندی پرداخت‌ها، طرح اولیۀ تراست سواپ را به یک طرح منحصربه‌فرد و جذاب تبدیل کرده است. اما میزان موفقیت تراست سواپ و توکن SWAP به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت.

باید دید که trust swap تا چه میزان و با چه کیفیتی می‌تواند وعده‌های خود را عملی سازد و چه میزانی از پذیرش را در بین جامعه فعالان حوزه رمزارز به دست خواهد آورد. در ادامه، سؤالات مهمی را که ممکن است در مورد ترید و خرید SWAP با آنها روبرو شوید، بررسی خواهیم کرد.

چگونه Trustswap بخریم؟

چگونه Trustswap بخریم؟
چگونه Trustswap بخریم؟

 

trustswap می‌تواند مستقیماً از طریق صرافی یونی‌سواپ (Uniswap Exchange) ترید شود. این صرافی غیرمتمرکز، بیشترین نقدینگی را برای توکن‌های SWAP دارد. به علاوه، سواپ می‌تواند در صرافی‌هایی مانند MXC و Biki نیز ترید شود.

احتمال می‌رود که شبکه تست اولیه تراست سواپ در آگوست 2020 تکمیل گردد و انتشار شبکه اصلی در طول ماه بعد آن به صورت کامل انجام شود. قابلیت‌های اضافی مانند انتقال بین‌زنجیره‌ای، دارایی‌های توکنیزه‌شده و پرداخت‌های آزادشونده در رخدادهای مشخص، در آینده اضافه خواهند شد.

 رمزارزهایی که با تراست سواپ پشتیبانی می‌شوند؟

هدف Trustswap این است که شبکه گسترده‌ای از رمزارزهای مختلف را پشتیبانی کند، که شامل کوین‌هایی که روی شبکه اتریوم نیستند نیز خواهد شد. این کار از طریق پروسه‌ای به نام “پوشش‌دهی یا Wrapping” انجام خواهد شد که روشی برای ایجاد دارایی‌های بین‌زنجیره‌ای است و با استفاده از آن، این دارایی‌ها می‌توانند به صورت توکن‌های ERC20 در شبکه اتریوم، معامله شوند.

Tustswap قصد دارد تحول جدیدی در معاملات سیستم‌های مالی غیرمتمرکز ایجاد نماید و ایده‌های جدیدی برای پرداخت‌های این حوزه دارد. این پلتفرم ادعا می‌کند، که تراکنش‌های بین‌زنجیره‌ای و چندارزی را در بستر شبکه اتریوم، ممکن خواهد ساخت. اما مانند هر پروژه رمزارزی دیگری، میزان موفقیت آن وابسته به عوامل متعددی خواهد بود. توکن بومی این پلتفرم، یعنی توکن SWAP یک توکن نوظهور محسوب می‌شود و باید ببینیم که در آینده چه رخدادهایی می‌توانند قیمت این توکن را تغییر دهند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده : احمد عزیزی