یکشنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹

نحوه ثبت نام کارت ایثار رزمندگی در سال 1400

نحوه ثبت نام کارت ایثار رزمندگی در سال 1400
شرایط دریافت کارت ایثار رزمندگی در سال 1400 اعلام شد.

تیتربرتر؛ صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400 انجام می شود. رزمندگان برای صدور کارت ایثارگری به سپاه مراجعه کنند. در این مقاله از شرایط و جزئیات خبر مطلع می شوید. 

برای دریافت کارت ایثارگری به کجا مراجعه کنیم؟

 برای گرفتن کارت ایثارگری خود کار به مراتب ساده ای در پیش خواهید داشت باید به یکی کافی نت ها یا بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح شهرستان ها و استان ها در محل سکونت خود مراجعه نمایید و پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند.

در صورتیکه در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ثبت نام کرده اند و نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده اند هر چه سریعتر برای ثبت درخواست دریافت کارت شناسایی ایثارگری اقدام کنید.

کارت ایثارگری شامل چه کسانی می شود؟

کارت ایثارگری شامل چه کسانی می شود؟
کارت ایثارگری شامل چه کسانی می شود؟

 

کارت ایثارگری به سرباز هایی که در دوران دفاع مقدس بوده اند و ایثارگر هستند میتوانند کارت ایثارگری دریافت کنند. این افراد در جبهه حضور داشتند اما جانباز نیستند. 

نیروی زمینی ارتش برای این گروه مزایایی در نظر گرفته و همچنین میخواهد با این کار  آماری در این زمینه دست یابد که برای آیندگان آن را ثبت و ضبط نماید. بنا بر گفته معاون نیرو زمینی ارتش تا زمانی که همه سربازان اقدام کنند، صدور کارتها ادامه خواهد داشت.بزرگترین و اصلی ترین دلیلی که سربازان دوران دفاع مقدس باید برای دریافت کارت ایثار خود مراجعه کنند، افتخاری است که نصیب آنها شده است.

همچنین تاکید می شود صرفا عزیزانی به سپاه شهرستان ومحل اعزام مراجعه فرمایند که پرونده آنان در این سپاه بایگانی شده است.

شرایط صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400

شرایط صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400
شرایط صدور کارت ایثارگری رزمندگان توسط سپاه در سال 1400

 

شرایط و مدارک لازم برای صدور کارت ایثارگری رزمندگان در سال 99 به شرح زیر است:

  • همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از جمله رزمندگان رسمی، بسیجی و وظیفه، که از سپاه و واحدهای بسیج پایگاه ها به جبهه اعزام شدند برای صدور کارت ایثارگران به سپاه شهرستان خود مراجعه کنند.
  • به همه رزمندگانی که سابقه حضور ۴۵روز و بیشتر در جبهه دارند کارت ایثار اعطاء می شود.
  • به خانواده متوفی رزمنده لوح ایثار اعطاء می شود.
  • از تاریخ ۹۹/۱۰/۰۱ به بعد ارائه هرگونه خدمات به رزمندگان دفاع مقدس منوط به بارگذاری اطلاعات آنان در سامانه ایثار می باشد.
  • توجه کنید که برای یکبار کارت صادر می شود و المثنی داده نخواهد شد لذا رزمندگان می بایست کلیه سوابق جبهه خود را ارائه دهند.

مطالب مرتبط:

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثارگری و مراجعه به سپاه پاسداران

  • اصل وکپی تمام صفحات شناسنامه رزمنده ،همسر و فرزندان
  • اصل وکپی کارت ملی رزمنده، همسر و فرزندان (پشت و رو)
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت رزمنده
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی رزمنده
  • دوقطعه عکس رزمنده، زمینه سفید جدید ۴×۳
  • کپی پنج برگ اول سند ازدواج
  • کدپستی و آدرس سند ازدواج
  • گروه خونی

مزایای دریافت کارت ایثارگری

مزایای دریافت کارت ایثارگری
مزایای دریافت کارت ایثارگری

 

این کارت‌ها دربردارنده اطلاعات و مشخصات هویتی ایثارگری هستند و در پشت کارت نیز مشخصات منسوبین ایثارگر درج می‌شود. همچنین ضرایب امنیتی لازم برای این کارت‌ها در نظر گرفته شده است و امکان دریافت خدمات مختلف و دریافت اطلاعات فردی از طریق کارت وجود دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه ثبت‌نام و دریافت این کارت‌ها گفت: تاکنون حدود 480 هزار نفر از ایثارگران با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل دارای پرونده در سامانه خدمات الکترونیک ایثار (https://isaarit.isaar.ir/) ثبت‌نام کرده‌اند و می توانند پس از ورود به این سامانه برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری اقدام کنند , کارت‌های خود را از طریق پست دریافت کنند.

حداقل حقوق رزمندگان در سال 1400

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق رزمندگان معسر سال آینده به ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش شناسنامه قانون، ولی اسماعیلی اظهار داشت: در راستای لزوم افزایش حقوق رزمندگان معسر برنامه‌ریزی شده تا حقوق این قشر سال آینده دو برابر افزایش یابد و به همین منظور دولت مکلف شده تا مبلغ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سال آینده برای رزمندگان معسر در نظر بگیرد.

وی ضمن اشاره به عدم تحقق اجرای این طرح برای امسال خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر حقوق رزمندگان معسر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که اخیراً کم‌تر از یک میلیون تومانی دریافتی به رزمندگان ارائه می‌شد که رسیدگی به این موضوع و حل و فصل آن بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

اسماعیلی ادامه داد: در حالی که افزایش حقوق باید محقق می‌شد اما تاکنون در راستای اجرای این قانون اقدام مناسبی انجام نیافته و حدأقل حقوق به رزمندگان معسر پرداخت شده در حالی که باید افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد که به همین منظور نیاز است برای سال آینده در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

وی بیان کرد: اجرای این مصوبه به صورت کامل شدنی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید پرداخته شود که بدون شک در رفع مشکلات رزمندگان معسر می‌تواند نقش شایانی ایفا کند و برای بهبود وضعیت زندگی آنان تا حدودی تأثیرگذار باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی شده تا در راستای خدمات‌رسانی به رزمندگان معسر از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجلس در کنار دولت ایفای نقش کرده و با رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمامی اقشار جامعه رضایت آنان را فراهم کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی