دوشنبه, ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ ۱۸:۱۰

عملکرد شستا در سال 1400 چگونه خواهد بود؟+پیش بینی

عملکرد شستا در سال 1400 چگونه خواهد بود؟+پیش بینی
عملکرد شستا در سال 99 و سال 1400 مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تیتربرتر؛ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا یکی از عرضه‌های اولیه سال ۹۹ بود که در بازار دوم بورس عرضه شد.

بررسی عملکرد شستا در سال 99

موضوع فعالیت این شرکت، سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی اعم از فعالیت تولیدی، بازرگانی، خدماتی  است که نماد این شرکت را در گروه " شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی " قرار داده است.

این شرکت در تاریخ ۲۷ فروردین ۹۹ تعداد ۸ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام خود را روانه میز معاملات کرد که در نهایت ۲۰۶۱۶۵۷ نفر با میانگین قیمت ۸۶۰ تومان در این شرکت سرمایه گذاری کردند.

بر اساس اطلاعیه عرضه، هر کد بورسی می‌توانست ۱۰۰۰۰ سهم در بازه قیمتی ۸۵۰ تا ۸۶۰ تومان ثبت سفارش کند که معادل حداکثر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

حالا بعد از گذشت تقریبا ۱۲ ماه از عرضه اولیه این نماد براساس اطلاعات منتشر شده در سایت مدیریت فناوری بورس تهران، قیمت پایانی این نماد در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۹ به  ۱۸۹۰ تومان رسیده، که نشان از رشد ۱۳۴.۴۲% نسبت به روز عرضه اولیه سهام شرکت دارد. تغییراتی که می‌توانید نمودار کامل آن را در شکل زیر مشاهده کنید.

پیش بینی سود شستا در سال 1400

پیش بینی سود شستا در سال 1400
پیش بینی سود شستا در سال 1400

 

شستا از خبرسازترین و پرسهامدارترین سهام های بورس تهران در آخرین روزهای سال ۹۹ با افزایش سرمایه ۷۷ درصدی به استقبال سال نو رفت. ضمنا مدیرعامل این شرکت از جهش سود این هلدینگ خبر داد.

به گزارش تیتربرتر، سهامداران شستا امسال سال بسیار عجیبی را پشت سر گذاشتند. روزهایی که سهام شستا پی در پی ۵ درصد افزایش قیمت می خورد و چیزی از حجم صف خرید آن کم نمیشد یکی از جلوه های خوشایند این سهام بود. البته روزهایی هم رسید که معاملات این نماد مدتها متوقف شد و وقتی هم بازگشایی شد هر روز با کاهش قیمت مواجه میشد؛ به صورتی که نه تنها سود بسیاری از خریداران این سهام را بلعید بلکه اصل سرمایه آنها را هم کم کرد.

حالا در آستانه سال جدید سهامداران‌شستا با این پرسش مواجه اند که سهام خود را حفظ کنند یا آن را در اولین فرصت بفروشند؟ اتفاقات اخیر این سهام می تواند به آنها در پاسخ به این پرسش کمک کند.

شرکت های زیان ده شستا سال ۱۴۰۰ به صفر می رسند، بنا به اعلام شستا رسانه در جلسه مجمع این هلدینگ گه امروز برگزار شد افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شستا با رای سهامداران تصویب شد.

مطالب مرتبط:

محمدرضوانی‌فر، مدیرعامل شستا هم در این مجمع با اشاره به شرایط مطلوب این شرکت در سال جاری، گفت: برآوردها نشان می دهد سودخالص شستا در پایان سال مالی منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۰ به رقم بیش از ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

پیش بینی سود شستا در سال 1400
پیش بینی سود شستا در سال 1400

 

مدیرعامل این هلدینگ بزرگ بورسی افزود: با اقدامات انجام شده در خصوص جهش عملکرد شرکت‌ها و کاهش شرکت‌های زیان‌ده، توانستیم تعداد این شرکت ها را از ۴۰ شرکت در سال ۹۶ به ۸ شرکت در اسفند ماه ۹۹ برسانیم و با توجه به بودجه ریزی و برنامه ریزی های اتجام شده تعداد این شرکت ها در سال ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید.

محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا از وضعیت رشد "شستا" در بورس، میزان سود خالص، پیش بینی سود سال مالی منتهی به خرداد 1400، قرار گرفتن 15 زیرمجموعه در صف عرضه اولیه، شفافیت عملی و ... خبر داد که در ادامه آورده شده است.

وضعیت رشد شستا در بورس چگونه است و برای آینده چه پیش‌بینی‌هایی می‌کنید؟

رضوانی فر: سود خالص سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از ۴.۵ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به خرداد ۹۸ با رشد ۳۲۷ درصدی به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به خرداد ۹۹ افزایش یافته است. با حضور شستا در بورس، دغدغه صیانت از سهامداران حقیقی به مجموعه اقدامات افزوده شد و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات عملیاتی مختلفی همچون افزایش تولید مقداری، کاهش هزینه‌ها، اصلاح فرآیند‌های خرید و فروش، معرفی محصولات جدید، اتمام پروژه‌های توسعه‌ای، احیاء و سودآور کردن شرکت‌های زیان‌ده و افزایش سرمایه شرکت‌ها در راستای ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان تلاش شده که در نتیجه این مجموعه اقدامات پیش‌بینی می شود.

سود خالص شستا با رشد ۷۰ درصدی به بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۰ برسد که این امر مصداق بارز تحقق جهش معنادار تولید و سودآوری است.

در حال حاضر شستا حدود ۱۵۰ پروژه به ارزش ۳۷ هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد و با توجه به رشد عملکرد و بهبود شتابان روند سودآوری و موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها که مطرح است، ارزنده بودن سهام شستا را بیشتر جلوه می‌دهد و طبیعتا باقی ماندن در این سرما‌یه‌گذاری با نگاه بلند مدت توصیه می‌شود.

برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400

برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400
برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400

 

 در روز آخر بازار سهام، ناظر بازار سهام درباره معاملات خارج از جلسه معاملاتی، تعداد 1.8 میلیارد سهم از سهام پتروشیمی جم (جم) به ارزش  454 میلیارد تومان تعداد 1.6 میلیارد سهم از سهام فولاد خوزستان(فخوز) به ارزش  62.9 میلیارد تومان، تعداد 599 میلیون سهم از سهام ملی مس صنایع ایران(فملی) به ارزش 30.6 میلیارد تومان، تعداد 997 میلیون سهم از سهام فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) به ارزش 35.9 میلیارد تومان به صورت خارج از جلسه معاملاتی انجام شد.

برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400
برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400

 

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید 25 دی سال 1402 در نماد اخزا 9141 در روز یکشنبه 8 فروردین سال 1400 انجام میشود. اوراق صکوک مرابحه ایران خودرو با نمادهای «صخود401» و «صخود041» از این تاریخ (27 اسفندماه 1399) در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400
برنامه عرضه اولیه اخزاها از فروردین سال 1400

 

همچنین محصولات کاغذی لطیف پس از احراز همه شرایط پذیرش از تاریخ 27 اسفند سال 99 بعنوان دویست و چهلمین نماد، یکصد و چهل و چهارمین شرکت در بازار دوم در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی