دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۲۱:۳۴

مقایسه سود بیت کوین با دوج کوین

مقایسه سود بیت کوین با دوج کوین
بیت کوین در رقابت با دوج کوین است.

به گزارش تیتربرتر؛  در ۲۴ ساعت گذشته و در حالی که بیت‌کوین به مرز ۵۰ هزار دلار رسیده بود، اما نتوانست مقاومت این قیمت را بشکند و ۵ درصد ریخت.

ارزش بیت کوین در هفته پایانی بهمن 99

ارزش بیت کوین در هفته پایانی بهمن 99
ارزش بیت کوین در هفته پایانی بهمن 99

 

در حالی که بیت کوین دیروز به مرز ۵۰ هزار دلار رسیده بود، اما در نهایت نتوانست مقاومت این سطح را بشکند و ۵ درصد سقوط کرد.

در حال حاضر هر توکن بیت کوین حدود ۴۷ هزار و ۴۰۰ دلار در حال معامله است اما در ساعات نخست معاملات امروز حتی تا ۴۵ هزار و ۹۰۰ دلار هم ریخت. دلیل افت اخیر قیمت بیت کوین اقدام بیت کوین داران برای شناسایی سود بوده است.

تاثیر دلار بر کاهش قیمت بیت کوین

دیگر ارزهای مجازی نظیر اتریوم هم کاهش ۸ درصدی قیمت را تجربه کردند به گونه‌ای که قیمت اتریوم به ۱۶۵۵ دلار رسید. هم بیت کوین و هم اتریوم طی روزهای گذشته افزایش قابل توجه قیمت را تجربه کرده‌اند. دلیل روند افزایشی اخیر قیمت ارزهای مجازی به خصوص بیت کوین افزایش اقبال آنها در میان سرمایه‌گذاران بوده است.  

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیون ۴۸۰ هزار بیت کوین به ارزش ۸۹.۹ میلیارد دلار خرید و فروش شده است. در حالی که دیروز ارزش کل بازار بیت کوین بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار بود اما حالا به ۸۸۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

مقایسه بیت کوین و دوج کوین 

مقایسه بیت کوین و دوج کوین 
مقایسه بیت کوین و دوج کوین 

 

ارز رمزنگاری شده Dogecoin از لحاظ نحوه عملکرد بسیار شبیه به Litecoin و Bitcoin است.

قیمت هر واحد رمز ارز(ارز دیجیتال) دوج‌کوین(Dogecoin) تنها طی دو هفته بیش از ۱۰ برابر شد و از ۰.۰۰۷۵ دلار به ۰.۰۸ دلار رسید.

دوج‌کوین در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و تا اواخر سال ۲۰۱۷ بهای هر واحد از آن بین ۰.۰۰۰۱ تا ۰.۰۰۰۳ بود. نخستین جهش قیمتی آن در ژانویه سال ۲۰۱۸ رخ داد که موجب شد تا نرخ آن به ۰.۰۱۱۷ دلار برسد. پس از آن تا پایان نوامبر سال گذشته میلادی بهای آن در محدوده ۰.۰۰۲ تا ۰.۰۰۳ نوسان داشت.

مقایسه بیت کوین و دوج کوین 
مقایسه بیت کوین و دوج کوین 

 

همزمان با افزایش سرعت صعود قیمت بیت‌کوین که از دسامبر گذشته آغاز شد، بهای هر دوج‌کوین نیز افزایش یافت و در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ به ۰.۰۰۷۵ دلار رسید. این نرخ در معاملات هشتم فوریه تا ثبت رکورد ۰.۰۸۲۱ دلار بالا رفت و تا روز ۱۲ فوریه به ۰.۰۶۳۵ دلار تنزل کرد. اما انتشار پیام توئیتری ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مالک خودروسازی تسلا، روند نزولی آن را چند روزی متوقف کرد.

آقای ماسک معتقد است که دوج‌کوین در حال حاضر زیر قیمت واقعی آن معامله می‌شود.

دوج‌کوین روز دوشنبه نیز ۰.۰۵۷۷ دلار داد و ستد شد که ۶ برابر بالاتر از نرخ ۰.۰۰۹۵ دلاری آن در معاملات یک ماه پیش(۱۵ ژانویه) است.

ارزش دوج کوین در هفته پایانی بهمن 99
ارزش دوج کوین در هفته پایانی بهمن 99

 

قیمت هر بیت‌کوین نیز طی یک ماه گذشته از ۳۶ هزار و ۷۶۰ دلار به ۴۸ هزار و ۶۸۰ دلار رسیده است. هر بیت‌کوین یک سال پیش نیز ۹ هزار و ۹۱۱ دلار معامله می‌شد که نشان از جهش قیمتی ۳۹۱ درصدی دارد.

مطالب مرتبط:

بهای هر بیت‌کوین نیز از روز هفتم فوریه که ایلان ماسک از قصد خود برای سرمایه‌گذاری ۱.۵ تریلیون دلاری در بازار این رمزارز خبر داد، تا کنون نزدیک به ۱۰ هزار دلار(۲۶ درصد) بالاتر رفته است.

بازده سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به عنوان شناخته شده‌ترین رمز ارز جهان طی یک سال گذشته بسیار بالاتر از سود معامله ارز، سهام و طلا بوده است.

نحوه استخراج دوج کوین

نحوه استخراج دوج کوین
نحوه استخراج دوج کوین

 

نودها برای خدماتی که انجام می‌دهند (بررسی و تأیید تراکنش ها) به عنوان پاداش دوج کوین دریافت می‌کنند که به این فرآیند به اصطلاح ماینینگ دوج کوین یا استخراج گفته می‌شود. استخراج دوج کوین عملیاتی است که افراد برای چک کردن تراکنش‌های شبکه و تایید آن‌ها به عنوان پاداش DOGE دریافت می‌کنند. در حال حاضر پاداش استخراج شبکه دوج کوین برای هر بلوک 10,000 DOGE است.

این کار براساس الگوریتم گواهی اثبات کار (Proof Of Work) انجام می‌شود؛ به این معنی که شما برای انجام عملیات مذکور باید مقداری کار انجام دهید که هر سال سختی آن بیشتر می‌شود. در واقع باید مسئله ریاضی پیچیده‌ ای را حل کنید. این عملیات توسط انسان قابل انجام نیست، بنابراین باید از دستگاه‌های استخراج استفاده کرد. برای استخراج ارز دیجیتال Dogecoin دو گزینه خواهید داشت:

  • به صورت انفرادی
  • به صورت مشارکتی با استفاده از استخرهای استخراج

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی