جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ۲۳:۲۹

بهترین دمنوش های خوش عطر کدامند؟

بهترین دمنوش های خوش عطر کدامند؟
دمنوش ها اخیرا اهمیت فراوانی برای مردم پیدا کردند و سعی می کنند برای میان وعده ها و حتی درمان برخی بیماری ها از دمنوش های مختلف استفاده کنند.

تیتربرتر: دمنوش های گیاهی در سال های اخیر جایگاه خود را در بین مردم یافته است و از نیازهای مردم شده است. ارزش طبیعی دمنوش های گیاهی برای همگان مشخص شده است و افراد زیادی هستند که از دمنوش های گیاهی برای درمان یا برای استراحت های روزانه استفاده می کنند. همه ما در طول روز زمانی را برای تهیه و دم کردن نوشیدنی های مختلف و دمنوش ها مثل چای سیاه یا سبز یا دمنوش ها اختصاص می دهیم. در  این لحظات اگر با آگاهی و هدفمند دمنوش هایی را جایگزین کنیم، سلامتی و شادابی را به خود هدیه می دهیم.

دمنوش گیاهی چیست؟

دمنوش گیاهی چیست؟
دمنوش گیاهی چیست؟

گیاهانی با خاصیت دارویی و درمانی که به صورت دم شده یا جوشانده مصرف می شوند. طبیعی بودن گیاهان و خواص شگفت انگیز آن ها باعث شده است در فرهنگ ما از قدیم الایام تا به اکنون دمنوش های گیاهی استفاده می شده است.

خواص دارویی

خواص دارویی
خواص دارویی

دمنوش های ترکیبی معمولا از چند گیاه برای رسیدن به هدف خاصی تشکیل شده است. این دمنوش ها می توانند انرژی بخش باشند. گاهی اوقات امکان کاهش فشار خون را دارند و آرام بخش هستند و ضربان قلب و انرژی را کاهش می دهند تا خاصیت آرامش یابی و تنش زدایی را به مصرف کننده انتقال دهند.

دمنوش های آرامش بخش

دمنوش های آرامش بخش
دمنوش های آرامش بخش

با نوشیدن دمنوش های آرامش بخش می توانید آرامش و‌دوری از استرس را به‌خصوص در هنگام غروب و قبل از خوتب تجربه کنید. ترکیبات گیاهانی که خاصیت تنش زدایی دارند یک دمنوش خوش عطر و آرامش بخش را برای شما به وجود می آورد. بادرنجوبه، چای کوهی، اسطوخودوس، به لیمو، سنبل الطیب، نعنا، و برای خوش طعم کردن آن ها عسل و استویا را ترکیب کنید.

ترکیب گیاهی را در قوری ریخته و با دولیوان آب سرد روی حرارت به مدت سی دقیقه قرار دهید تا آرام دم‌ بکشد. چای را صاف کرده و میل کنید. این دمنوش خوش عطر خاصیت ضد افسردگی، رفع بی خوابی، تقویت کننده معده و بهبود اختلالات عصبی است. همچنین این دمنوش باعث تقویت قلب می شود.

دمنوش ویتامین سی

ترکیب آهن و ویتامین سی باعث می شود که آهن خیلی بهتر جذب بدن شود. دمنوشی که در ادامه معرفی می شود سرشار از آهن و ویتامین سی می باشد. حتما می دانید که آهن چه تاثیر چشمگیری بر روی سلامت شما و زیبایی بهتر پوست و موهای تان دارد. گزنه، میوه گل سرخ، دارچین، میوه هایی برای شیرین کردن طبیعی دمنوش را ترکیب کرده و دم کنید.

این دمنوش برای بهبود سرماخوردگی، سرگیجه و سردرد و برطرف کردن بی حالی و بی انرژی بودن، بسیار مفید است. در ترکیبات این دمنوش، گیاهان خوش عطر باعث خوش بو و خوش عطر شدن دمنوش می گردند.

دمنوش تقویت کننده سیستم ایمنی

برای تقویت کردن سیستم ایمنی بدن تان از آب را به جوش آورده و آب پرتقال تازه، آب لیموی تازه و سوسن تایلندی را به آن اضافه‌ کنید. چای سبز را در این آب دم کنید و در هر فنجان یک تکه چوب دارچین به همراه عسل بریزید و آن را میل کنید. خواص این دمنوش ترکیبب این است که با تقویت سیستم ایمنی بدن تان، شما را در برابر ابتلا به بیماری ها محافظت می کند و علاوه بر آن این دمنوش بسیار نشاط آور است.

دمنوش ویتامین ها

ترکیب گلبرگ های گل رز و بابونه و برگ لیمو علاوه بر خواص آرامش بخشی که دارند، غنی از ویتامین ها هستند. نوشیدن این دمنوش باعث آرامش اعصاب می شود و ویتامین های این دمنوش در سلامت مو ها و پوست شما اثرگذار می باشد.

مطالب مرتبط:

دمنوش معده

برگ نعنا ، دانه رازیانه، زنجبیل خشک را در فنجان حاوی آب جوش ریخته و برای پنج دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. این دمنوش شما را از داروهای مختلف برای تسکین درد معده نجات می دهد. علاوه برا مثال هایی که از دمنوش هایی با خواص دارویی مختلف زده شد، شما می توانید از دمنوش ها در میان وعده ها برای داشتن روزی دل انگیز استفاده کنید. برخی از دمنوش ها علاوه بر خواصی که دارند می توانند یک میان وعده عالی و خوشمزه باشند.

دمنوش های بابونه

ترکیب گلهای زیبای بابونه و ادویه های گرما بخش با چندگیاه می تواند دمنوشی فوق العاده خوش عطر و مفید برای شما باشد. ترکیب هل، دارچین، میخک و بابونه علاوه بر خواص دارویی و رفع سوء هاضمه و بهبود سیستم‌ گوارشی دمنوش خوش عطر برای یک میان وعده می باشد.

دمنوش زعفران

زعفران را همه‌می شناسید و از طعم و بوی معرکه این گیاه آگاهید. علاوه بر بوی خوش گیاه زعفران خواص درمانی زیاد آن باعث شده که دمنوش زعفران یک دمنوش خوش عطر و پرطرفدار باشد. زعفران را با هل و گل سرخ یا همان گل محمپی ترکیب کنید، این ترکیب را دم کنید و میل کنید.

این دمنوش خوشمزه علاوه بر این که میان وعده عالی و خوشمزه ای می باشد،می توانددر ازبین بردن افسردگی و اضطراب مفید باشد. همچنین زعفران برای قبب بسیار مقوی است و اشتهاآور نیز می باشد. گل سرخ خواص آرامش بخشی دارد و محرک گردش خون است. هل علاوه بر بوی بی نظیرش بسیار مفید برای سیستم گوارشی بدن است. ترکیب این گیاهان با خواص بینظریشان را امتحان کنید.

دمنوش بهارنارنج

با بوی خوش بهارنارنج و خواص آن همه آشنا هستیم. بهارنارنج را با گل سرخ و دارچین و هل امتخان کنید. این دمنوش بهاری معطر برای بسیاری از مشکلات زنانه نیز مفید است. عضلات رحم را تقویت کرده و باعث می شود خونریزی ماهیانه کاهش یافته و قاعدگی های نامنظم تنظیم شوند. اختلالات تخمک گذاری نیز با این دمنوش بهبود می یابند.

این دمنوش های خوش عطر می توانند جایگزین مناسبی برای میان‌وعده های نامناسب روزمره شما شوند. البته توجه داشته باشید که این دمنوش های معرفی شده، با همه خواص دارویی و درمانی خود اگر با بیماری های بدن شما یا با داروهای مصرفی شما برهم کنشی داشته باشند، ممکن است خطرناک باشند. پس قبل از مصرف هرکدام از دمنوش ها اگر بیماری خاصی دارید، یا از داروی خاصی در طول روز استفاده می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تهیه دمنوش:

تهیه دمنوش
تهیه دمنوش

دمنوش های خوش عطر و معطر در آرامش اعصاب و دوری از تنش های روزانه که همه ما درگیر آن ها هستیم، بسیار مفید اند. آشنایی با گیاهان و دانستن خواص هرکدام باعث می شود بتوانیم با خلاقیت خود دمنوش های فوق العاده ای درست کنیم. طبیعت به رایگان گیاهان را با همه زیبایی و خواصش به ما ارزانی داشته است و کافی است تا ما با طبیعت دوست شویم و بیشتر به این هدیه الهی توجه کنیم.

البته ناگفته نماند که دمنوش های ترکیبی با خواص بینظیرشان امروزه بسیار راحت تر در اختیار عموم قرار گرفته است و علاوه بر ترکیب کردن مواد و گیاهانی ک باهم تداخل ندارند، کار دم کردن و تهیه آن نیز آسان تر شده است. اکنون در بازار شاهد تی بگ هایی از گل ها و گیاهان و دمنوش های ترکیبی هستیم که به راحتی در هرجا که باشید می توانید از آنها استفاده کنید و میان وعده فوق العاده ای را برای خود تدارک ببینید فقط کافیست که آب جوش و چند دقیقه زمان در اختیار داشته باشید.

آنچه دیگران می خوانند:

نویسنده: نسا مرادی