چهارشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ۰۱:۳۰

ارزان ترین گوشی‌های موبایل ۵G در آبان 99

ارزان ترین گوشی‌های موبایل ۵G در آبان 99
در ادامه به معرفی گوشی های موبایل 5G می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ در حال حاضر کمپانی سامسونگ مشهورترین تولیدکننده گوشی‌های ۵G در جهان است و در رده‌های مختلف پرچم‌دار و میان‌رده مدل‌هایی را به بازار روانه کرده. البته سایر کمپانی‌ها مانند وان پلاس و هواوی هم تلاش‌های موفقی در این زمینه داشته‌اند و بالاخره اولین نسل از آیفون‌های ۵G هم به میدان آمدند.

معرفی گوشی های 5G در ایران

معرفی گوشی های 5G در ایران
معرفی گوشی های 5G در ایران

 

وان پلاس نورد N10

محصول جدید خانواده گوشی‌های اقتصادی سری نورد وان پلاس، جدیدترین عضو فهرست ماست که در روز گذشته معرفی شد. وان پلاس نورد N10 یک گوشی ۶٫۵ اینچی با نمایشگر LCD و نرخ ۹۰ هرتز است که رزولوشن +۱۰۸۰p را ارائه می‌کند.

این گوشی از مشخصات جالبی بهره‌مند است که چیپ اسنپ دراگون ۶۹۰ با پشتیبانی از ۵G، حافظه رم ۶ گیگابایت، دوربین اصلی چهارگانه، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی از مهم‌ترین آن‌ها هستند. وان پلاس نورد N10 با قیمت ۳۳۰ یورو راهی بازار خواهد شد.

خانواده میت ۴۰ هواوی

هواوی میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۴۰ پورشه دیزاین هم از جدیدترین محصولاتی هستند که به‌ لیست گوشی‌های ۵G سال ۲۰۲۰ اضافه شده‌اند. این خانواده که در روزهای گذشته رونمایی شدند، پرچم‌دارانی جذاب هستند که با وجود مشکلات فراوان هواوی، گویا می‌توان به موفقیت آن‌ها امیدوار بود.

لطفا برای بررسی دقیق‌تر مشخصات هر یک از این محصولات به لینک‌های زیر مراجعه کنید؛

  •     هواوی میت ۴۰
  •     هواوی میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس
  •     هواوی میت ۴۰ پورشه دیزاین

وان پلاس ۸T

وان پلاس ۸T هم از اعضای تازه وارد به باشگاه گوشی‌های ۵G است که هفته‌های گذشته معرفی شد. صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، دوربین چهارگانه و البته شارژ قدرتمند ۶۵ واتی که تنها در ۳۹ دقیقه این گوشی را به‌طور کامل شارژ خواهد کرد؛ از محورهای تبلیغانی اصلی وان پلاس برای این مدل محسوب می‌شوند.

کمپانی جینی در جدیدترین نماینده خود از اسنپ دراگون ۸۶۵ بهره گرفته است که از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی به یک باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی از نوع UFS 3.1 مجهز است که با ۸ و ۱۲ گیگابایت رم همراه شده‌اند. نماینده جدید وان پلاس ۷۴۹ قیمت دارد.

خانواده گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ

معرفی گوشی های 5G در ایران
معرفی گوشی های 5G در ایران

 

گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا دو پرچم‌دار جدید سامسونگ هستند که در کنار ویژگی‌های جذاب و قلم کاربردی که امضای برند نوت است، از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. این خانواده از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کنند و در قاب پشتی خود میزبان دوربین‌های سه‌گانه‌ هستند.

نوت ۲۰ با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به نوعی بردار کوچکتر محسوب می‌شود. در سوی دیگر نوت ۲۰ اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ / ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی حضور دارد که نسخه پریمیوم نوت ۲۰ به شمار می‌آید.

گلکسی نوت ۲۰ با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد و گلکسی نوت ۲۰ اولترا با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار برای نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی و ۱۴۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

مطالب مرتبط:

گوگل پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵

گوگل در هفته‌های گذشته از نماینده جدید خود به نام پیکسل ۵ رونمایی کرد. این گوشی به‌جای استفاده از چیپ پرچم‌دار اسنپ دراگون ۸۶۵، از نسخه میان‌رده آن یعنی اسنپ دراگون ۷۶۵ بهره گرفته است که البته از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

در کنار این چیپ میان‌رده، شاهد حضور حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه رم ۸ گیگابایتی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم. این گوشی ۷۰۰ دلاری به دوربین سه‌گانه مجهز شده است.

اما در کنار پیکسل ۵، گوگل از نسخه به‌روز شده پیکسل ۴a هم رونمایی کرد که پیکسل ۴a 5G نام دارد. مانتین ویویی‌ها با پشتیبانی از ۵G و بهره‌گیری از نمایشگر بزرگتر تلاش کردند این گوشی را از پیکسل ۴a متمایز کنند.

گوگل پیکسل 4a 5G

در واقع دو نسخه از تلفن همراه پیکسل ۴a 5G وجود دارد. یک نسخه تنها از فناوری ۵G Sub-6 پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌ی دیگر شاهد پشتیبانی از ۵G mmWave همراه با Sub-6 هستیم.

پیکسل ۴a 5G هم از اسنپ دراگون ۷۶۵ بهره می‌گیرد و به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. این گوشی بر خلاف نسل قبل، از یک دوربین دوگانه بهره می‌گیرد و یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی آن را بر عهده دارد. گوگل پیکسل ۴a 5G با قیمت ۴۹۹ دلار راهی بازار شده است.

گلکسی زد فلیپ ۵G

برخی گلکسی زد فلیپ را یک ایده بلند پروازانه از سوی سامسونگ می‌پندارند که فقط خواسته فعل توانستن را صرف کند، اما عده‌ای دیگر معتقدند این دستگاه نماد آینده گوشی‌های هوشمند است که از جدیدترین ترندهای روز مانند نمایشگر تاشو و شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند.

طرفدار هر کدام از این عقیده‌ها که باشیم، نمی‌توانیم به‌راحتی از کنار مشخصات این پرچم‌دار عجیب و تازه وارد کره‌ای‌ها بگذریم. سامسونگ در این گوشی از نسخه پلاس اسنپ دراگون ۸۶۵ استفاده کرده است. در واقع گلکسی زد فلیپ ۵G اولین گوشی سری گلکسی بود که به این چیپ مجهز شد.

در کنار این چیپ، شاهد نمایشگر تاشونده‌ای هستیم که به‌صورت عمودی بسته می‌شود و نمایشگر کوچک ۱٫۱ اینچی دیگری در قاب پشتی وجود دارد که برای اطلاع از اعلانات و ثبت سلفی کاربرد دارد. میزان رم و حافظه داخلی این گوشی کاملا مشابه نسخه ۴G LTE آن است (۸/۲۵۶ گیگابایت) و تغییری در آن ایجاد نشده. گلکسی زد فلیپ ۵G معادل ۱۴۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

وان پلاس نورد

معرفی گوشی های 5G در ایران
معرفی گوشی های 5G در ایران

 

وان پلاس برای از دست ندادن بازار پرسود گوشی‌های اقتصادی، تصمیم گرفت بک رده جدید از محصولات خود را به این بازار اختصاص دهد. وان پلاس نورد اولین گوشی اقتصادی این سری است که با مشخصات جذاب و البته پشتیبانی از ۵G توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

پشتیبانی از نمایشگر ۹۰ هرتزی، شارژ سریع ۳۰ واتی، استفاده از اسنپ دراگون ۷۶۵G، دوربین سلفی دوگانه، دوربین اصلی چهارگانه، باتری ۴۱۱۵ میلی آمپر ساعتی، حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت، حافظه رم ۶/۸ گیگابایت و در نهایت قیمتی بین ۳۹۹ تا ۴۹۹ یورو از جمله عواملی هستند که این گوشی را به یک انتخاب جذاب برای طرفداران محصولات ۵G تبدیل می‌کنند.

گردآرونده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: