پنج شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۲۸

ماجرای افشاگری بازیگر بازی تاج و تخت

ماجرای افشاگری بازیگر «بازی تاج و تخت»
بازیگر فیلم بازی تاج و تخت افشاگری کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ کانینگهام می‌گوید در مقابل ایده‌ نویسندگان در مورد رابطه‌ی عاشقانه‌ دو شخصیت سر داووس و میساندی مقاومت کرده است.

معرفی فیلم بازی تاج و تخت

معرفی فیلم بازی تاج و تخت
معرفی فیلم بازی تاج و تخت

 

بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد.

فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است. پخش فصل هفتم از ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۷ آغاز شد، و در ۲۷ اوت ۲۰۱۷ به پایان رسید. ن

نخستین قسمت از فصل هشتم و آخر این مجموعه، متشکل از شش قسمت، در ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ پخش گردید و با پخش آخرین قسمت از آن در ۱۹ مهٔ ۲۰۱۹ این مجموعه به پایان رسید. این اثر از بلندآوازه‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی تاریخ است. بازی تاج و تخت را پرهزینه‌ترین و بزرگترین اثر فانتزی تاریخ سینما و تلویزیون می‌دانند.

داستان سریال بازی تاج و تخت

داستان سریال بازی تاج و تخت
داستان سریال بازی تاج و تخت

 

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند. این سریال تا کنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

جزئیات افشاگری لیام کانینگهام بازیگر بازی تاج و تخت

جزئیات افشاگری لیام کانینگهام بازیگر بازی تاج و تخت
جزئیات افشاگری لیام کانینگهام بازیگر بازی تاج و تخت

 

لیام کانینگهام در کتاب "آتش اژدها را نمی‌کشد" که هفته‌ گذشته منتشر شده و تاریخچه شفاشی "بازی تاج‌وتخت" را شرح می‌دهد، فاش کرده است که نویسندگان به او پیشنهاد کرده‌اند شخصیتش "سر داووس سی‌ورث" در سریال به "میساندی ناث" علاقه‌مند شود اما نپذیرفته است.

مطالب مرتبط:

این دو شخصیت در فصل هفتم سریال با یکدیگر روبرو می‌شوند. کانینگهام می‌گوید به او پیشنهاد شده است که شخصیتش با میساندی با بازی "ناتالی امانوئل" که بسیار جوان‌تر از اوست رابطه‌ی عاشقانه داشته باشد. کانینگهام در آن زمان ۵۶ ساله و امانوئل ۲۸ ساله بود. 

مانع عشق سر داووس و میساندی چه کسی بود؟
مانع عشق سر داووس و میساندی چه کسی بود؟

 

کانینگهام ایرلندی می‌گوید: "بنیاف خصوصیتی دارد که ارادی است. او مایل است شورش را درآورد. وقتی که اولین بار دنریس را ملاقات کردیم، بنیاف و [کارگردان مارک مایلد] می‌خواستند داووس به میساندی علاقه‌مند شود. با آنان مخالفت کردم. [گفتم] این کار لعنتی را انجام نمی‌دهم. تنها چیزی بود که در موردش با آن‌ها مخالف بودم. این زن یک الهه است، اما با توجه به تاریخچه‌ی داووس با لیانا مورمونت و شیرین، نمی‌تواند مجذوب یک زن جوان شود."

"لیانا مورمونت" و "شیرین" دو دختر نوجوان بودند که داووس در طول سریال به استاد آنان تبدیل شد. در صورتی که داووس با زن جوانی مانند میساندی رابطه برقرار می‌کرد، آنگاه به اعتقاد کانینگهام این بدگمانی به وجود می‌آمد که او با شخصیت‌های زن جوان‌تر دیگر هم رابطه‌هایی داشته است. 

مانع عشق سر داووس و میساندی چه کسی بود؟
مانع عشق سر داووس و میساندی چه کسی بود؟

 

کانینگهام می‌گوید به شورانرها گفته است: "نباید با تبدیل کردن او به یک منحرف جنسی زحمات من در ایجاد حس همدردی با مخاطب را از بین ببرید." هرچند کانینگهام فاش نمی‌کند که نویسندگان در مورد این پیشنهاد چقدر جدی بوده‌اند اما تصور علاقه داووس به میساندی چنان ناخوشایند بوده که نویسندگان فوراً زیر بار رفته‌اند.

 لیام کانینگهام بازیگر بازی تاج و تخت
 لیام کانینگهام بازیگر بازی تاج و تخت

 

کانینگهام در ۴۲ اپیزود از ۷۲ اپیزود سریال "بازی تاج‌وتخت" و هفت فصل آن ظاهر شد. او پس از این سریال فانتزی در انیمیشن "ریک و مورتی" (Rick and Morty) صداپیشگی کرد.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: