چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۲۳

طلب برانکو پرسپولیس را محروم می کند؟

طلب برانکو پرسپولیس را محروم می کند؟
پرسپولیس تا 19 مرداد برای پرداخت مطالبات برانکو وقت دارد.

به گزارش تیتربرتر: بدهی میلیاردی پرسپولیس به برانکو حالا دردسر جدیدی برای باشگاه پرسپولیس درست کرده است و این تیم درصورت عدم پرداخت مطالبات این سرمربی تا 19 مرداد با محرومیت سنگینی روبه رو خواهد شد.

پول فروش بیرانوند در جیب برانکو

پول فروش بیرانوند در جیب برانکو

طبق قراردادی که بین باشگاه پرسپولیس و این باشگاه بلژیکی منعقد شده قسط آخر انتقال بیرانوند به این باشگاه بلژیکی که مبلغ ۵۵۰ هزار دلار است به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شد، مبلغی که پرسپولیسی ها روی آن حساب ویژه‌ای باز کردند تا با آن بدهی خود به برانکو را پرداخت کنند .

باشگاه پرسپولیس با طرف بلژیکی برای انتقال بیرانوند با مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به توافق رسیده بود و قرار شده بود که قسط آخرین انتقال بعد از انتقال نهایی بیرانوند و رسمی شدن قراردادش به پرسپولیس داده شود که مبلغ قسط آخر ۵۵۰ هزار دلار بود اما در زمان انتقال علیرضا بیرانوند از نفت تهران به پرسپولیس توافقنامه دو بین دو باشگاه امضا می‌شود که با توجه به آن توافقنامه مبلغ ۵ درصد از انتقال خارجی بیرانوند از پرسپولیس به یک تیم خارجی به نفت تهران می رسید که این مبلغ با توجه به قرارداد ۷۰۰ هزار دلاری پرسپولیس و آنتورپ  ۳۵ هزار دلار می شود. با توجه به این که باشگاه نفت تهران دیگر وجود خارجی ندارد مبلغ ۳۵ هزار دلار حق ترانسفر خارجی بیرانوند طبق قانون به فدراسیون فوتبال می رسد. یعنی فدراسیون به شکلی عجیب از انتقال بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک سود مالی برده. البته اگر در حال حاضر باشگاه نفت تهران وجود خارجی داشت این مبلغ طبق توافق طرفین باید به این باشگاه می‌رسید.

اما آنچه جای سوال دارد عواید پرسپولیس و سود مالی از ترانسفر علیرضا بیرانوند است. باشگاه پرسپولیس با پول فروش بیرانوند می توانست بخش عمده ای از مشکلات مالی این باشگاه از جمله پرداختی به بازیکنان را حل کند و در بازار نقل و انتقالات هم حضور فعال داشته باشد، اما این مبلغ صرف مطالبات برانکو و دستیاران وی شد تا این مبلغ به جای اینکه عوایدی برای این تیم داشته باشد صرف بدهی به مربیان خارجی این تیم شود.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس برای پرداخت پول بشار رسن هافبک عراقی خود با مشکل مواجه شده و به او قول داده بود تا ابتدای مابقی قرارداد وی که مبلغ 270 هزار دلار است را پرداخت کند که بعد از انتقادات بشار و مدیر برنامه هایش بخش کمی از این مبلغ امروز به بشار پرداخت شد. باشگاه پرسپولیس به هافبک عراقی قول داده بود تا به محض دریافت پول رضایتنامه بیرانوند، آن را به رسن پرداخت کند اما این مبلغ صرف مطالبات برانکو شد تا بشار همچنان منتظر اجرایی شدن قول باشگاه و مدیران آن باشد.

نکته دیگر ناراحتی خود بیرانوند است. بین قرارداد اصلی بیرانوند و مبلغی که او با باشگاه قرار دارد، اختلاف زیادی وجود دارد و از طرفی پاداش‌ها و خیلی از مسائل دیگر هم موجب شده تا دروازه‌بان تیم ملی با ناراحتی از پرسپولیس برود. مساله پاداش قهرمانی هم بحث دیگر اختلاف بیرانوند و مدیران باشگاه است. سرخپوشان در شرایطی چهارمین قهرمانی متوالی خود را جشن می گیرند که بیرانوند پرسپولیس را ترک کرده و عواید حاصل از ترانسفر وی به حساب برانکو و مربیان کروات سابق این باشگاه واریز شده است اما او خواهان دریافت پاداش قهرمانی شده و این در حالی است که مسئولان باشگاه به او اعلام کردند که پاداش تا زمان حضورش در تیم، به وی تعلق می‌گیرد.

60 درصد از طلب برانکو پرداخت شده است

60 درصد از طلب برانکو پرداخت شده است
60 درصد از طلب برانکو پرداخت شده است

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس در گفتگوی اخیر خود با اشاره به پرونده برانکو گفت: 4 پرونده برای آقای برانکو هست؛ یکی زلاتکو، ایگور، مارکو و دیگری هم برای آقای برانکو. ما پرونده آقای زلاتکو و ایگور و برانکو را با 5 درصد جریمه پرداخت کردیم اما چون حجم مطالبات آقای برانکو بالا بود بخشی را پرداخت کردیم و یک نامه ای هم تهیه کردیم برای کمیته انضباطی فیفا ارسال کردیم. اما چون می‌دانید بانک های عمان به خاطر عید قربان 12 روز تعطیل هستند، نقل و انتقالی که برای آقای بیرانوند هست را روز یکشنبه به حساب ایشان واریز خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از منابع درآمدی ما پول آقای بیرانوند بوده که تا دیشب به حساب واسطه ما واریز نشده بود. این 515 هزار دلار بود که ما می خواستیم این را بابت بدهی آقای برانکو بدهیم؛ این پول امروز نشست و ما یک مقدارش را واریز کردیم و بقیه را هم یکشنبه پرداخت خواهیم کرد.

او درباره ادامه این پرداخت گفت: مشکلی که وجود دارد این است که بخشی از این پول از محل درآمدهای ما در فیفا بوده و این زمان بر است. اما استعلامی از فیفا گرفتیم و این را برای کمیته انضباطی هم ارسال کردیم. این زمان بر است اما مشکل پرداختی فیفا برای پرونده زلاتکو و ایگور است. اما ما از مطالبات آقای برانکو و دستیارانش را 60 درصدش را پرداخت کردیم و بقیه را هم در چند روز آِینده پرداخت خواهیم کرد و در یک ماهی هم که به ما فرصت داده خواهد شد، این پرداخت می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

رسول پناه در پاسخ به این سوال که چه زمانی تصفیه حساب انجام خواهد شد، عنوان کرد: ما هفته آینده بخش دیگری را می‌دهیم اما بقیه می‌ماند که ما از محل دیگری درآمد داریم. ما حسن نیت را به برانکو و دستیارانش اعلام می‌کنیم و نیت ما این است که پرداخت کنیم چون ایشان از بهترین مربیان کشور است. حتی مبلغی که ما به ریال عمان پرداخت می‌کنیم را ایشان به یورو می‌خواهد و ما حتی کارمزد ایشان را هم دادیم و حسن نیتمان را نشان دادیم چون ایشان مربی بزرگی هستند و هواداران ما هم نگرانند و ما هم تلاش می‌کنیم مشکلی به وجود نیاید.

محرومیت سنگین در انتظار پرسپولیس

محرومیت سنگین در انتظار پرسپولیس
محرومیت سنگین در انتظار پرسپولیس

وکیل برانکو در واکنش به اظهارت اخیر سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس ضمن اشاره به اینکه مدیران پرسپولیس به وعده خود عمل نکردند، تأکید کرد فیفا هفته آینده این باشگاه را جریمه می‌کند.

دارو بوشیچ در واکنش به تازه‌ترین اظهارات مهدی رسول‌پناه، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس که گفت مبلغ 550 هزار دلار انتقال علیرضا بیرانوند توسط باشگاه آنتورپ بلژیک به حساب این باشگاه واریز شده و تا روز یکشنبه (19 مرداد، درست سه روز بعد از پایان ضرب‌الاجل فیفا برای پرداخت طلب برانکو) به حساب برانکو ایوانکوویچ واریز خواهد شد، گفت: این مبلغی که صحبت از آن شده، حتی نیمی از طلب برانکو هم نیست و تا روز یکشنبه ضرب‌الاجل فیفا برای پرداخت مطالبات برانکو به پایان رسیده است.

وکیل سرمربی پیشین پرسپولیس افزود: اگر باشگاه این پول (مبلغ انتقال بیرانوند به آنتورپ) را امروز (چهارشنبه) دریافت کرده، چرا باید برای پرداخت آن تا روز یکشنبه صبر کند؟ اگر بحث تعطیلات آخر هفته در ایران و عدم امکان انتقال این پول مطرح است، در بلژیک که آخر هفته نبود و آنها می‌توانستند از باشگاه آنتورپ بخواهند تا این پول را مستقیم به حساب برانکو واریز کند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «با این شرایط چه اتفاقی خواهد افتاد؟»، اظهار داشت: به طور حتم فیفا هفته آینده باشگاه پرسپولیس را جریمه خواهد کرد و تنها پرسش اینجاست که این جریمه به چه شکل خواهد بود. فکر می‌کنم بخشی از این جریمه‌ها، هفته آینده توسط کمیته انضباطی فیفا اعلام می‌شود.

گردآورنده:سیروس محمدی