دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۱۱

آلودگی هوای دست از سر تهران بر نمی دارد؟!

آلودگی هوای دست از سر تهران بر نمی دارد؟!
هوای تهران با شاخص ۱۲۸ در وضعیت "ناسالم" برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت.

به گزارش تیتربرتر، هوای تهران امروز با شاخص 128 در وضعیت "ناسالم" برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی‌‌، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

با عدم وزش باد مؤثر و آسمان نیمه ابری تا تمام ابری در طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

در ساعات پایانی امروز نیز افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود؛ در حال حاضر دمای هوا 4 درجه سانتیگراد است و پیش‌بینی می‌شود کمینه دما در روز آینده صفر و بیشینه دما 5 درجه سانتیگراد باشد.

وضعیت آب هوا در 23 دی ماه 98

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمالغرب، برخی مناطق غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد روی می‌دهد.

سامانه بارشی فردا در مناطقی از مرکز، شرق و سواحل شمالی باعث بارش برف و باران، در مناطق جنوب و جنوب شرق سبب رگبار،‌رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق غرب و جنوب غرب باعث بارش پراکنده می‌شود. روز چهارشنبه بارش به تنگه هرمز و دریای عمان محدود شده و پس از آن از کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش پراکنده در سواحل خزر و شمالشرق پیش بینی می‌شود. دریای خزر در روز دوشنبه و خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج است.

بیشتربخوانید:

امروز آسمان تهران نیمه ابری و ابری با احتمال بارش 8 درصدی و وزش باد 7 تا 15 کیلیومتری در جهت جنوب پیش بینی شده است.آسمان پایتخت فردا سه شنبه اکثرا آفتابی با وزش باد 11 تا 19 کیلومتری در جهت جنوب غربی،‌روز چهارشنبه نیمه ابری با وزش باد جنوب-جنوب شرقی 7 تا 13 کیلیومتری و روز پنجشنبه آفتابی تا قسمتی ابری و وزش باد جنوب-جنوب غربی 7 تا 13 کیلومتری پیش بینی می‌شود.