پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۲
۱۱
۰
نسخه چاپی

بازی غزل شاکری در سریال جیران

بازی غزل شاکری در سریال جیران
سریال جیران از جمله سریال های تاریخی است که در حال تولید است در ادامه به معرفی یکی از بازیگران نقش اصلی این سریال می پردازیم.

تیتربرتر؛ سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.یکی از بازیگران این سریال غزل شاکری است که به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی غزل شاکری در سریال جیران

بیوگرافی غزل شاکری در سریال جیران
بیوگرافی غزل شاکری در سریال جیران

 

غزل شاکری متولد 22 اسفند 1357 در تهران، بازیگر و طراح است.

تحصیلات غزل شاکری

غزل شاکری فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی طراحی صنعتی است.

خانواده غزل شاکری

غزل شاکری دختری فرشته طائرپور تهیه‌ کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلم‌نامه‌ نویس است.. غزل شاکری تنها فرزند فرشته طائرپور نبوده و یک خواهر و یک برادر نیز دارد.

بیوگرافی فرشته طائرپور

غزل شاکری و مادرش فرشته طائرپور
غزل شاکری و مادرش فرشته طائرپور

 

فرشته طائرپور متولد ۱ بهمن ۱۳۳۱ در تهران تهیه کننده ، مدیر تولید ، مجری طرح و فیلم نامه نویس ایرانی است. فرشته طائرپور در حال حاضر ، مشاور امور مالیاتی خانۀ سینما می باشد.فرشته طائرپور در بهمن ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد و فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی است. او مدتی را به عنوان نویسنده و عضو هیأت تحریریه در مجله زن مشغول به کار شد و در سال های بعد ضمن مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (۱۹۹۱-۱۹۸۲) با گروه های کودک و نوجوان شبکه های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشته است.

ازدواج غزل شاکری

غزل شاکری، هیچ خبری فعلاً دربارۀ ازدواج و متاهل بودن وی در رسانه ها منتشر نشده اسـت.

شروع فعالیت هنری غزل شاکری

بازی غزل شاکری در سریال بانوی عمارت
بازی غزل شاکری در سریال بانوی عمارت

 

غزل شاکری در سال 1366 وقتی تنها 9 سال داشت در فیلم مرگ ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتوی ایفای نقش کرد، سپس حضور او در فیلم گلنار او را از همان کودکی به شهرت رساند تا جایی که بعد از گذشته سال ها همچنان وی را با نام گلنار میشناسند.

غزل شاکری با درخشش سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و ایفای نقش آذر موفقیت سال‌ های پیشین خود را مجدداً تکرار کرد، او در کار موزیک نیز فعال است و آهنگ چون موی تو برای سریال شهرزاد از وی منتشر شده است.

نحوی دعوت به فیلم گلنار

آقای پرتوی سر یکی دو پروژه با خانم طائرپور، مادرم همکاری داشت.

در یک بخش از فیلم «ماهی» هم من برای آقای پرتوی بازی کردم. از همان ابتدا که ایشان فیلم نامه گلنار را می نوشت در  کنارش بودم و بعد از آن متوجه شدم من را برای نقش گلنار انتخاب کرده است. در ابتدا خانواده ام چندان موافق نبودند، اما به هر حال ماجرا طوری پیش رفت که من تبدیل به گلنار قصه شدم.

زمانی که برای بار اول تصویر خودم را در مقابل دوربین دیدم برایم خیلی عجیب بود نمی دانستم دوست دارم یا نه و حتی قایم می شدم، لباس های گلنار و دستمال آبی و عروسک ها (به جز آن ها که در موزه سینما هستند) در دفترخانه ادبیات نگهداری می شوند من هم به جز چند عکس قاب شده در اتاقم، ضبط صوتی را که به عنوان دستمزد گرفته بودم و چند وقت پیش آن را به دختری هم سن همان روزهای خودم هدیه دادم چیز دیگری ندارم.

علاقه مندی های غزل شاکری

غزل شاکری، عاشق خلق کردن هستم. صدا و تصویر و خط و قلم و رنگ و بو و طعم و خیلی چیزهای دیگر را ابزاری می دانم, برای مجسم کردن یک خواسته و تخیل. وسایلی برای انتقال حس و حالی به مخاطب عام یا خاص.

حالا یک دسته از مخلوقات فقط از یکی از این ابزار استفاده می کنند و دسته دوم بیشتر از یک ابزار دارند , و در طول این سال ها در کنار خیلی چیزهایی که نفهمیدم و نمی دانم حداقل این را خوب فهمیده ام , که من از دسته اول نیستم.

غزل شاکری اما در بعضی حرفه ها مثل بازیگری وقتی شما یک یا دو کار انجام می دهید و دیده می شوید همه فکر می کنند, شما فقط بازیگر هستید. از دید مردم کم کار جلوه می کنید و حقیقتا هم من یک بازیگر کم کار هستم. در همین راستا می گویم طراحی هستم که گاهی بازی می کنم. من در طول این ۵ سال به عنوان بازیگر و شکر خدا و به لطف دوستان و همکاران اکثرشان کارهای شاخصی از آب در آمدند.

مطالب مرتبط:

بازی غزل شاکری در سریال جیران

بازی غزل شاکری در سریال جیران
بازی غزل شاکری در سریال جیران

 

غزل شاکری در سریال جیران در کنار بازیگرانی همچون مریلا زارعی، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور و ... به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی سریال جیران

با اتمام پیش تولید این سریال که از ماه‌ها قبل شروع شده بود، تصویربرداری سریال تاریخی - عاشقانه «جیران» از یک ماه قبل در سکوت خبری با حضور بازیگران اصلی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

در این سریال تا کنون تمامی بازیگران جلوی دوربین حسن فتحی رفته‌اند تا این کارگردان بعد از تجربه موفق سریال «شهرزاد»، عاشقانه دیگری را ذهن مردم حک کند.

موضوع سریال جیران

مجوز ساخت سریال «جیران» سال گذشته توسط ارشاد صادر شده بود. داستان این سریال پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را در بر می‌گیرد.

اسامی بازیگران سریال جیران

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی‌فر،بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، انوش معظمی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی بازیگران این سریال تاریخی هستند.

خلاصه داستان سریال جیران

در خلاصه داستان این قصه عاشقانه-تاریخی به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

زمان پخش سریال جیران

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.

معرفی عوامل سریال جیران

دیگر عوامل سریال عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: احسان جوانمرد و حسن فتحی، مدیر هنری و طراح لباس: ملک جهان خزاعی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، تصویربرداران: مرتضی درویش‌خانی و شهروز کاووسی، نور پرداز: میلاد واعظی مجد، طراح صحنه: حسن روح پروری،

طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، تدوین: بابک رضاخانی، صداگذاری: آرش قاسمی، مدیر جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، عکاس صحنه: نازلی هروی، سرپرست گروه کارگردانی: محمد رستمی، مدیر برنامه ریزی:حامد تصدیق مقدم، مدیر تدارکات: ناصر هادیان فر، مدیر تولید: عزیز علیزاده، سرمایه گذار :فیلیمو.

مجموعه کارهای غزل شاکری

مجموعه کارهای غزل شاکری
مجموعه کارهای غزل شاکری

 

فیلم سینمایی غزل شاکری

  • فیلم سینمایی ماهی (کامبوزیا پرتوی، ۱۳۶۶)
  • فیلم سینمایی گلنار (کامبوزیا پرتوی، ۱۳۶۷)
  • فیلم وقتی همه خواب بودند (فریدون حسن‌پور، ۱۳۸۴)
  • فیلم آینه‌های روبرو (نگار آذربایجانی، ۱۳۸۸)
  • فیلم سارا و آیدا (مازیار میری، ۱۳۹۵)

سریال های غزل شاکری

  • بانوی عمارت (عزیزالله حمیدنژاد ۱۳۹۷)
  • سریال شهرزاد (حسن فتحی، ۱۳۹۳)

تله فیلم غزل شاکری

  • تله فیلم حتی اگر شب باشد (منیر قیدی)

طراحی صحنه و لباس غزل شاکری

  • وقتی همه خواب بودند (فریدون حسن پور، ۱۳۸۴)
  • آینه‌ های روبرو (نگار آذربایجانی، ۱۳۸۸)

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 11
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری