پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۶:۵۴

احیای ورزش‌های بومی و محلی از اهداف جشنواره توانمندیهای روستایی و عشایری است

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی از برگزاری چهارمین جشنواره توانمندیهای روستاییان و عشایر از ۲۴ تا ۲۸ مرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: با برپایی این جشنواره به دنبال ترویج ارزشهای سنتی و احیای ورزش‌های بومی و محلی در کشور هستیم.


جعفری

غلامرضا جعفری در گفت وگو با ایسنا، درباره هدف از برپایی چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی توانمندیهای روستاییان و عشایریان اظهار کرد: این جشنواره از ۲۴ تا ۲۸ مرداد در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد که هدف بر این است تا با مشارکت هیات‌های استانی غرفه‌هایی طراحی کرده و بتوانیم ارزش‌های فرهنگی و سنتی کشور را به معرض نمایش بگذاریم و تبلیغی از بازیهای بومی و محلی داشته باشیم. همچنین به ظرفیت‌های ورزشی با رویکرد فرهنگی در مناطق روستایی نیز بپردازیم.

وی بحث ترویج و احیای ورزشهای سنتی، نمایش توانمندیهای ورزش روستاییان و عشایریان تمام استانها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و احیای توانمندیهای ورزش‌های بومی و محلی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است تا مهارت‌های زندگی را در قالب این جشنواره معرفی کنیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی اضافه کرد: برخلاف سایر فدراسیونها که از برگزاری چنین جشنواره‌هایی به دنبال درآمدزایی و اشتغالزایی برای نیروهای خود هستند، ما با برگزاری این گونه جشنواره‌ها بیشتر به دنبال بحث تقویت آموزش در بین جامعه روستایی هستیم.

جعفری همچنین در خصوص اعتبار این فدراسیون در سال جاری اظهار کرد: در سال گذشته میزان بودجه تخصیص یافته به فدراسیون ورزش‌ روستایی ۲ میلیارد تومان بود که امسال با توجه به گستردگی جامعه روستایی و بازسازی برخی اماکنی که بدون استفاده در روستاهای مختلف رها شده است، اعتباری بالغ بر ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که امیدوارم وزارت ورزش و جوانان عنایت ویژه‌ای به این فدراسیون داشته باشد تا در ادامه مسیر از نظر اعتباری برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در تقویم ورزشی با مشکل خاصی مواجه نشویم.

وی گفت: برای این که جامعه مخاطب روستایی در حوزه ورزش از امکانات و تسهیلات یکسانی برخوردار شوند سیاست بر این است که از نظر اعتباری توزیع متوازنی داشته باشیم تا خدمات یکسانی را به تمام مناطق روستایی و عشایری ارایه دهیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در پایان از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی ورزش روستایی و عشایری با مشارکت کشورهای عضو اکو در مهرماه خبر داد و افزود: برای برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی ورزش روستایی و عشایری منتظر تامین منابع مالی هستیم.