پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۳:۲۴

نمایش هویت نمایش های آیینی و سنتی با ۳۵ تصویر در خانه نقلی کاشان

کاشان - عکاس ۱۸ دوره جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از نمایش هویت نمایش های آیینی و سنتی با ۳۵ تصویر خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره در کاشان را باید به فال نیک گرفت.


نمایش هویت نمایش های آیینی و سنتی با ۳۵ تصویر در خانه نقلی کاشان

به گزارش تيتربرتر، در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کاشان نمایشگاه عکسی از  ۱۸ دوره گذشته اثر اختر تاجیک در مجموعه خانه نقلی کاشان برپا شده است و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

اختر تاجیک در حاشیه این نمایشگاه عکس در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این نمایشگاه مجموعه از خاطرات ۱۸ دوره نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی است، اظهار داشت: این نمایشگاه عکس یادآور زحمات و قدردانی از بزرگانی همچون سعدی افشار، مرشد ترابی، مجید ترابی و غیره است که به دوره های مختلف مربوط می شود.

وی با بیان اینکه این عکس ها شامل اساتیدی از دهه ۷۰ تا مشاهیر معاصری همچون مهدی صفاری را به تصویر کشیده است، افزود: از آنجا که بخشی از این جشنواره نیز در تهران برگزار می شود، نمایشگاه عکسی در حاشیه جشنواره تهران نیز برپا شده است.

عکاس ۱۸ دوره گذشته جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ابراز داشت: در نمایشگاه عکس کاشان ۳۵ عکس وجود دارد که شامل سیاه بازی، پرده خوانی، تعزیه، طرنا بازی و غیره است که از موضوع حداقل یک تا دو عکس وجود دارد و تمامی این عکس ها از ۱۸ دوره گذشته جشنواره نمایش های آیینی و سنتی است.

وی با بیان اینکه تلاش کردم تا بزرگی و عظمت کار استادان این حرفه را به تصویر بکشم، ابراز داشت: تصمیم داشتم تا هویت این فرهنگ و زحمات عوامل برگزاری جشنواره نمایش های آیینی و سنتی را در ۱۸ دوره گذشته به دیگران نشان بدهم و تنها کاری که از دستم بر می آمد برپایی همین نمایشگاه عکس بود.

تاجیک با بیان اینکه دبیر جشنواره نمایش های آیینی و سنتی زحمات زیادی را در برپایی این جشنواره کشیدند، گفت: اگر در شهری به غیر از تهران بخواهیم این جشنواره را برگزار کنیم در نوع خود تحولی بزرگ محسوب می شود و این موضوع را می توان قدمی مثبت و تحولی شگرف در طول ادوار این جشنواره دانست و این مهم را باید به فال نیک گرفت.