پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۴۵

توجه به علاقه‌مندی و بازارکار دواولویت در انتخاب رشته‌

دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با بیان این‌که به دلیل سابقه فعالیت در زمینه کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر از اولویت‌های من برای انتخاب رشته در کنکور سراسری است، گفت: در انتخاب رشته به دو فاکتور علاقه و بازار کار(آینده شغلی) توجه دارم.


ثبت نام در طرح کارورزی

محمدصادق مجیدی یزدی ، رمز موفقیت خود را دو عامل خانواده و پشت‌کار شخصی دانست و گفت: البته دبیران خوب هم در این‌باره بی‌تأثیر نبودند.

وی که از فارغ‌التحصیلان دبیرستان البرز تهران است، مکانیک را از دیگر علایق خود برشمرد و افزود: برای آمادگی جهت شرکت در این ماراتن علمی از کلاس‌های کنکور استفاده‌ای نکردم تنها در برخی دروس از کتاب‌های کمک آموزشی بهره بردم.

دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با اعتقاد به این‌که تلاش افراد تضمین‌کننده آینده شغلی هر فردی است، در ادامه تصریح کرد: با کسب مدارج بالای علمی قطعاً بازار کار بهتری هم برای فرد فراهم می‌شود.

مجیدی در خصوص انتخاب دانشگاه محل تحصیل هم گفت: دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیر کبیر(پلی‌تکنیک) از دانشگاه‌های مطرح در رشته‌های مهندسی هستند البته دانشگاه تهران از جمله دانشگاه‌های جامع در همه رشته‌ها(فنی، علوم انسانی و ...) است و صرف مهندسی نیست.

وی به دانش‌آموزان پشت کنکور توصیه کرد که در ابتدا هدفی برای خود تعیین کرده در مسیر هدف حرکت کنند، در مقابل شکست‌ها ناامید نشده و تلاش خود را تا پایان مسیر ادامه دهند.

 دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از مسئولان هم خواست که از نخبگان حمایت‌های لازم را انجام دهند و صرفاً به توصیه کردن برای ماندن در کشور اکتفا نکنند چون این افراد توان و پتانسیل لازم برای ساخت کشور را دارند و تنها نیازمند حمایت مسئولان هستند.