پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۱۸

حل مشکلات صنعت را باید در خارج از سیستم بانکی جستجو کرد

قزوین- استاندار قزوین گفت: حل مشکلات صنعت را باید خارج از سیستم بانکی و دادن تسهیلات جستجو کرد و اصلاح مدیریت، قوانین و مقررات تغییر روش ها را نیز تجربه کرد.


حل مشکلات صنعت را باید در خارج از سیستم بانکی جستجو کرد

به گزارش تيتربرتر، چهارشنبه شب در مراسمی با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، اصغر مصاحب معاون سازمان صنایع کوچک کشور، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، زاهدی استاندار، محمد قاسمی دادستان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و جمعی از صنعتگران، اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم گفت:خوشبختانه با درک شرایط موجود شاهد تعامل و همکاری خوب همه دستگاههای اجرایی هستیم که در این میان دستگاه قضایی همراهی بسیار خوبی در تولید داشته است که جای تشکر دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی باید به چند موضوع توجه شود که از آن جمله ساماندهی ارتباط صنعت و دانشگاه و تعریف حقوقی و فنی در این زمینه ضروری است.

استاندار قزوین یادآورشد: به نظر می رسد هیچگاه سر و سامان قابل پیگیری نداشتیم ولی باید دانست هم آموزش عالی به تولید نیاز دارد و هم تولید به دانشگاه لذا باید با درک متقابل به این تعامل رسید.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات بین کارآفرینی و سرمایه گذاری اشتباه گرفته می شود و سرمایه گذار را جای کارآفرین می گذاریم در حالی که اصل کارآفرینی ایجاد کسب و کار جدید و نوآورانه است.

زاهدی یادآورشد: هر روز عناوین کسب و کار عوض می شود لذا باید شرکت های کارآفرین حمایت شوند اما باید دانست یک کارآفرین می تواند سرمایه گذار باشد اما هر سرمایه گذاری شاید کارآفرین نباشد.

استاندار قزوین اظهارداشت: تامین مالی در بخش صنعت بسیار مهم است اما هنوز برای درمان دردها فقط یک قرص مسکن بانکی را یاد گرفته ایم در حالی که راههای تامین مالی در دنیا فقط بانک نیست.

زاهدی گفت: موضوع مالکیت بسیار اهمیت دارد لذا دنبال بورس و فرابورس نمی رویم اما چون در فرهنگ ما مالکیت شخصی مهم است باید به این موضوع اهمیت داده شود.

استاندار قزوین بیان کرد: حرکتی که در نمایشگاه صورت گرفته آغاز خوبی است که باید تداوم یابد و از همه ظرفیت های داخلی برای رونق اقتصادی استفاده کنیم.

زاهدی یادآورشد: حضور مسئولان کشوری در استان ها بیانگر رویکرد گره گشایی از مشکلات صنعت است که امیدواریم شاهد رونق تولید هم باشیم.

اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین امروز گشایش یافت.

 این نمایشگاه تا ۲۵ مرداد ماه  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپاست و ضمن برگزاری نشست های تخصصی برای گفتگوی رودر روی صنعتگران و نخبگان دانشگاهی هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز برپاست بیش از ۵۰  واحد تولید کننده و ۱۵ مرکز دانشگاهی حضور دارند.

اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین در مدت برگزاری از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره) جنب صدا و سیما برای بازدید عموم دایر است.

در این نمایشگاه از واحدهای فنآور نمونه تجلیل شد.