پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۰۶

از اصلاحات در دستورالعمل‌ها تا نظرخواهی برای یک پیش‌نویس/ تأسیس نهادهای مالی تسهیل می‌شود

بر اساس تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس، دستورالعمل‌های جدیدی برای نهادهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تدوین می‌شود.

سعید فلاح‌پور معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: امروز صبح جلسه حیات مدیره سازمان بورس برگزار شد و یکسری اصلاحاتی را که سبد گردان‌ها در دستورالعمل فعالیت و تأسیس پیگیری می‌کردند و خوشبختانه این مهم امروز انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس این اصلاحات قرار است تسهیلاتی در فرآیند صدور کد رخ دهد و نقش امین در کدهای اختصاصی سبد گردانی بیشتر شود.

فلاح‌پور با اشاره به این مطلب که سبد گردان‌ها مدت‌ها دنبال این اصلاحات بودند گفت: موضوع دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، بحث شرایط جدید هست برای تأسیس نهادهای مالی که ماه‌ها مطالعه و کار کارشناسی بالاخره به نتیجه رسید و در هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: بازار منتظر این ابلاغیه بود و افرادی که می خواستنند در بازار سرمایه ورود کرده و در حوزه نهادهای مالی فعال شوند نیز با این ابلاغیه مشکلشان حل می‌شود.

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: پیش نویش اولیه دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر روی سایت www.cmr.seo.ir قراردادیم برای نظرخواهی که امیدوارم همه فعالان بازار سرمایه در این نظرخواهی شرکت کنند.