چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۴۱

استقلال با حاشیه های زیاد لیگ را شروع می کند

استقلال با حاشیه های زیاد لیگ را شروع می کند
باشگاه استقلال که چندیست با مربی تازه خود نتایج خوبی در دیدارهای دوستانه گرفته است ،در 1 هفته مانده به شروع لیگ دچار حاشیه هایی شده است که هواداران این تیم را نگران کرده است.

استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال پس از گذشت دو ماه از حضورش در این تیم و در کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم، دست به استعفا زد. 

علت ناراحتی این مربی جذب نشدن بازیکنان مد نظرش و البته اوضاع نامناسب در تمرین آبی‌ها بود. گویا نبود امکانات در تمرینات استقلال باعث ناراحتی سرمربی آبی پوشان شده است.

استراماچونی در واکنش به اظهارات افرادی که به او گفته بودند اینجا ایران است گفته است "شما من را آوردید شبیه خودتان شوم یا من را آوردید که شبیه ایتالیایی‌ها شوید؟! من نمی‌خواهم شبیه شما شوم. نظم و انضباط را رعایت کنید. "

بوکاری درامه (دفاع چپ سنگالی تیم اسپال)، میلیچ (دفاع چپ سابق تیم کروتونه) و مانوئل پوچارلی (مهاجم کیه‌وو) وسیریل تِرِئو، مهاجم فرانسوی، بازیکنانی بودند که استراماچونی خواستار جذب آن‌ها بود، اما مدیران استقلال از جذب این بازیکنان صرف نظر کرده بودند، البته دوباره مذاکرات با آن‌ها در دستور کار آبی پوشان قرار گرفته است.

اما از طرفی هم اعلام شده استراماچونی در حال خروج از ایران و ترک آبی پوشان قرار دارد و این در حالی است که مدیران استقلال در تلاش هستند تا مشکلات سرمربی تیمشان را حل کنند. 

استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال از مدیران این تیم خواسته بود تا ترئو، مهاجم فرانسوی را به عنوان زوج دیاباته در خط حمله به خدمت بگیرند تا این تیم با قدرت کامل در لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات لیگ شرکت کند. استراماچونی در زمانی که در اینتر حضور داشت، در سال ۲۰۱۴ تلاش کرده بود تا مهاجم فرانسوی را از اودینزه بخرد.

ترئو که در حال حاضر در باشگاه فیورنتینا توپ می زند با مدیران این باشگاه به توافق رسیده بود تا با فسخ قراردادش راهی استقلال شود اما مدیران این تیم بدون اجازه مربی ایتالیایی این انتقال را متوقف کرده اند آن هم در حالی که قیمت ترئو دقیقا مطابق با بودجه ای بوده است که مدیران استقلال برای خرید بازیکن کنار گذاشته بودند. مجتبی بیات، وکیل ایرانی ترئو توافق های نهایی را برای این انتقال به سرانجام رسانده بود اما بعد از آن که مدیران استقلال با ادامه مذاکرات مخالفت کردند، انتقال متوقف شد.

استقلال پیش از این در خرید بازیکنانی نظیر درامه، پوکیارلی و میلیچ ناکام مانده بود. در حال حاضر دیاباته تنها بازیکن خارجی استقلال است آن هم در حالی که فاصله ۹ روز تا پیش شروع فصل، این تیم می تواند چهار بازیکن خارجی در لیست خود داشته باشد.

فتحی استراماچونی را راضی کرد

جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار ایتالیایی نوشت بعد از اتفاقات پیش آمده و تاکید امیرحسین فتحی رئیس باشگاه استقلال که تاکید کرد استراماچونی سرمربی این تیم خواهد بود، مدیر برنامه‌های این مربی این خبر را تایید کرد.

این مربی ایتالیایی که سابقه هدایت اینتر را در کارنامه دارد، عنوان کرده بود که باشگاه به وعده‌های خود عمل نکرده و بازیکنان مدنظرش جذب نشده‌اند. استعفای معاون باشگاه و آماده نشدن محل تمرین هم از جمله دلایل دیگر این مربی برای ابراز ناراحتی بوده است. 

استراماچونی در اندیشه رفتن از این تیم بود ولی رئیس باشگاه استقلال بار دیگر تاکید کرد این مربی در استقلال می‌ماند و بر حضور او پافشاری کرده است. فتحی قول داده است به وعده‌های خود عمل کند و استراماچونی با این شرایط در استقلال می‌ماند. اکنون این ادامه همکاری به باشگاه مربوط است. 

درگیری پیشکسوتان استقلال

اصغر حاجیلو چند روز پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرد که حسن روشن از وی انتقاداتی را مطرح کرده و مدعی شده حاجیلو نباید از برخی افراد در آکادمی استفاده کند. حاجیلو تاکید کرد وقتی روشن اسم نمی‌آورد مخاطب متوجه نمی‌شود منظور روشن چه کسی است و بهتر بود روشن اسم می‌آورد. حسن روشن در خصوص اظهارات حاجیلو گفت:

نمی‌دانم چرا حاجیلو چنین صحبتی را کرده، شاید او من را نمی‌شناسد! شما تا به حال کی دیده اید من شفاف حرف نزنم؟

حسن روشن افزود:

خود حاجیلو منظور من را خوب متوجه شده، اما ظاهرا نخواسته به روی خودش بیاورد. اما حالا که او اینگونه گفته من هم می‌گویم آقای حاجیلو، من می‌خواستم فقط به خودت بگویم با چه افرادی کار نکن، اما حالا می‌گویم آقایان ابوالفضل قدیمی پور و داوود جباری را از دور و اطراف خودت دور کن. از این واضح‌تر بگویم؟

بیشتر بخوانید:زرینچه: عده‌ای خط می‌گیرند تا استقلال به حاشیه برود

پیشکسوت تیم استقلال تاکید کرد:

این عزیزان خرج آکادمی را در زمانی که بودند می‌دادند، ولی بچه خودشان در آکادمی بود و فیکس بازی می‌کرد. من اصلا دوست ندارم حرفی بزنم و فکر می‌کنم حاجیلو خوب متوجه شده منظور من چیست. اگر او دوست دارد من شفاف‌تر حرف بزنم بگوید مطمئن باشد شفاف‌تر از این حرف خواهم زد.

حسن روشن تاکید کرد:

او درباره من و رضا رجبی صحبت کرده، ولی خودش هم م‌داند که رجبی کارش چیز دیگری بود و در واقع از خودش چیزی نداشت. یک روز هم به خاطر علی آقای پروین با او سلام و علیک کردم و تمام شد و رفت. حرف من این است آقای حاجیلوی عزیز شما که احتیاج نداری چرا دنبال چنین افراد هستی؟ چرا یک غیر استقلالی باید سرپرست جوانان باشد؟ شما که وضع مالی‌ات خوب است دنبال این افراد نرو.

حسن روشن در پایان گفت:

فکر می‌کنم الان واضح صحبت کرده ام یا شاید حاجیلو فکر می‌کرده من از او می‌ترسم؟

درگیری دوبازیکن باشگاه استقلال و واکنش باشگاه

باشگاه استقلال نسبت به خبر درگیری دو بازیکن تیمش در جریان بازی دوستانه با پیکان واکنش نشان داد.

 سایت باشگاه استقلال نوشت:برخی رسانه ها مدعی شده‌اند که در بازی تدارکاتی میان پیکان و استقلال درگیری لفظی میان تبریزی و قائدی شکل گرفته و حتی این دو به یکدیگر فحاشی کرده‌اند، باشگاه استقلال ادعای فوق را تکذیب می‌کند.

 

کرداورنده:معین کرمی