چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۵۱

ساخت مسکن از عهده ما خارج شده است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارکرد: ساخت مسکن با وضعیت اقتصادی خانوار گره خورده و به همین دلیل حل آن از عهده ما خارج است.


ساخت مسکن از عهده ما خارج شده است

به گزارش تيتربرتر به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان در مراسم معارفه مدیر حراست شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: علیرغم اینکه تحقق بازآفرینی و تولید مسکن بدون داشتن بدنه اجرایی در استان ها و بدون داشتن نقش در انتخاب مدیران کار بسیار دشواری است اما با تکیه بر روحیه و توان انقلابی این امر را مجدانه پیگیری می کنیم.   

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: به دنبال شیوه و برنامه ای هستیم که بدون اعتبارات بودجه ای دولت بتوانیم تحقق بازآفرینی شهری را میسر کنیم.

وی گفت: هدف از تشکیل هیئت های اجرایی در استان ها درگیر کردن مدیریت شهری در حوزه بازآفرینی است زیرا متصدی کردن و انتظار تامین منابع از سوی دولت کار اشتباهی است.

پژمان تاکید کرد: موضوعات محلی باید با توان و استطاعت محلی و با تکیه بر ظرفیت های مناطق مختلف حل شود و دولت به تنهایی توان و استطاعت این کار را نخواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مطمئنا در آینده بیش از حد انتظار، برنامه بازآفرینی و تولید مسکن را پیش می بریم و کندی بازآفرینی را سرعت می بخشیم.

وی با اشاره به اینکه در شرکت بازآفرینی شهری ایران ایده های بسیاری وجود دارد، گفت: همه اختیارات دست ما نیست و چنانچه روحیه جهادی و انقلابی در همه نهادها وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تشریفات و نظارت های دست و پا گیر، بیان کرد: باید به اقتضائات مختلف در زمینه پیشبرد فعالیت ها توجه کرد و دغدغه های و موانع را از سر راه برداشت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: اختیار شرکت بازآفرینی شهری در انجام امور بسیار محدود است که این موضوع اجرای برنامه بازآفرینی شهری را با کندی رو به رو کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن کاری فنی و حرفه ای است که همه امکانات و لوازم آن در کشور موجود است، گفت: تنها دلیلی که توفیقی در این موضوع وجود ندارد این است که ساخت مسکن با وضعیت اقتصادی خانوار گره خورده و به همین دلیل هم حل آن از عهده ما خارج است.

پژمان گفت: ما قادر نیستم نامعادله قیمت تمام شده یک واحد مسکونی با جیب خالی مردم را حل کنیم و فقدان اشتغال و درآمد کافی در تمام حوزه ها به ویژه تأمین مسکن دردسرساز شده است که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.