چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۱۲

فناوری تشخیص چهره آمازون اکنون ترس را هم تشخیص می‌دهد

شرکت آمازون اخیرا اعلام کرده در نرم‌افزار جنجالی تشخیص چهره خود موسوم به "رکوگنیشن"(Rekognition) تغییراتی اعمال کرده و بنابر این نرم افزار اکنون می‌تواند احساس ترس را نیز از روی چهره افراد شناسایی کند.


فناوری تشخیص چهره

به گزارش تيتربرتر و به نقل از سی.ان.بی.سی، فناوری تشخیص چهره آمازون که "رکوگنیشن"(Rekognition) نام دارد، در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. نرم‌افزار رکوگنیشن، به شناسایی افراد مورد نظر در میان مجموعه‌ای از میلیون‌ها چهره کمک می‌کند.

نرم افزار رکوگنیشن یکی از سرویس‌های متعدد ابری "خدمات وب آمازون"(AWS) است که برای توسعه دهندگان در دسترس است. این نرم افزار که تاکنون قادر به تجزیه و تحلیل چهره و تحلیل احساساتی مانند شادی، ناراحتی، عصبانیت، شگفت زدگی، انزجار، آرامش و سردرگمی از چهره افراد بود اکنون با تغییرات و توسعه قادر به تشخیص احساس ترس در افراد نیز است. این نرم افزار از هوش مصنوعی برای یادگیری و پردازش داده‌ها استفاده می‌کند.

این غول فناوری اعلام کرد علاوه بر اعمال تغییراتی در بخش پردازش این نرم افزار، اکنون دقت و عملکرد این نرم افزار در قابلیت‌های تحلیل چهره مانند شناسایی جنسیت، احساسات و رده سنی نیز بهبود یافته است.

قابل ذکر است آمازون تنها شرکت فعال در زمینه توسعه فناوری تشخیص چهره نیست و شرکت‌های دیگری ازجمله "مایکروسافت"(Microsoft)، "افکتیوا"(Affectiva) و "کایروس"(Kairos) از رقبای آن در این زمینه به شما می‌روند.