چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۸

بورس انتخاب نخست هوش‌سرمایه برای خرج نقدینگی/ نیم‌نگاه خودرویی‌ها به تجدید ارزیابی‌ها

به دلیل تصمیماتی که در فضای جهانی رخ‌داده است، بازارهای جهانی با رشد مناسبی رو به ور شده و بورس ایران نیز پس از هفته‌ها رکود وارد فاز مثبت شد.

کورش شمس مدیرعامل شرکت سبد گردان پاداش سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد چرایی سبزپوش بودن بازار در روز آتی گفت: به‌هرحال پس از روزها رکود و کاهش قیمت‌های جهانی، امروز بازار به یک سطح حمایتی مناسب رسید و نفت ۵درصد رشد را تجربه کرد ضمن آنکه اخبار گوناگونی از توافق میان آمریکا و چین و به تعویق افتادن جنگ تجاری میان این دو کشور اثر مثبتی بر بازارهای جهانی گذاشت.

وی ادامه داد: بازار سرمایه ما بازار به‌شدت هوشمندی شده و تمامی اتفاقات جهانی بر روی اعداد و ارقام و شاخص‌های بازار تأثیر مثبتی می‌گذارد.

شمس تأکید کرد: بورس در سال۹۸ همچنان گزینه اول سرمایه‌گذاری میان سایر بازارها است و سایر بازارها تقریباً شرایط رکودی دارند.

وی افزود: سهم‌هایی که EPSخوبی می‌سازند، فروش‌های خوبی را ثبت می‌کنند مثل سهام پتروشیمی‌ها و البته صنعت فولاد که به نظرم می‌توانند پیشروی بازار باشند و البته پالایش‌ها هم در این زمره قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت سبد گردان پاداش سرمایه خاطرنشان کرد: تجدید ارزیابی‌ها در سال 98 موضوع مهمی است که می‌تواند به شرکت‌های خودرویی کمک خوبی بکند.