چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳

پیام تبریک مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت 

پیام تبریک مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت 
 حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با صدور پیامی، فرا رسیدن دهه  ولایت را تبریک گفت.

درپیام حجت الاسلام صادقی  آمده است:

«مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِی بْنُ أَبی طالِبٍ أَخی وَ وَصِیّی، وَ مُوالاتُهُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَی؛ هر آن که من سرپرست اویم، این علی سرپرست اوست. و او علی بن ابی طالب است؛ برادر و وصی من که سرپرستی و ولایت او حکمی است از سوی خدا که بر من فرستاده شده است.» خطبه غدیر

قرب الهی و خشنود کردن خداوند همواره از آرمان های انسان هایی ست که به غایت بندگی و سرسپردگی الهی دلباخته اند. و چه بهانه ای ارزشمندتر از عید قربان تا آنها نشان دهند که با گسست از رنگ و بوی تعلقات دنیوی اطاعت مطلق از رب العالمین را سرلوحه کارهای خود قرار می دهند غدیر پرشکوه ترین و زیباترین جلوه ولایت  و روز تداوم رسالت انبیاء حق در ولایت علی علیه السلام و عید عهد، پیمان و میثاق است .

و چه زیباست که این عید سعید آغازگر دهه ای ست که به عید غدیر ختم می شود. دهه ای که امامت و ولایت را به هم پیوند می زند. بدون شک آرمان غدیر با نهادن دست انسان در دست ولی خدا، انسان ها را در راه رهایی از شیاطین بیمه می کند که همانا درسی ست که آنها از عید قربان گرفته اند.

عید قربان؛ عید بندگی و اطاعت خداست که فرمانی بزرگ را به بشریت داد تا بندگی و فرمانبرداری او را در امتحانی بزرگ بسنجد و فرصتی برای رشد اخلاص و توجه به بندگی به او بدهد. عید قربان؛ عید پیروزی بندگی و وظیفه بر غریضه است؛ آنجا که خداوند به پیامبرش دستور می دهد تا در امتحانی بزرگ فرزند خود را قربانی کند و نبی خدا در این دوراهی فرزند و وظیفه الهی، وظیفه الهی را برمی گزیند.

انسان در این روز بزرگ تعبد و پرستش معبود را به نمایش می گذارد و می خواند آنچه که شایسته پروردگار عالمیان است. بنده پاک سازی دل را در این فرصت بزرگ تجربه می کند. فرصتی که خداوند در اختیارش قرار داده تا با اخلاص و شکوه به درگاهش نزدیک تر شود.

و چه خوش نام نهاده اند فرصت بین این دو جشن بزرگ الهی را به عنوان عید ولایت. خداوند در این فرصت نعمت را بر انسان تمام کرد و وظیفه اطاعت از ولایت را بر دوش او نهاد تا مهم‌ترین نعمتش، یعنی راهنما را از کف ندهد.

 در ادامه پیام آمده است فرصت دهه ولایت فرصت  مغتنمی است برای تجدید بیعت با آرمان های ولایت فقیه که به حق این جایگاه مهم و کلیدی در نظام اسلامی، نشات گرفته از فرمان خداوند در غدیر برای راهنمایی و هدایت جامعه اسلامی است.

در دین مقدس اسلام ایام ا... همواره چراغ راه سعادت انسان ها بوده و رسالت پیامبران و امامان در بزرگداشت این ایام ا... به منصه ظهور می رسد. از مقدس ترین ایام که مایه مباهات ما مسلمانان می باشد اعیاد شریف قربان و غدیر است و چه زیبا ایام بین این دو عید سعید را رهبر فرزانه انقلاب دهه ولایت و عیدا...الاکبر نامگذاری فرمودند.

این دهه نشان می دهد که بزرگترین عامل سعادت دنیا و آخرت پیروی از ولایت است و در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملّت مسلمان ما با وحدت و همدلی، پیروی از ولایت و پیام غدیر و تبعیت از رهبری، به دستاوردهای بالائی رسیده اند. 

 اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و بندگی ، فرا رسیدن موسم رستگاری حج و اعیاد بزرگ و خجسته قربان، غدیر و دهه امامت و ولایت را به عموم ملت شریف ایران، مردم ولایتمدار و خداجوی  اصفهان  تبریک  و تهنیت عرض نموده آرزومندم تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت(مدظله العالی)، دهه ای سرشار از توفیق و سلامتی و برکت پیش رو داشته باشیم.