چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳

بختیار: احیای کارت سوخت نقش موثری در جلوگیری از قاچاق سوخت دارد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با تاکید بر اینکه هدف از احیای کارت های سوخت نظارت و کنترل قاچاق سوخت است، گفت: کارت سوخت هوشمند یک ابزار نظارت خوبی است که از لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری یک سامانه جامع و کامل است و می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از قاچاق سوخت داشته باشد.


کارت سوخت قاچاق

علی بختیار با اشاره به آغاز سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت بیان کرد: اکنون جایگاه های سوخت آمادگی لازم را برای سوخت گیری از طریق کارت سوخت دارند. تا زمانی که همه مردم کارت سوخت خود را دریافت کنند می توانند از طریق کارت های موجود در جایگاه ها سوخت گیری داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: هدف از احیای کارت سوخت نظارت و کنترل قاچاق سوخت است. مسئولان کشور علاوه بر مدیریت قیمت سوخت وظیفه دارند در مقابل قاچاق سوخت بایستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اینکه حجم زیادی از گازوئیل و بنزین از کشور قاچاق می شود یک ضعف بزرگی است و باید با استفاده از تکنولوژی های نوین و ابزارهای روز دنیا جلوی آن را بگیریم. کارت سوخت هوشمند یک ابزار نظارت خوبی است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری یک سامانه جامع و کامل است و می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از قاچاق سوخت داشته باشد.

بختیار در ادامه تاکید کرد: مجلس در جلسه غیر علنی ضمن مخالفت با افزایش قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین، استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت گیری را تصویب کرد. خوشبختانه برحسب اطلاعاتی که ما داریم تاکنون در سوخت گیری از طریق کارت سوخت مشکل خاصی برای مردم وجود ندارد و به روال عادی کار در حال انجام است.