چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۳۶

سعیدی: عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه «در کشور عدالت آموزشی نداریم» گفت: شانس بدست آوردن رتبه‌های بهتر در کنکور در میان دانش آموزان در شهرهای بزرگ به دلیل مافیای کنکور بیشتر است که باید این چرخه باطل را قطع کرد.


حضور فاطمه سعیدی در ایسنا

فاطمه سعیدی در واکنش به اظهارات اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این‌که رتبه‌های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد و مربوط به استعداد شخصی و تلاش دانش‌آموزان است، اظهار کرد: عدالت آموزشی و بهره‌مندی دانش‌آموزان در سراسر کشور از امکانات مساوی برای رشد و پیشرفت دغدغه‌ای نیست که بتوان با بهانه جویی از آن شانه خالی کرد.

وی با تاکید بر اینکه «وظیفه ما توزیع عادلانه امکانات در کشور است» افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که در شهرهای بزرگ به دلیل حضور مافیای کنکور و معلمان با تجربه‌تر شانس موفقیت دانش آموزان در کنکور بیشتر است. باید این چرخه باطل را قطع کنیم.

به گفته سعیدی حضور فعال معلمان با تجربه، توزیع امکانات و حتی تبعیض مثبت برای مناطق محروم ابزارهایی است که می‌تواند ما را تا حدودی به عدالت نزدیک کند. موضوعی که به همکاری وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم، نهادهای فرادستی و مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد که با توجه به نبود عدالت آموزشی در کشور باید با حذف کنکور و تدوین ساز و کارهای پیش‌بینی شده به سمت نقطه مطلوب حرکت کرد.