شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱
روش های طب سنتی برای درمان درد مفاصل:

درمان درد مفاصل با مصرف انجیر

درمان درد مفاصل با مصرف انجیل توسط طب سنتی توصیه می شود.
تیتربرتر؛ یک کارشناس طب سنتی با بیان اینکه انجیر بوی بد دهان را از بین می‌برد, گفت: انجیر استخوان‌ها را محکم می‌کند, نشاط‌آور و فرح‌بخش است؛ برای کودکان لاغر, افراد کم‌خون و زنان باردار نیز غذای مفیدی است.

 سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره خواص درمانی انجیر از منظر طب سنتی و روایات اظهار داشت: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که انجیر میوه بهشتی است, آن را بخورید که بواسیر را درمان می‌کند و ورم مفاصل را بهبود می‌بخشد.

www.titrebartar.com

روشهای درمان درد مفاصل با تجویز طب سنتی


به‌گفته وی از امام صادق(ع) نقل شده است که انجیر بخارات را از بین می‌برد و استخوان‌ها را محکم, مو را تقویت می‌کند و بیماری را از بین می‌برد تا جایی که احتیاجی به دارو نباشد.

این کارشناس طب سنتی افزود: از امام رضا(ع) نقل شده است که انجیر بوی بد دهان را از بین می‌برد, استخوان‌ها را محکم می‌کند. در حدیث دیگر آمده است که هرکس که بخواهد دلش رقیق و نرم شود انجیر بخورد.

علوی ادامه داد: انجیر دارای مواد قندی فراوان است که به رفع ضعف و بی‌حالی کمک می‌کند، همچنین خاصیت لینت مزاج دارد که برای پاکسازی روده‌ها از مواد زائد مفید است، همچنین سیستم گوارش و معده را پاکسازی می‌کند و یبوست را از بین می‌برد.

وی گفت: انجیر نشاط‌آور و فرح‌بخش است و برای افرادی که دارای مشکلات روح و روان هستند مفید است، همچنین انجیر غذای سلاطین بوده است چرا که ارزش غذایی آن بسیار بالاست و مصرف آن همه مواد ضروری بدن را تأمین می‌کند.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: انجیر برای ناقهین و کسانی که دچار ضعف عمومی هستند, افراد کم‌خون, کودکان, زنان باردار و پیران غذای بسیار مناسبی است. انجیر به چاق شدن کودکان ضعیف و لاغر کمک می‌کند برای این کار بهتر است که چند عدد انجیر را هرشب در عرق انیسون خیسانده و صبح ناشتا مصرف کنند چرا که انجیر مجاری جذب غذا را باز می‌کند.