چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۶:۰۳

برترین سخت‌افزار‌های معرفی‌ شده در کامپیوتکس ۲۰۱۹

سالانه نمایشگاه‌های مختلفی در ابعاد جهانی برای فناوری‌های جدید برگزار می‌شود که یکی از معروف‌ترین آن‌ها نمایشگاه کامپیوتکس (Computex) است.

برترین‌ها: دنیای فناوری‌های نوین جذابیت خاصی دارد و سلاطین تکنولوژی هر سال محصولات مختلفی عرضه می‌کنند که نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیاری را در این محصولات شاهد هستیم. به همین دلیل نیز سالانه نمایشگاه‌های مختلفی در ابعاد جهانی برای فناوری‌های جدید برگزار می‌شود که یکی از معروف‌ترین آن‌ها نمایشگاه کامپیوتکس (Computex) است.

این نمایشگاه سالانه در تایوان برگزار می‌شود و چندی پیش نیز شاهد برگزاری کامپیوتکس ۲۰۱۹ بودیم و همان‌گونه که انتظار می‌رفت سلاطین فناوری جدیدترین دستاورد‌های خود را در این مراسم به نمایش گذاشتند که این محصولات یکی از دیگری جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. اما در بین این محصولات، شاهد سخت‌افزار‌های بسیار قدرتمند و محصولات عجیب و غریبی نیز بودیم که خاص بودن این محصولات باعث جذابیت بیشتر آن‌ها شده بود.

از آنجایی که کامپیوتکس ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، خالی از لطف نیست اگر به‌عنوان جمع‌بندی نگاهی به سخت‌افزار‌های قدرتمند و عجیبی داشته باشیم که در این رویداد مهم معرفی شدند.

کامپیوتری بسیار پیشرفته که ظاهراً از قرون وسطی آمده است

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

این کامپیوتر جالب و عجیب در نمایشگاه با نام «مسافر زمان» رونمایی شد و انتخاب چنین نامی از ظاهر قدیمی این کامپیوتر گرفته شده است. کیسی که این کامپیوتر در آن قرار گرفته طراحی همانند میز‌های قدیمی دارد و ظاهر آن نیز به گونه‌ای است که لوازم دزدان دریایی را در ذهن حکایت می‌کند.

طراح این کامپیوتر جالب ران لی کریستیناسون (Ron Lee Christinason) نام دارد و کاملاً مشخص است که برای ساخت چنین کامپیوتری از فیلم‌های علمی تخیلی و افسانه‌های دنیای پریان الهام گرفته است. جالب اینجاست به‌رغم ظاهر بسیار قدیمیِ این کیس، در داخل آن با سخت‌افزار‌های پیشرفته‌ای طرف هستیم که از جدیدترین فناوری‌های دنیا بهره گرفته‌اند و با سیستم خنک‌کنندگی مایع در این کیس قرون‌وسطایی سر و کار داریم.

کامپیوتر دوچرخه‌ای

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

این کامپیوتر محصول شرکتی با نام اِنِرمکس (Enermax) است و با دوچرخه‌ای طرف هستیم که داخل آن به زیبایی یک کامپیوتر جمع و جور قرار گرفته است. معلوم نیست شرکت سازنده از ساخت این کامپیوتر دوچرخه‌ای چه هدفی را دنبال می‌کند، اما مطمئن هستیم ایده ساخت آن برای افرادی که مدت زمان زیادی را پشت کامپیوتر می‌نشینند جالب خواهد بود چرا که به راحتی سوار این دوچرخه کامپیوتری می‌شوند و هرجایی که دلشان خواست می‌روند و با کامپیوتر مشغول به انجام کارهایشان می‌شوند.

به این ترتیب با کامپیوتر دوچرخه‌ای عملاً می‌توان با یک تیر دو نشان را هدف گرفت و در کنار ورزش و دوچرخه سواری، از دنیای کامپیوتر و فناوری نیز عقب نماند.

کامپیوتر عقربی

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

ابهتی که عقرب دارد، قدرت و توانمندی را در ذهن تداعی می‌کند و به همین دلیل نیز در کامپیوتکس ۲۰۱۹ چشم‌مان به کامپیوتری افتاد که کیس آن همانند یک عقرب تا دندان مسلح طراحی شده است. دلیل ساخت چنین کامپیوتری مشخص نشد، اما جالب است بدانید با کامپیوتر بسیار قدرتمندی طرف هستیم که یک کارت گرافیک آر. تی. ایکس ۲۰۸۰ در آن حضور دارد و به حافظه اس. اس. دی با ظرفیت یک ترابایت مجهز است.

به لطف چنین سخت‌افزاری مطمئن هستیم این کامپیوتر عقربی، بازی‌های ویدئویی را با بالاترین گرافیک ممکن اجرا می‌کند و بدون شک گیمر‌ها برای داشتن این کامپیوتر قدرمند با طراحی مخوف و عقربی سر و دست می‌شکنند.

کامپیوتری شبیه به یک اسلحه لیرزی

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

بدون شک اگر اهل بازی‌های ویدئویی باشید، بازی فاینال فانتزی (Final Fantasy) را می‌شناسید و طراحی این کامپیوتر که شبیه به یکی از اسلحه‌های لیزری این مجموعه بازی‌ها طراحی شده کاملاً برای شما آشنا است.

در کامپیوتکس ۲۰۱۹ اشاره‌ای به سخت‌افزار این کامپیوتر عجیب و جالب نشد، اما مطمئن هستیم از کامپیوتری صحبت می‌کنیم که جدیدترین بازی‌های ویدئویی دنیا را با بالاترین کیفیت اجرا می‌کند.

کامپیوتری که هرگز داغ نمی‌شود

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

گرما دشمن شماره یک تجهیزات الکترونیک است و کامپیوتر‌ها نیز به دلیل سخت‌افزار قدرمندی که دارند از گرم شدن در امان نیستند و همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید گرم‌شدن کامپیوتر همانا و از بین رفتن آن همانا!

به همین دلیل در کامپیوتکس ۲۰۱۹ شاهد رونمایی رایانه‌ای بودیم که دو سیستم خنک‌کنندگی مستقل دارد و به هر اندازه هم که در حین اجرای بازی‌های سنگین رایانه‌ای از این کامپیوتر کار بکشید خم به ابرو نمی‌آورد و گرم نمی‌شود. با این حساب می‌توان گفت این کامپیوتر باب میل گیمر‌هایی است که ساعت‌های زیادی پشت کامپیوتر می‌نشینند و نمی‌خواهند در طول این ساعت‌ها نگران گرم‌شدن بیش از حد کامپیوتر عزیزتر از جان‌شان باشند.

کامپیوتری کوچک با طراحی جذاب و فضایی که سخت‌افزار قوی دارد

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

این کامپیوتر کوچک و جمع و جور ساخت دست شرکت چینی Bykski است و اگر به‌بحث سیستم‌های سرمایشی در تجهیزات الکترونیک علاقه داشته باشید حتماً به‌خوبی درجریان هستید که این شرکت ید طولایی در ساخت سیستم‌های خنک‌کننده برای محصولات دیجیتال دارد.

به همین دلیل نیز در این قسمت به کامپیوتری کوچک و جالب رسیدیم که طراحی آن بسیار آینده‌نگرانه و فضایی به‌نظر می‌رسد و به‌رغم این طراحی کوچک و جمع جور در قلب آن یک پردازنده بسیار قدرتمند i۹ در کنار کارت گرافیک آر. ایکس ۵۸۰ قرار گرفته است. شرکت Bykski با ساخت این کامپیوتر قصد داشت تا در کامپیوتکس ۲۰۱۹ قدرت سیستم‌های خنک‌کنندگی این برند را به رخ بازدید‌کننده‌ها و رقبا بکشد.

قدرت‌نمایی ایسوس با کومینو اُتو (Comino Otto)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

ایسوس حسابی هوای گیمر‌ها را دارد و محصولات مختلفی را برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی کرد، یکی از این محصولات که از دیگر تجهیزات ایسوس عجیب‌تر و جالب‌تر به نظر می‌رسد، محصولی با نام کومینو اُتو است که طراحی پیشرفته و جالبی دارد و از سخت‌افزار‌های قدرتمندی نیز بهره می‌گیرد.

کومینو اُتو در‌واقع یک ایستگاه گیم (Game Station)، است و از پردازنده i۹ به همراه کارت گرافیک آر. تی. ایکس ۲۰۸۰ و حافظه اس. اس. دی با ظرفیت ۱‍ ترابایت بهره می‌گیرد. حضور این تجهیزات قدرتمند در کومینو اتو از قدرت این محصول حکایت دارد و از محصولی صحبت می‌کنیم که به‌راحتی پرگرافیک‌ترین بازی‌های ۲۰۱۹ را اجرا می‌کند. این محصول به‌رغم ابعاد کوچکی که دارد از سیستم خنک‌کنندگی بسیار پیشرفته‌ای نیز بهره می‌گیرد تا در حین اجرای بازی‌ها دچار گرما و مشکل نشود.

کامپیوتری با طراحی اهرام مصر

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

شرکت آزا (Azza) در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ یک کیس بسیار جالب را معرفی کرد که گزینه خوبی برای علاقه‌مندان به تمدن مصر باستان به‌نظر می‌رسد. این کیس طراحی همانند اهرام مصر دارد و قسمت بیرونی آن شیشه‌ای طراحی شده تا قطعاتی داخلی آن از بیرون با نمایی جذاب دیده شوند. از طرف دیگر برای جذابیت بیشتر، در این کیس شاهد نورپردازی داخلی نیز هستیم که ظاهری اینده‌نگرانه و جذاب به این محصول می‌دهد.

در کنار این موارد شرکت آزا از سیستم خنک‌کنندگی مایع به‌خصوصی را نیز در این کامپیوتر به‌خدمت گرفته تا در حین کار نگران گرم‌شدن بیش از حد این محصول نباشیم.

کامپیوتری با ظاهری مانند یک جعبه یخ

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

همان‌گونه که اشاره کردیم شرکت‌های سازنده سخت‌افزار‌های کامپیوتری دائم در حال ابداع روش‌های جدیدی برای خنک‌نگه‌داشتن بهتر کامپیوتر‌های خود هستند. در همین راستا به کامپیوتر بسیار جالبی برخوردیم که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ با نام «جعبه یخ» (Ice Cube)، شناخته می‌شد و ظاهر آن هم دقیقاً شبیه به یک جعبه یخ بود. این کامپیوتر توسط اِلمورلَب (ElmorLab) طراحی شده و جالب است بدانید برای خنک‌کردن آن از گاز نیتروژن کمک گرفته شده است.

به لطف چنین فناوری، این کیس می‌تواند سخت‌افزار بسیار قدرتمند داخل خود را تا دمای منهای ۵۰ درجه زیر صفر، خنک نگه دارد.

کامپیوتری اختصاصی برای بازی APEX LEGENDS

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

تجربه نشان داده است در نمایشگاه‌های کامپیوتر شاهد کیس‌های مختلفی هستیم که بر اساس بازی‌ها طراحی شده‌اند، در کامپیوتکس ۲۰۱۹ نیز چشم‌مان به جمال کامپیوتری روشن شد که بر اساس بازی معروف APEX LEGENDS طراحی شده است. اگز از طرفداران این بازی باشید از ظرافت‌هایی که در طراحی کیس این کامپیوتر اعمال شده تجعب خواهید کرد و مطمئن هستیم طرفداران دوآتشه بازی APEX LEGENDS آرزوی داشتن چنین کامپیوتری را در سر دارند.

کامپیوتری با کیس عجیب و فضایی

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

کامپیوتری که از آن صحبت می‌کنیم محصول دست شرکت InWin است و با کامپیوتری سر و کار داریم که در اولین نگاه به کیس آن، فیلم‌های علمی‌تخیلی «بیگانه‌ها» (Aliens) در ذهن تداعی می‌شود. این کامپیوتر به رغم ظاهر‌ی که دارد، محصولی سبک وزن و خوش حمل است و بعید می‌دانیم کاربران معمولی از گذاشتن چنین کیس عجیب و غریبی روی میز کامپیوتر خود لذت ببرند، اما بدون شک طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی از مشتریان درجه یک این کامپیوتر به‌حساب می‌آیند.

کامپیوتری که یک برجک توپخانه روی آن نصب شده است

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

کامپیوتر‌هایی که اختصاصا برای بازی طراحی می‌شوند باید به لحاظ بصری نیز ابهت بازی‌های ویدئویی را داشته باشند و هیچ چیزی بهتر از این نیست که یک برجک توپخانه روی کیس کامپیوتر نصب شود. چنین ایده‌ای را در کامپیوتکس ۲۰۱۹ شاهد بودیم و به کامپیوتری برخوردیم که برای اجرای بهترین بازی‌های روز دنیا طراحی شده و یک برجک توپخانه نیز روی کیس آن حضور دارد.

ناگفته نماند این برجک قابلیت خاصی ندارد و تنها جنبه زیبایی و جذابیت به این کیس اضافه می‌کند.

کامپیوتری با کیسی شیبه به ماشین‌تحریر

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

انصافاً باید اعتراف کرد ماشین‌تحریر یکی از نماد‌هادی اوایل سده بیستم میلادی شناخته می‌شود و صدای کلید‌های ماشین‌تحریر هنوز هم در گوش افرادی که از این وسیله استفاده کرده‌اند باقی‌مانده است. این روز‌ها هیچ‌کاری از دست ماشین‌تحریر‌ها بر نمی‌آید و به تاریخ پیوسته‌اند، اما جالب است بدانید هنوز هم ماشین‌تحریر‌ها طرفداران زیادی دارند که یکی از معروف‌ترین این طرفداران را می‌توان تام هنکس نام برد که کلکسیونی از ماشین‌تحریر دارد و کتاب داستانی نیز با نام «ماشین تحریر عجیب» توسط تام هنکس نوشته شده است.

در کامپیوتکس ۲۰۱۹ چشم‌مان به کامپیوتری افتاد که کیس آن دقیقاً شبیه به ماشین‌تحریر‌های قدیمی و شیک الهام گرفته شده است و گزینه مناسبی برای افرادی است که هنوز هم خاطره‌های خوشی از ماشین‌تحریر‌ها دارند. به این ترتیب مطمئن هستیم اگر چشم تام هنکس به این کامپیوتر بیافتد، بدون شک آن را به کلکسیون ماشین‌تحریر‌های خود اضافه خواهد کرد.

کامپیوتری با قطعات آلومینیومی و خنک‌کنندگی مایع

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

بیشتر قطعات کامپیوتر بلِید ایکس (Blade-X) از آلومینیوم ساخته شده و این قطعات از سیستم خنک‌کنندگی مایع بهره می‌گیرند تا در حین انجام پردازش‌های سنگین، همچنان خنک باقی بمانند. مادربورد و تجهیزات داخلی این کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده که هوا در تمام قسمت‌ها جریان پیدا کند و هیچ نگرانی برای گرم‌شدن وجود نداشته باشد.

کامپیوتری با سرمایی از جنس قطب‌شمال

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

کامپیوتری که از آن صحبت می‌کنیم یکی دیگر از محصولاتی است که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شد و خیال گیمر‌ها را برای حرارت بیش از حد سیستم جمع می‌کند. این کامپیوتر به لحاظ طراحی به‌اندازه‌ای جالب و منحصر به‌فرد بود که بیشتر حاضرینِ در این نمایشگاه، به راحتی از کنار آن عبور نمی‌کردند و مدتی به تماشای این غول قدرتمند و خنک می‌نشستند.

کامپیوتری مخصوص علاقه‌مندان بازی تاج و تخت

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

دنریس تارگرین در بازی تاج و تخت هفت اقلیم را زیر پا گذاشت و شخصیت‌های بزرگی مجبور شدند جلوی قدرت دنریس زانو بزنند، به همین دلیل در دنیای فناوری نیز شاهد کامپیوتری هستیم که بر اساس تخت معروف سریال بازی تاج و تخت ساخته شده است. این کامپیوتر به لحاظ سخت‌افزار نیز به تجهیزات بسیار قدرتمندی مجهز است و گیمر‌ها با زانو زدن جلوی این کامپیوترِ قدرتمند، توان پردازش گرافیکی آن را ستایش خواهند کرد.

مانیتور مخصوص گیمر‌های حرفه‌ای PG۲۷UQX ایسوس

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

این نمایشگر، اولین مانیتور مینی ال. ای. دی دنیا است که از جانب ایسوس در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شد. فناوری جی. سینک (G-Sync) با میزان ۵۷۶ نقطه نورپشت‌زمینه مشکی را در این مانیتور شاهد هستیم که تصاویر HDR را با بالاترین کیفیت ممکن نمایش می‌دهد. جالب است بدانید دیگر مانیتور‌های همرده از مقدار ۳۸۴ نقطه نورپشت‌زمینه مشکی بهره می‌برند که با این حساب می‌توان مانیتور جدید ایسوس را یک سر و گردن بالاتر از رقبا دانست.

مادربورد گیگابایت X۵۷۰ Aorus Xtreme

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

شرک گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ تمام علاقه‌مندان به گیم‌های جدید را انگشت به دهان باقی گذاشت. این مادربورد دقیقاً همان چیزی است که گیمر‌های حرفه‌ای چشم انتظار آن بودند و وای‌فای نسخه ۶ با پهنای باند ۱۰ گیگابایت را درکنار درگاه PCIe M.۲ سه‌گانه نسخه ۴.۰ می‌توان از مهم‌ترین ویژگی‌های مادربورد X۵۷۰ Aorus Xtreme گیگابایت نام برد.

مادربورد ام. اس. آی Prestige X۵۷۰ Creation

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

ام. اس. آی مادربوردی بسیار پیشرفته و قدرتمند را برای کاربران حرفه‌ای در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی کرد، این مانیتور به لحاظ فنی پاسخگوی نیاز حرفه‌ای‌ترین کاربرانِ دنیای فناوری است و پشتیبانی از بیشترین ظرفیت حافظه، امکانات شبکه حرفه‌ای، وای‌فای نسخه ۶ با ۱۰ گیگابایت پهنای باند و چندین پورت یو. اس. بی نسخه ۳.۰ را می‌توان از ویژگی‌های برتر مادربورد ر Prestige X۵۷۰ Creation ام. اس. آی دانست. جالب اینجاست که این مادربورد به لحاظ زیباشناختی نیز طراحی زیبایی دارد و بدون شک با یکی از حرفه‌ای‌ترین مادربورد‌های سال ۲۰۱۹ طرف هستیم.

پردازنده ای. ام. دی AMD Ryzen ۹، ۳۹۰۰X

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

هزار و یک محصول پیشرفته و جذاب را در کامپیوتکس ۲۰۱۹ شاهد بودیم، اما انصافاً باید اعتراف کرد در میان این محصولات، کاربران بیشتر از همه چشم‌انتظار رونمایی پردازنده جدید AMD Ryzen ۹، ۳۹۰۰X بودند. خوشبختانه ای. ام. دی به قول خود وفا کرد و پردازنده‌ای قدرتمند را معرفی کرد که ۱۲ هسته و ۲۴ تِرد (Thread) دارد. این پردازنده به لحاظ قیمت نیز حر‌ف‌های زیادی برای گفتن دارد و مطمئن هستیم کاربران زیادی از این پردازنده قدرمند و کم‌مصرف استقبال خواهند کرد.

کامپیوتر رومیزی پرستیژ پی‌۱۰۰ ام. اس. آی (MSI Prestige P۱۰۰)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

تجربه نشان داده برند ام. اس. آی علاقه زیادی به فناوری‌های مورد استفاده در دفاتر کاری دارد و به همین دلیل نیز تاکنون طیف گسترده‌ای از کامپیوتر‌های All in One را از ام. اس. آی شاهد بودیم، در کامپیوتکس ۲۰۱۹ نیز ام. اس. آی از کامپیوتر رومیزی پرستیژ پی ۱۰۰ رونمایی کرد که نه‌تن‌ها از ظاهری شیک و جذاب برخوردار است، بلکه سخت‌افزار قدرتمندی نیز دارد. این کامپیوتر به پردازنده Intel Core i۹-۹۹۰۰K مجهز است و از کارت گرافیک بسیار حرفه‌ای GeForce RTX ۲۰۸۰ Ti بهره می‌برد.

ام. اس. آی برای این کامپیوتر رومیزی چیزی کم نگذاشته و ۶۴ گیگابایت رم در این محصول تعبیه شده تا با یکی از قدرتمند‌ترین کامپیوتر‌های رومیزی ام. اس. آی طرف باشیم.

سیستم خنک‌کننده هایدرو ایکس (Corsair Hydro X)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

سلانه‌سلانه به پایان نسل هشتم کنسول‌های بازی نزدیک می‌شویم و پیشرفت کارت‌های گرافیک از آغاز نهمین نسل از دنیای بازی‌ها حکایت دارند، افزایش قدرت کارت‌های گرافیک به معنای نیاز بازار به تجهیزات خنک‌کننده پیشرفته‌ای است که گرمای کیس را کاهش دهد. در این زمینه برند کورسیر که ید طولایی در ساخت تجهیزات خنک‌کننده در دستگاه‌های دیجیتال دارد در کامپیوتکس ۲۰۱۹ از سری هایدرو ایکس خود به‌عنوان سیستم‌خنک‌کننده‌ای بسیار پیشرفته و جذاب رونمایی کرد.

کارت گرافیک زوتاک جی‌فورس جی. تی. ایکس ۱۶۵۰ ال. پی (Zotac GeForce GTX ۱۶۵۰ LP)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری، معرفی کارت گرافیک‌های جی‌فورس جی. تی. ایکس ۱۶۵۰ را یکی از بهترین محصولات کامپیوتکس ۲۰۱۹ قلمداد کردند، اما جالب است بدانید این کارت گرافیک‌ها به‌صورت اختصاصی در کارخانه از جانب شرکت‌های سازنده روی سیستم‌هایی که به پردازنده i۷ مجهز هستند نصب می‌شوند، به همین دلیل نیز برند زوتاک کارت گرافیک جی‌فورس جی. تی. ایکس ۱۶۵۰ ال. پی را معرفی کرد که نسخه‌ای معمولی‌تر از کارت گرافیک جی. تی. ایکس ۱۶۵۰ است و بدون پیش‌شرط‌هایی که به آن اشاره شد توسط کاربر قابل نصب در کامپیوتر است.

کیس لیان‌لی ادیسه ایکس (Lian Li Odyssey X)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

این کیس طراحی بسیار جالبی دارد که به همین راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت، جالب است بدانید در کیس لیان‌لی ادیسه ایکس عملاً با دو کیس در یک کیس طرف هستیم که بسته به صلاحدید کاربر قابل استفاده برای یک یا دو کامپیوتر است.

کیس لیان‌لی ادیسه به لحاظ ظاهری نیز طراحی بسیار شیک و امروزی دارد و به گونه‌ای ساخته شده تا هوا در تمام قسمت‌های آن به‌خوبی جریان داشته باشد.

حافظه تی. فورس اکستریم ای. آر. جی. بی تیم گروپ (Team Group T-Force Xtreem ARGB Memory)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

حافظه‌ای که تیم گروپ در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی کرده تا میزان DDR۴-۴۸۰۰ سرعت دارد و به لحاظ زیباشناختی نیز ظاهری شیک و مدرن دارد.

حافظه اس. اس. دی گیگابایت آروس ای. آی. سی جِن ۴ با ظرفیت ۸ ترابایت (Gigabyte Aorus AIC Gen۴، ۸TB)

سخت‌افزارهای قدرتمند و عجیبی که در کامپیوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شدند

معرفی مادربورد‌های ای. ام. دی ایکس ۵۷۰ راه را برای حافظه‌های اس. اس. دی باز کرده است و حافظه‌های جدیدی را شاهد هستیم که در کنار ظرفیت بسیار زیاد، سرعت چشمگیری نیز دارند. به همین دلیل در کامپیوتکس ۲۰۱۴ تا چشم کار می‌کرد شاهد حضور حافظه‌های اس. اس. دی از نوع M.۲ PCIe ۴.۰ بودیم. سرعت انتقال اطلاعات در بیشتر این حافظه‌ها چیزی نزدیک به ۵ گیگابایت در ثانیه است، اما در میان تمامی این حافظه‌ها، چیزی که گیگابایت به نمایش گذاشته بود بیشتر به چشم می‌خورد و از حافظه اس. اس. دی برای شما صحبت می‌کنیم که سرعت انتقال اطلاعات در آن در مجموع با کارت‌های جانبی RAID به ۱۵ گیگابایت در ثانیه می‌رسد.

در این قسمت به پایان فهرست سخت‌افزار‌های قدرتمند و عجیب و غریب کامپیوتکس ۲۰۱۹ رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اخبار این نمایشگاه را دنبال می‌کردید و اطلاعات جالبی از یکی از مهم‌ترین رویداد‌های دنیای فناوری در سال ۲۰۱۹ دارید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منابع: techspot، techradar