چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۳:۵۴

ورزش چوگان برای ایرانیهاست و باید دیده شود

کاپیتان تیم چوگان نیروی زمینی ارتش می گوید که ورزش چوگان پیشرفت خوبی داشته است و چون این ورزش به نام ایرانی ها ثبت شده است باید بیشتر دیده شود.


مظفری

مسعود مظفری کاپیتان تیم چوگان نیروی زمینی ارتش در گفتگو با ایسنا، درباره ی سطح مسابقات جام دکوکاپ اظهار کرد: جام دکوکاپ سطح بسیار بالایی دارد و اولین بار است که در ایران این مسابقات در چنین سطحی برگزار می شود. دعوت از دو بازیکن آرژانتینی باعث شده است که سطح رقابت تیم ها نزدیک شود. 

او بابیان اینکه ورزش چوگان به نام ایران ثبت شده است، تاکید کرد: یکی از جنبه هایی که باید در ورزش چوگان حمایت شود حضور اسپانسر قوی است. ورزش چوگان نیاز به تعداد زیادی اسب دارد و باید یک اسپانسر قوی وجود داشته باشد که هزینه ها را تقبل کند. متاسفانه به دلیل تبلیغات کم، اسپانسرهای کمی به سراغ این ورزش می آیند. البته چند سالی است که با وجود پخش تلویزیونی این امر بهبود پیدا کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون چوگان در پیشرفت این ورزش نقش داشته است؟ گفت: فدراسیون چوگان کارش را به درستی انجام می دهد و نسبت به دو سال پیش از نظر کیفیت بازیکن بهتر شده ایم. فدراسیون بازیکنان خارجی را به ایران می آورد، همچنین در شهرستان هایی مانند قزوین، گیلان، تبریز و البرز علاقه مندی به وجود آورده است. این شهرها برای خود تیمداری می کنند و فدراسیون توانسته است که تعداد تیم های حاضر در مسابقه را نسبت به سال گذشته بیشتر کند.

این بازیکن چوگان درباره ی هزینه های ورزش چوگان گفت: تاحدودی قیمت اسب و نگهداری از آن بالاست. ولی این تیم است که برای ما اسب را نگهداری می کند و اکثر بازیکنان خودشان اسب ندارند. باید با جذب بیشتر افراد و توجه زیاد، این علاقه را در بین مردم ایجاد کنیم. چون ورزش چوگان به نام کشور ایران است انتظارات کمی بالاتر می رود و ما تلاش می کنیم که در مسابقات جهانی موفق شویم.

او در پایان گفت: ورزش چوگان بسیار سخت است. تهیه ی زمین چوگان که ۸ برابر زمین فوتبال است کمی دشوار است و نمی توان در هرجا این زمین را تاسیس کرد. همچنین یک تیم چوگان باید ۱۶ اسب داشته باشد که سهم هر بازیکن ۴ اسب می شود. می توانیم با رسانه ای کردن و  برنامه ریزی درست، ورزش چوگان را به مردم ایران بهتر بشناسانیم تا در صورت علاقه‌مند کردن بتوانیم این ورزش را گسترش دهیم.