چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۰۹

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

درست است که خودرو‌های اسپرت جذابیت بیشتری دارند و شاسی‌بلند‌ها نیز روز به روز محبوبیت پیدا می‌کنند، اما باز هم سدان‌ها ثابت کرده‌اند که بهترین گزینه برای کار و مصارف خانگی هستند و به همین دلیل نیز سلاطین خودروساز، هر سال مدل‌های جدیدی از سدان‌های خود را راهی بازار می‌کنند که پیشرفت‌های زیادی نسبت به مدل‌های قبلی دارند.

برترین‌ها: درست است که خودرو‌های اسپرت جذابیت بیشتری دارند و شاسی‌بلند‌ها نیز روز به روز محبوبیت پیدا می‌کنند، اما باز هم سدان‌ها ثابت کرده‌اند که بهترین گزینه برای کار و مصارف خانگی هستند و به همین دلیل نیز سلاطین خودروساز، هر سال مدل‌های جدیدی از سدان‌های خود را راهی بازار می‌کنند که پیشرفت‌های زیادی نسبت به مدل‌های قبلی دارند.

به عبارت خودمانی‌تر می‌توان خودور‌های سدان را به شلوار لی در دنیای پوشاک تشبیه کرد، این خودرو‌ها ممکن است در تمامی زمینه‌ها کارآیی نداشته باشند، اما برای استفاده روزانه بهترین گزینه هستند. این موارد باعث شد تا کنجکاو شویم و به دنبال بهترین سدان‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ باشیم و در ادامه فهرستی از این خودرو‌ها را با علاقه‌مندان سدان‌ها به اشتراک بگذاریم.

هوندا سیویک (Honda Civic)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

خودروسازی کار ساده‌ای نیست و خودرویی که ساخته می‌شود باید نیاز تمام رانندگان را برآورده کند، به همین دلیل نیز سدان‌های زیادی را در بازار سراغ نداریم که راننده‌ها حسابی از تعامل با این خودور‌ها راضی باشند. اما در این بین داستان هوندا سیویک فرق می‌کند و با سدان محبوبی طرف هستیم که نه‌تن‌ها خودرویی کارآمد است، بلکه رانندگی دلنشینی دارد و به لحاظ قیمتی نیز نسبت به دیگر رقبا، خودروی خوش‌قیمتی به‌حساب می‌آید.

هوندا سیویک خودرویی بسیار خوش‌فرمان است و راننده‌ای که پشت فرمان این خودرو نشسته، تسلط کاملی بر جاده دارد، این خودرو به لحاظ سرعت و شتاب نیز انتظارات راننده‌های ماجراجو و علاقه‌مند به سرعت را برآورده می‌کند. از خوبی‌های هوندا سیویک برای شما گفتیم، اما اجازه دهید به بدی‌های این خودرو نیز اشاره کنیم و به طراحی بیرونی آن اشکال بگیریم. این خودرو به لحاظ داخلی تجهیزات و طراحی قابل قبولی دارد، اما به لحاظ طراحی بیرونی آن‌گونه که باید و شاید جذاب نیست و به همین دلیل نیز جا دارد هوندا در مدل‌های بعدی سیویک دستی به سر و روی طراحی بیرونی این خودرو بکشد.

از طراحی نه چندان دلچسب این خودرو که بگذریم، با خودرویی طرف هستیم که مصرف سوخت بسیار بهینه‌ای دارد و به‌عنوان یک سدان متوسط، فضای خوبی را در داخل کابین و صندوق عقب این خودرو شاهد هستیم. هوندا سیویک به فناوری‌های پیشرفته‌ای برای هدایت رانندگی مجهز است و سدانی تمام‌عیار برای استفاده در خیابان‌های شهری و جاده‌های بیرون از شهر به‌حساب می‌آید.

هوندا سیویک اس. آی (Honda Civic Si)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

تجربه نشان داده که برند خودروساز ژاپنی هوندا علاقه زیادی به ساخت سدان‌های خوش‌قیمت و قابل اعتماد دارد، به همین دلیل هوندا سیویک اس. آی نیز به فهرست بهترین سدان‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ راه پیدا کرده است. این خودرو هندلینگ بسیار نرم و روانی دارد و به لحاظ موتوری نیز از پیشرانه‌ای نسبتاً قدرتمند و پرشتاب توربوشارژ با چهار سیلندر بهره گرفته که ۲۰۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. هوندا سیویک اس. آی تلفیقی از کارآیی یک خودرو و جذابیت است و امکانات و تجهیزات داخلی این خودرو نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که گرمایش صندلی‌های جلو، صفحه‌نمایش اینفوتینمنت ۷ اینچی را می‌توان از این موارد دانست.

هوندا سیویک اس. آی به جعبه‌گیربکسی با هشت دنده دستی مجهز است و متأسفانه به لحاظ طراحی، هوندا در این خودرو خوش‌سلیقگی به خرج نداده و جا داشت که طراحی بهتری را در هوندا سیویک اس. آی شاهد باشیم. در مجموع می‌توان گفت هوندا سیویک اس. آی دقیقاً همان خودرویی است که خانواده‌ها به دنبال آن هستند و برای مصارف کاری و مسافرت نیز راننده را راضی نگه می‌دارد.

مزدا ۳ (Mazda ۳)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

در این قسمت به خودرویی رسیدیم که نیازی نیست از ویژگی‌های آن برای راننده‌های ایرانی تعریف کنیم، چرا که مزدا ۳ خودرویی کاملاً شناخته در بازار خودروی ایران است و به قول قدیمی‌ها امتحانش را در بازار پس داده است. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید مزدا توجه ویژه‌ای به کاهش مصرف در مزدا ۳ دارد و به همین دلیل نیز یک پیشرانه چهار سیلندریِ بسیار کم مصرف در این خودرو تعبیه شده است، نیروی این پیشرانه از طریق جعبه گیربکس ۶ دنده به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سیستم دنده‌کشی این خودرو به‌صورت دستی و خودکار قابل سفارش است و بسته به صلاحدید، راننده می‌تواند مدلی از مزدا ۳ را خریداری کند که نیرو به دو چرخ جلو منتقل می‌شود یا اینکه مدل انتقال نیرو به چهار چرخ این خودرو را خریداری نماید. مزدا ۳ ممکن است به لحاظ سرعت و شتاب، سریع‌ترین سدان بازار نباشد، اما با خودرویی طرف هستیم که هندلینگ بسیار نرم و چابکی دارد و طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار زیبا و جذاب است و تجهیزات داخلی آن از بهترین مواد ساخته شده‌اند.

صفحه‌نمایش اینفوتینمنت و ترمز اضطراری خودکار به عنوان ویژگی‌های دیگر این خودرو به‌حساب می‌آید و اگر به‌دنبال تجربه‌ای دلنشین از رانندگی هستید بدون شک مزدا ۳ شما را راضی نگه خواهد داشت.

جنسیس جی ۷۰ (Genesis G۷۰)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

اگر اخبار دنیای خودرو را دنبال می‌کنید حتماً در جریان هستید که جنسیس به برندی لاکچری در زیرمجموعه هیوندای تبدیل شده و جنسیس جی ۷۰ نیز دقیقاً همان چیزی است که طرفداران سدان‌های لوکس و لاکچری دنبال آن هستند. این سدان اسپرت در دو مدل با پیشرانه چهار سیلندر و ۲۵۲ اسب‌بخار و پیشرانه V۲ با ۳۶۵ اسب‌بخار نیرو روانه بازار شده است و قدرت پیشرانه این مدل‌ها به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌ها قابل انتقال است.

جنسیس جی ۷۰ که به پیشرانه چهار سیلندر مجهز است از جعبه گیربکسی با شش دنده دستی بهره می‌برد و انصافاً باید اعتراف کرد دنده‌کشی این خودرو آن‌چنان که از یک سدان اسپورت انتظار می‌رود دلچسب نیست. جنسیس جی ۷۰ به لحاظ زیبایی نیز چیزی کم و کسر ندارد و همان‌گونه که از یک خودروی لاکچری انتشار می‌رود با تجهیزات بسیار لوکسی در داخل خودرو سر و کار داریم. جالب اینجاست که جنسیس جی ۷۰ به لحاظ قیمت نیز نسبت به دیگر همقطارانش قیمت مناسب‌تری دارد و همین‌قضیه باعث شده تا به گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان سدان‌های لاچکری تبدیل شود.

آلفا رومئو جیولیا (Alfa Romeo Giulia)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

سیستم‌فرمان مستقیم (Direct Steering)، بدنه‌ای زیبا و جادار و طراحی زیبا و اشرافی از مواردی است که در اولین برخورد با آلفا رومئو جیولیا در ذهن تداعی می‌شود. این سدان جذاب و لوکس به لحاظ موتوری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به پیشرانه‌ای توربوشارژ با چهار سیلندر مجهز است که ۲۸۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نیروی این پیشرانه از طریق گیربکسی با ۸ دنده دستی یا اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌شود و بسته به سفارش خریدار، امکان خرید آلفا رومئو جیولیا با انتقال نیرو به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌ها وجود دارد. این خودرو به لحاظ شتاب و سرعت نیز راننده را کاملاً راضی نگه می‌دارد و در عرض ۵.۵ ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر در ساعت می‌رسد که چنین شتابی برای یک خودروی سدان کاملاً قابل قبول است.

آلفا رومئو جیولیا خودروی خوش‌فرمانی است که راننده تسلط کاملی در رانندگی با این خودرو احساس خواهد کرد. طراحی داخلی این خودرو به لحاظ زیبا شناختی چیزی کم و کسر ندارد، اما جنس مواد به خدمت گرفته شده در قسمت‌های داخل آلفا رومئو جیولیا نسبت به دیگر خودرو‌های همرده کیفیت لازم را ندارد.

مرسدس‌بنز سی کلاس (Mercedes-Benz C-class)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

مرسدس‌بنز سی کلاس دقیقاً همان چیزی است که از یک خودروی سدان لاکچری انتظار داریم، این خودرو تجربه‌ای مدرن و پیشرفته از رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و به رانندگی نیمه‌خودکار مجهز است. صفحه اینفوتینمنت ۱۰.۳ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی برای نمایش آمپر‌ها و سرعت را می‌توان از ویژگی‌های داخل این سدان شیک و جذاب نام برد.

این خودرو از پیشرانه‌ای توربوشارژ با چهار سیلندر بهره می‌برد و ۹ دنده خودکار در آن تعیبه شده تا راننده با راحتی تمام کنترل سرعت خودرو را در اختیار داشته باشد. مرسدس‌بنز سی کلاس ممکن است به لحاظ تجربه رانندگی قابل رقابت با دیگر خودرو‌های همرده‌اش نباشد، اما برای راننده‌هایی که راحتی و تجهیزات لوکس خودرو را به رانندگی آن ترجیح می‌دهند گزینه بسیار خوبی است.

هوندا آکورد (Honda Accord)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

برند‌های ژاپنی ثابت کرده‌اند که بهترین سدان‌ها را می‌سازند و هوندا نیز که ید طولایی در ساخت خودرو‌های سدان دارد با هوندا آکورد سهم قابل توجهی از بازار خودور‌های سدان را در دنیا از آن خود کرده است. هوندا آکورد به لحاظ زیبایی و تجربه رانندگی چیزی از بهترین سدان‌های دنیا کمتر ندارد و با خودرویی کم مصرف طرف هستیم که مدل هیبریدی آن نیز در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

هوندا آکورد با سیستم دنده کشی دستی راهی بازار شده است و در صورت صلاحدید خریدار به گیربکس خودکار با ۱۰ دنده نیز مجهز می‌شود. برند هوندا توجه ویژه‌ای به فضای داخلی هوندا آکورد اختصاص داده و با خودروی جاداری طرف هستیم که فضای لازم برای خانواده‌های پرجمعیت را فراهم می‌کند. سرنشینان عقب این خودرو نیز جای کافی برای نشستن دارند و با سدان متوسطی سر و کار داریم که در بسیاری از بررسی‌ها توانسته رتبه اول را به‌عنوان یک سدان خوش‌قیمت و کم‌مصرف از آن خود کند.

مزدا ۶ (Mazda ۶)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

تجربه نشان داده خریداران خودرو ملاک‌های مختلفی را برای انتخاب یک خودرو در نظر می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین این ملاک‌ها، زیبایی خودرو است. به همین دلیل نیز در فهرست بهترین سدان‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ به خودروی مزدا ۶ رسیدیم که به لحاظ زیباشناختی یکی از جذاب‌ترین سدان‌های دنیا است. مزدا ۶ نه تنها طراحی بیرونی بسیار شیک و قشنگی دارد بلکه به لحاظ طراحی داخلی نیز با یکی از شیک‌ترین سدان‌های دنیا سر و کار داریم که تجهیزات آن با مواد بسیار باکیفیتی ساخته شده‌اند.

مزدا ۶ سدان بسیار خوش‌فرمانی است و راننده در حین سواری با این خودرو تسلط کاملی به جاده دارد، این خودرو به لحاظ مصرف سوخت نیز یکی از کم‌مصرف‌ترین سدان‌های بازار است و تمامی این موارد دست به دست هم داده تا مزدا ۶ به سدانی متوسط و کارآمد تبدیل شود که نه تنها برای خیابان‌های شهری مناسب است بلکه برای جاده‌های بیرون از شهر و مسافرت نیز سدان خوب و راضی‌کننده‌ای به نظر می‌رسد.

تویوتا کمری (Toyota Camry)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

اگر فهرست بهترین سدان‌های دنیا در سال ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را دنبال کرده باشید حتماً با ما هم عقیده هستید که ژاپنی‌ها بهترین سدان‌ها را می‌سازند، به همین دلیل نیز در این قسمت به یک سدان ژاپنی دیگر می‌رسیم که دست بر قضا طرفداران زیادی در ایران دارد. اگر مالک تویوتا کمری هستید یا سوار این خودرو شده‌اید به خوبی می‌دانید تعریف و تمجید‌هایی که از تویتا کمری می‌شود بی‌دلیل نیز نیست و از خودرویی صحبت می‌کنیم که نام آن کیفیت، کارایی و امنیت را در ذهن راننده‌ها تداعی می‌کند.

این موارد باعث شده تا مدل ۲۰۱۹ تویوتا کمری به‌عنوان یکی از بهترین سدان‌های بازار شناخته شود و بهینه‌سازی‌هایی که در این خودرو اعمال شده نیز حکایت از توجه تویوتا به سدان کمری خود دارد. این خودرو جا و فضای زیادی در اختیار راننده و سرنشین‌ها قرار می‌دهد و ممکن است تجربه رانندگی با تویوتا کمری به اندازه هوندا آکورد یا مزدا ۶ دلچسب نباشد، اما باز هم با سدانی طرف هستیم که به امکانات پیشرفته‌ای برای هدایت رانندگی مجهز است که در بین این امکانات می‌توان به هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از لاین و حفظ خودرو در مسیر اشاره کرد.

تمامی این موارد دست به دست هم داده تا تویوتا کمری سال‌های متوالی به‌عنوان یکی از بهترین سدان‌های بازار شناخته شود.

نیسان آلتیما (Nissan Altima)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

نیسان آلتیما ۲۰۱۹ در دو مدل اصلی با پیشرانه‌های ۲.۵ و ۲.۰ لیتری عرضه شده و مدل ۲.۵ لیتری این خودرو می‌تواند نیرو را به چهار چرخ منتقل کند. حتماً در جریان هستید که این ویژگی را در کمتر سدانی شاهد هستیم و اگر از طرفداران برند نیسان باشید به‌خوبی می‌دانید که این برند اهمیت ویژه‌ای به کاهش مصرف سوخت خودرو می‌دهد و نیسان آلتیما یکی از کم‌مصرف‌ترین سدان‌های حال حاضر دنیا است.

آلتیما به لحاظ طراحی و زیبا شناختی نیز خودرویی زیبا و امروزی به نظر می‌رسد و از سدانی برای شما صحبت می‌کنیم که فضای زیادی در داخل خودرو در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی سرنشینان عقب نیز به اندازه کافی راحت و جادار طراحی شده تا نیسان آلتیما به بهترین گزینه برای خانواده‌ها و مصارف روزانه تبدیل شود.

مرسدس‌بنز‌ای کلاس (Mercedes-Benz E-class)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

تجربه نشان داده خانواده‌ها تمایل زیادی به خرید خودرو‌های سدان دارند و مرسدس‌بنز نیز خودروی‌ای کلاس را با همین رویکرد روانه بازار کرده است. در سری‌ای کلاس مرسدس‌بنز با سدان‌های مختلفی سر و کار داریم که مدل E۴۵۰ در میان ان‌ها به عنوان مدل مناسب‌تری به نظر می‌رسد و گزینه خوبی برای خانواده‌هایی است که سالی یکی دوبار به مسافرت‌های طولانی می‌روند.

این خودرو به پیشرانه قدرتمند از نوت V۶ مجهز است و ۳۶۲ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. مرسدس‌بنز وسواس زیادی برای راحتی راننده در حین استفاده از این خودرو به‌خرج داده و به همین دلیل نیز تجربه‌ای شیرین و دلچسب از رانندگی در پیش‌روی راننده قرار دارد. همان‌گونه که از مرسدس‌بنز انتظار می‌رود در قسمت داخلی نیز با تجهیزات بسیار شیک و لاکچری طرف هستیم که درخور این خودرو‌های این برند آلمانی است. تودوزی چرم، استفاده از چوب و صندلی‌های بسیار راحت و نرم را می‌توان از دیگر ویژگی‌های مرسدس‌بنز‌ای کلاس نام برد.

مرسدس ای. ام. جی مدل‌ای ۵۳ (Mercedes-AMG E۵۳)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

در این قسمت به سدان قدرتمندی رسیدیم که دست راننده را برای جولان‌دادن در جاده‌ها و ماجراجویی‌های پرسرعت باز می‌گذارد. مرسدس ای. ام. جی مدل‌ای ۵۳ به پیشرانه‌ای ۳.۰ لیتری با شش دنده مجهز است و ۴۲۹ اسب‌بخار نیرو دارد. نیروی این پیشرانه قدرتمند به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و طبق معمول در این خودرو نیز شاهد طراحی بسیار شیک و زیبایی در قسمت داخل و بیرون خودرو هستیم.

در کنار این موارد راننده با توجه به سلیقه‌اش می‌تواند امکانات زیادی به این خودرو اضافه کند تا مرسدس ای. ام. جی مدل‌ای ۵۳ دقیقاً همان چیزی باشد که از یک سدان لوکس و قدرتمند انتظار داریم.

آئودی‌ای ۶ (Audi A۶)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

اگر اخبار مربوط به خودرو‌های سلبریتی‌ها را دنبال می‌کنید حتماً در جریان هستید آئودی‌ای ۶ به اندازه‌ای زیبا و جذاب است که حتی سلبریتی‌ها نیز جذب طراحی و امکانات این خودرو شده‌اند و در گاراژ سلبریتی‌های زیادی آئودی‌ای ۶ به‌چشم می‌خورد. انصافاً هم باید گفت آئودی برای طراحی بیرونی این خودرو خوش‌سلیقگی به خرج داده و طراحی داخلی آئودی‌ای ۶ نیز حکایت از یک خودروی سدان لوکس و لاکچری دارد.

در قسمت جلو و مرکز این خودرو شاهد حضور صفحه‌نمایش‌های دیجیتال و لمسی هستیم تا راننده و سرنشین‌ها دستورات لازم را از طریق این صفحه‌نمایش‌ها صادر کنند. در قلب آئودی‌ای ۶ یک پیشرانه V۶ با ظرفیت ۳.۰ لیتر جا گرفته است و به لطف این پیشرانه که ۳۳۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند، راننده آئودی‌ای ۶ در عرض ۴.۸ ثانیه به شتابی معادل یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. انصافاً باید اعتراف کرد چنین سرعت و شتابی برای یک خودروی سدان واقعاً مثال‌زدنی به‌نظر می‌رسد.

نیسان ماکسیما (Nissan Maxima)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

در این قسمت از فهرست بهترین سدان‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ به سدانی رسیدیم که معرف حضور ایرانی‌های علاقه‌مند به سدان‌های ژاپنی است و این خودرو در کنار امکانات، رانندگی شیرین و دلچسبی را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیسان ماکسیما تلفیقی از یک خودروی لاکچری و اسپرت به‌حساب می‌آید و بعید می‌دانیم خودرویی در گروه سدان‌های بزرگ بازار توان رقابت با نیسان ماکسیما را داشته باشد.

مدل جدید نیسان ماکسیما از امکانات پیشرفته‌ای بهره می‌برد و به صفحه‌نمایش لمسی برای تعامل با سیستم اینفوتینمنت مجهز است، این خودرو با سامانه‌های اپل کارپِلی (Apple CarPlay) و اندروید آتو (Android Auto) تعامل دارد و به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز است. در مدل جدید نیسان ماکسیما یک پیشرانه V۸ به‌خدمت گرفته شده که ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه، ماکسیما را در عرض ۵.۷ ثانیه از صفر به یک‌صد کیلومتر در ثانیه می‌رساند.

نیسان ماکسیما به‌لحاظ مصرف سوخت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌رغم اینکه فضای مناسبی برای سرنشین و راننده در جلو نیسان ماکسیما تعبیه شده است، سرنشینان عقب فضای خیلی راحتی و جاداری را در اختیار ندارند، انصافاً باید اعتراف کرد در این زمینه نمی‌توان خرده زیادی به ماکسیما گرفت و برتری‌های این خودرو، اشکالات جزئی از این دست را کاملاً پوشش می‌دهد.

کیا کادنزا (Kia Cadenza)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

تجربه نشان داده است خودرو‌های لاکچری همان‌گونه که از نام آن‌ها پیدا است قیمت گزافی دارند، اما کیا کادنزا یک سدان لاکچری است که به لحاظ قیمت و امکانات نسبت به سایر رقبا، خودروی خوش‌قیمتی به‌حساب می‌آید.

برای اثباتِ امکانات لوکس و لاکچری خودروی کیا کادنزا کافی است درِ این خودرو را باز کنید تا چشم شما به تجهیزات لوکس و راحت داخل خودرو بیافتد. این خودرو به لحاظ امکانات داخلی یک سر و گردن از رقبای همرده‌اش بالاتر است و تودوزی چرم و استفاده از مواد باکیفیت در تمام قسمت‌های داخلی کیا کادنزا به‌چشم می‌خورد.

صفحه‌نمایش اینفوتینمنت ۸.۰ اینچی، ترمز خودکار اضطراری، سیستم حفظ خودرو در مسیر و کروز کنترل اقتباسی (Adaptive Cruise Contorl)، را می‌توان از امکانات هوشمند کیا کادنزا نام برد. مطمئن هستیم اگر کیا در مدل‌های بعدی کادنزا نیز توجه بیشتری به امکانات این خودرو قرار بدهد بدون شک در سال‌های پیش‌رو همچنان نام کیا کادنزا در میان فهرست بهترین سدان‌های دنیا قرار خواهد گرفت.

مرسدس‌بنز اس کلاس (Mercedes-Benz S-class)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

مرسدس‌بنز با‌عرضه اس کلاس جای هیچ شک و تردیدی برای انتخاب یک سدان باکیفیت و لاکچری باقی نگذاشته است. به هر کجای این خودرو نگاهی بیاندازید متوجه مواد باکیفیت در ساخت آن خواهید شد و به لحاظ موتوری نیز مرسدس‌بنز اس کلاس یک سدان بزرگ و تمام‌عیار است که مدل پایه آن پیشرانه‌ای از نوت V۶ دارد و ۳۶۲ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. این خودرو به درخواست خریدار به پیشرانه قدرتمند V۸ نیز می‌تواند مجهز شود تا ۴۳۶ اسب بخار نیرو برای راننده فراهم کند.

مرسدس‌بنز اس کلاس به لحاظ رانندگی نیز خودروی بسیار خوش‌فرمانی است و با یک نیش‌فرمان جاده‌ها را پشت سر می‌گذارد. این خودرو ممکن است نسبت به دیگر خودرو‌های همرده‌اش قیمت گزاف‌تری داشته باشد، اما فراموش نکنید از مرسدس‌بنزی صحبت می‌کنیم که یکی از بهترین و لاکچری‌ترین سدان‌های بزرگ بازار است.

جنسیس جی ۹۰ (Genesis G۹۰)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

ثروتمندان زیادی را سراغ داریم که به‌رغم اینکه پول‌شان از پارو بالا می‌رود، اما باز هم تمایلی به خرید خودرو‌های بسیار گران قیمت و اشرافی ندارند، اینجا است که برند جنسیس با‌عرضه جنسیس جی ۹۰ پاسخ خوبی برای این دسته از مشتریان فراهم کرده است. این خودرو به تمامی امکانات گران‌ترین خودرو‌های لاکچری دنیا مجهز است و به‌عبارت ساد‌ه‌تر هیچ چیزی از بهترین خودرو‌های لاکچری دنیا کمتر ندارد و تودوزی چرم و قسمت‌های چوبی به‌خدمت گرفته شده در جنسیس جی ۹۰ نظر هر مشتری مشکل‌پسندی را جلب می‌کند.

صندلی‌های این خودرو به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز است و صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی جنسیس جی ۹۰ در اولین نگاه جلب نظر می‌کند. سدان لاکچری جنسیس سرعت و شتاب خوبی هم دارد و کابین خودرو کاملاً عایق صدا طراحی شده تا صدای خیابان‌های شلوغ و پرجمعیت مزاحمتی برای راننده ایجاد نکند.

آئودی‌ای ۸ (Audi A۸)

با بهترین سدان‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آشنا شوید

در این قسمت به سدانی رسیدیم که آئودی توجه ویژه‌ای به ساخت این خودرو دارد و به همین دلی نیز جدیدترین دستاورد‌های دنیای خودروسازی را در آئودی‌ای ۸ شاهد هستیم. این خودرو طراحی بسیار شیک و جذابی دارد و در قسمت داخل نیز فضای خوب و جاداری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

سرنشینان آئودی‌ای ۸ سواری بسیار راحت و دلنشینی را با این خودرو تجربه می‌کنند و از صندلی‌های گرمایشی بهره می‌گیرند، این صندلی‌ها سرنشین را ماساژ می‌دهد و خستگی راه را از تن مسافر می‌گیرد. در هر کدام از این صندلی‌ها یک تبلت نیز تعبیه شده تا اسباب سرگرمی سرنشینان در طول مسیر فراهم شود. راننده آئودی‌ای ۸ پیشرانه‌ای قدرمند از نوع V۶ را در اختیار دارد که شتاب بسیار خوبی دارد و در عرض ۵.۳ ثانیه از سرعت صفر به یک‌صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جالب اینجاست که آئودی‌ای ۸ با پیشرانه V۸ نیز راهی بازار می‌شود که این پیشرانه قدرتی برابر با ۴۶۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا نه تنها با یکی از لاکچری‌ترین سدان‌های دنیا طرف باشیم، بلکه با یکی از قدرتمند‌ترین سدان‌های دنیا نیز روبرو شویم.

در این قسمت به پایان فهرست بهترین سدان‌های ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان سدان‌ها هستید و سدان جالبی را می‌شناسید که در این فهرست به آن اشاره نشد، در قسمت نظرات نام و مشخصات این خودرو‌ها را با ما و دیگر خوانند‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: caranddriver