سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۵۷

نمره محوری در آموزش و پرورش باید حذف شود

شمیرانات- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: نمره محوری در آموزش و پرورش باید حذف شود تا موفقیت دانش‌آموزان بر اساس نمره سنجیده نشود.


نمره محوری در آموزش و پرورش باید حذف شود

به گزارش تيتربرتر، سید جواد حسینی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه نظام آموزشی، معلمان و مدیران آموزش و پرورش است.

وی افزود: دانش‌آموزان برای رسیدن به درجاتی از حیات طبیه باید در همه ابعاد رشد کنند و موفقیت در نظام تعلیم و تربیت زمانی رخ می‌دهد که مدیران مدارس و مدیران مناطق دانش‌آموزان را در عرصه‌های موفق رشد دهند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش سپس به ملاقاتی که با نفرات برتر کنکور داشت، اشاره کرد و افزود: تعداد قبولی رتبه‌های زیر ده کنکور ملاک موفقیت دانش‌آموزان یک استان نیست، اگر قرار است موفقیت را بسنجیم باید میانگین قبولی یک استان را در کنکور سراسری بسنجیم و فقط رتبه‌های زیر ده و تک رقمی کنکور ملاک نیست.

حسینی از ملاقات برگزیدگان حوزه کنکور، قرآن، ورزش، فرهنگ و ... با رئیس جمهور در آینده ای نزدیک خبر داد و سپس به شیوه مناسب سنجش در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نمره محوری در آموزش و پرورش باید حذف شود تا موفقیت دانش‌آموزان بر اساس نمره سنجیده نشود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم ارزش‌های دینی را رشد دهیم و دانش آموزان را با ارزش‌های عمیق دینی آشنا کنیم باید دانش آموزان را به سمت فرهنگ و هنر برویم.