چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰

گل بنفشه و فوايد آن براي درمان جوش صورت

روغن بنفشه سرد و خواب‎آور بوده و براي برطرف کردن خشکي بيني و درمان سرفه و جلوگيري از ريزش مو و نرم‌کردن پي و مفاصل و نگهداري ناخن به کار مي‌رود.

 استفاده از گل بنفشه بر روي پوست صورت، آن را نرم کرده و جوش ها را درمان مي کند.
يک کارشناس گياهان دارويي و ادويه‎جات، گفت: براي درمان جوش‎هاي صورت از گل بنفشه استفاده کنيد.
عزيزالله خيري اظهار کرد: گل بنفشه چندين نوع است که غالباً به ‌عنوان يک گياه زينتي در باغچه کاشته مي‌شود و تنها از چند نوع آن استفاده دارويي مي‌شود که مهم‏ترين آن بنفشه ايراني است.
وي ادامه داد: بنفشه بهترين سهل صفرا است، مخصوصاً موقعي که مقدار زيادي صفرا در روده و معده جمع شده‎ است. مسکن عطش است، فشارخون را پايين مي‎آورد و تب‎هاي شديد را برطرف مي‎کند.
وي افزود: گل بنفشه خواب‎آور و محلل ورم‎ها است و براي سردرد، سرفه و سختي سينه توصيه مي‎شود.

اين کارشناس خاطرنشان کرد: روغن بنفشه سرد و خواب‎آور بوده و براي برطرف کردن خشکي بيني و درمان سرفه و جلوگيري از ريزش مو و نرم‌کردن پي و مفاصل و نگهداري ناخن به کار مي‌رود.
وي در خصوص چگونگي تهيه روغن بنفشه، ادامه داد: براي تهيه روغن بنفشه 150 گرم بنفشه را در يک ليتر روغن کنجد بخيسانيد و پس از چند روز صاف کنيد و مجدداً گل بنفشه اضافه کنيد و اين کار را آن قدر ادامه دهيد که روغن از بوي بنفشه اشباع شود.

خيري افزود: گل بنفشه داراي عطري مخصوص است، دم‌کرده گل آن براي درمان سرماخوردگي، درد گلو مفيد است.
وي افزود: برگ اين گل داراي اثر نرم‌کننده بوده وقتي آن را با روغن مخلوط کرده و بر پوست بماند آن را نرم و لطيف کرده و جوش‏‌ها را از بين مي‌برد.